VivanDivan

VivanDivan

torsdag 23 juni 2011

Det finaste man har, det har man på jobbet?

God morgon snyggingar! Hur har ni det? Jag är sådär über-super-stressad just nu. Vi åker ju till stugan ikväll och packningen är inte klar, jag har massa ärenden att göra och även om man bara ska vara där i tre dagar så är det massa som ska med. Regnkläder, badkläder, finkläder, stövlar, handdukar, lakan….

Skönt i a f med halvdag på jobbet. Tänkte försöka hinna in och spana på G-star butiken. De har 40% på nästan alla jeans och jackor just nu och på måndag börjar de sin rea. Så ni som har nära till en G-star concept store, in och kika vettja.

T tyckte jag var lite knäpp idag som tog på mig min Odd Molly Up-to-me-ism strap dress (visst heter den så?). Värsta finklänningen ju tyckte han. Men vadå? Är inte jobbet en fest då hi hi? Och förresten, det är ju så kul att få klä upp sig och känna sig fin, spelar inte mig någon roll om jag är på jobbet eller på fest eller på skogsutflykt. Fin kan man ju vara ändå :-)

Till den har jag en underklänning från Ellos (som bara åker upp hela tiden. Hade tänkt mig den som förlängare men det går inge bra). Jeansjacka Odd Molly bikette denim jacket strlk 1 och skor Scorett. Klänningen har jag i strlk 0 om någon är intresserad.

P1120430P1120431P1120433P1120432P1120428P1120434

Var bara tvungen att ta med den här bilden. Skulle fixa till underkjolen och hann inte innan självutlösaren blixtrade till. Såhär kommer jag få gå hela dagen känns det som…Smile

P1120435

Hoppas ni får en fin dag vänner. Jag hoppas jag hinner blogga en sväng innan jag åker ikväll. Har nytt modem och jag vet att det alltid är superdålig täckning uppe i stugan så jag kan inte lova att det blir någon bloggning i helgen men jag ska försöka Smile 
Annars få jag önska er alla en riktigt fin midsommar utan regn och kyla. Här är det dock riktigt “piss-väder”. Hoppas det är lite bättre mot Dalahållet dit vi ska…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

15 kommentarer:

  1. Håller med dig, kläder är till för att användas - var än man ska i stort sett. ;) :)

    Önskar dig en härlig midsommar!

    Kram
    Jeanette (Morty)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt!!! Kläder är till för att användas...

    Snyggt!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är!!! Och du har så rätt, det är klart man vill vara fin oavsett var man är. Tyvärr har man (jag) ofta en tendens att bli lite för rädd om mina finaste plagg...
    Ha en härlig dag i din underbara klänning!
    Kram Helena
    PS.Hoppas du inte blir alldeles galen av underklänningen idag ;-)

    SvaraRadera
  4. Önskar ofta att jag hade ett jobb där jag kunde klä mig snyggt, även om jag egentligen gillar mitt yrke :) Du är jättefin idag!
    Kram och trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  5. Så snygg du är! Och det är ju midsommar så visst ska man vara snygg på jobbet, klänningen är ju en sommardröm..festlig, elegant och ändå lite folklore..
    Kramar och ha en underbar helg om vi inte hörs unterwegs.
    L

    SvaraRadera
  6. Du är supersnygg i klänningen och med jeansjackan till kan man definitivt ha den på jobbet.
    Ha en underbar Midsommar!!
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  7. Åh, den är så fin! Grämer mig så att jag ratade den på 70% rea!!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Just det! Varje gång jag går in på din sida hoppar den automatiskt allra längst ner på sidan, så jag måste klicka upp den. Det började för ca en vecka sedan. Är det bara för mig det händer?
    Kram

    SvaraRadera
  9. Man måste ju anända det man har! Den är jättefin - måste få invigt min för säsongen snart! Ha en riktigt härlig midsommar!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Supersnygga kläder och skor , börjar bli tjatigt att höra va:)verkligen jättefint, värst vad sugen man blir på att köpa Odd Mollysar när man ser dem på dig.
    Klart man skall ha fint på jobbet, det är så skoj med kläder och de är till för att användas.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  11. Klart man ska vara fin på jobbet. Lite över-kurs för mig när jag står och kladdar och färgar kanske;) Ha en fin midsommar! Kram

    SvaraRadera
  12. Jättensygg outfit! Och visst är det så att kläderna måste användas. Ha en underbar midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja je mensan så ska kläderna användas till alla tillfällen...det är ju en del av charmen med vackra kläder:)
    Meeeeen vad du är brun:)
    Vill passa på att önska dig en härlig midsommar , stor kram snyggo:)

    SvaraRadera
  14. Nu får du ta och komma hem och blogga lite!!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Nu blir det svar såhär lite i efterhand för jag har varit internetlös i helgen. Ska svara så gott jag kan ändå :-) Hoppas ni alla finingar hade en underbar midsommar


    Jeanette: Ja visst är det så :-)

    Mia: Tack! Härligt att fler tycker som jag

    Helena: Tack snälla söta! Kul att du hittat hit, välkommen :-)

    Viveca: Jag önskar ibland tvärtom, att jag får gå i trashiga jeans och hoodie ibland till jobbet men visst är det kul att kunna ha möjlighet att få använda vackra plagg :-)

    Lingonberrie: Ja, den är nog ett av de vackraste plagg jag äger...

    Odd Molly-holic: Tack snälla goa! Ja, det funkade jättebra med jeansjackan tyckte jag. Skulle nog inte gå utan den till jobbet dock, skulle bli lite bart på ett kontor känns det som...

    Fröken Abbe: Attans, 70% var ju inte illa. Men du kanske hittar den någonstans igen :-). Och jag har också märkt det där knäppa med bloggen och att den hoppar ner. Fattar inte vad jag gjort. Fler som märkt det tydligen...

    Oslotigern: Spännande att se den på dig. Kan tänka mig nån superkombo som vanligt :-)

    Berit: Aldrig tjatigt att få komplimanger :-) Blir verkligen sååå glad varje gång. Och visst är det kul att klä sig i fina saker

    Linda: Men visst vore det kul med glitter och glamour i färgkladdet. Riktigt coolt vore det :-)

    Hilde: Tack snälla :-)

    Too di Loo: Håller helt med dig. Ser nog brunare ut än jag egentligen är :-)

    Viveca: I'm back :-)

    Kram alla ni underbara
    /Vivvi




    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar