VivanDivan

VivanDivan

onsdag 15 juni 2011

Odd Mollys signumplagg eller? Hur många 327or har du?

God morgon bloggvänner! Inatt har jag hostat så jag trodde lungorna skulle följa med ut. Sååå himla förkyld. Dock känner jag mig inte hängig på något sätt så det är absolut inte synd om mig :-)

Igår kväll öppnade jag inte ens datorn så jag var jättedålig att kommentera hos er andra. Får läsa ikapp ikväll. Tack alla underbara som hjälpte mig med smakråd igår i mitt inlägg om vilken klänning jag ev ska köpa. Jag är fortfarande lika rådvill för smakråden varierade och jag tror det vart nästan lika många röster på alla tre. Hmmm, inte lätt då och nu är det nog nästan försent att beställa på nätet om jag ska hinna få den innan lördag och då är det ju bara alternativ 1 kvar som finns i butik i stan där jag jobbar. Få se hur jag gör, kanske tar nån klänning jag redan har. Har fått supermycket  beröm för mina Odd Molly silk sleeveless som jag har haft båda två på fest så det kanske blir någon av dem…

Imorse kände jag för att använda min Odd Molly light cotton embroided eller 327an som den också kallas. När jag strök den funderade jag på hur många som egentligen äger en sådan i Sverige. Måste ju vara måååååånga. Den har ju getts ut i väldigt många kollektioner (har inte koll på vilka) och enligt mig som inte varit Odd Molly-fan så länge måste det ju vara ett av de främsta signum-plaggen. Eller har ni någon annan åsikt? Jag tänkte jag lägger upp två undersökningar som ni gärna får rösta i så får vi se hur många som har en, två, fler eller ingen. Själv har jag två från det senaste året båda två. Sen undrar jag också om ni håller med mig om att det är ett av de främsta signumplaggen? Eller tycker ni någon annan? Kommentera gärna i s f. Jag sätter som alternativ Lovley Knit, velourplaggen, sidenunderklänningarna och Remix Blouse.

Till min 327a idag har jag korta svarta chinos från G-star (gamla) och skor Chilli.

P1120258P1120253P1120250P1120251P1120252P1120254P1120255P1120257P1120256

Ha nu en fin dag vänner så hörs vi ikväll. Har ett litet paket som jag blev inspirerad och även tipsad var jag kunde hitta den av fina Josanne och som jag i lördags inte kunde låta bli att klicka efter ett par glas vin…

Kan ni gissa vad som lyser igenom i paketet?

P1120249

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Jag har fyra stycken. Älskar modellen och använder dom ofta men tycker att dom börjar bli ganska ut-tjatade. Synd... ibland använder jag kofta till och då kan man knäppa någon knapp högre upp och då döljer man brodyren och vips så blir det en annan topp :) Kram!

    SvaraRadera
  2. I paketer döljer sig en Wunder underdress, mid pink :)

    SvaraRadera
  3. Jag äger ingen 327:a och är inte så sugen på en även om den är jättesöt och säkert användbar till så mycket. Jag, som är "nytt" fan av OM faller mer för de där plaggen, som jag ju egentligen inte har så stor nytta av ;) Väldigt praktiskt!!! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har tre och tycker det är en bra bastop - kommer nog att bli fler :) I paketet ligger ett litet under som jag har i grey + chalk :)
    Kram å krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt ingen 327:a och har inte varit speciellt sugen på en heller...Men suget kanske kommer....eller inte....

    Tror allt jag ser vad det är!!

    KRAMAR och KRYA PÅ DIG!!

    SvaraRadera
  6. Jag har en och det känns tillräckligt just nu.
    Krya på dig och jag tycker klänning :1 är mycket du, säkert supersnygg på dig men som du skrev lite bar.
    Krya på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hmm, många Krya på dig där:) Är nog lite trött.

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!

    Behöver din hjälp!!
    Hur ser din Wunderhalterneck ut vid dragkedjan?? Min ähelt öppen i tyllen....Ska det vara så??

    Kram

    SvaraRadera
  9. L8 :Jag tycker också den är jättefin och har faktiskt inte hunnit tycka den blivit uttjatad än :-) Smart tips hur man kan styla den...
    Kanske har du rätt om paketet :-)

    Viveca: Hi hi, ja så kan det ju också va. Du kommer nog ändra dig när du upptäcker tjusningen med den :-)

    Frösötös: Tror nog det kan bli fler för mig också i framtiden. En mörkare färg hoppas jag på till hösten

    Mia: Var inte heller sugen först när jag såg dem men den har växt :-)

    Mitt liv som förskollärare: Tack för klänningstipset. Lutar nog åt den om jag kommer iväg. Nämligen sjuk nu...

    Mia igen: Ja, den är så. Frågade i butiken där jag köpte den och så var tydligen alla. Tyckte det såg helknäppt ut....

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  10. Jag har bara en 327:a, och det är en gammal goding i tjockt bomullstyg som faller snyggt. De nyare blir jag inte vän med och har såld 3 stycken jag inte använde.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Aha, de var alltså tjockare förr. Kanske man får spana efter en äldre variant då :)

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  12. Har ingen heller men tycker den är toppenfin, den har bara fått stå tillbaka för andra godingar;) Jisses vad du ser fräääääääsch ut jämt! Nyfiken på innehållet, gissar inte litar på de andra duktiga=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar