VivanDivan

VivanDivan

onsdag 8 juni 2011

Det är bara såååå ledsamt, Molly-doft, blå utmaning och superfynd…

God kväll bloggisar! Hur har ni haft det idag? Är det åska än hos er? Här är det fortfarande tryckande värme och sol. Hoppas nästan det ska komma åska snart så det rensar upp lite. Jag har fortfarande huduvdvärk from hell och även Emilia klagade att hon hade ont i huvudet. Nu har jag satt på den otäckt brummande ACn i sovrummet så det är kallt när vi ska gå och lägga oss.

Vet ni, i min lilla pyttestad finns inte alltför mycket shoppingmöjligheter. Vi har en liten galleria med H&M, KappAhl, Lindex, ett par skoaffärer och några till butiker. Bl a har ett par jämnåriga tjejer till mig drivit en helt underbar butik i många år där de tagit hem olika märken som MonRow, Dr Denim, Kling, Nümph, Koola Anna mm och alltid lika trevliga och vet vad man vill ha. Min käre T har alltid handlat mycket julklappar och födelsedagspresenter åt mig där för de vet vad jag gillar så han går bara in och ber dom sätta ihop något och så behöver han bara betala. De har även haft jättesnygga herrkläder.

Nu är det dock så att butiken har gått i konkurs. Snyft, det är verkligen ledsamt för vår lilla stad. Behövs en sån butik. Alla går typ i H&M-kläder här annars eller far iväg till närmsta större stad. Jättetråkigt tycker jag…

Den här veckan har de dock utförsäljning och det är 70% på allt. Var ju tvungen att kila in en snabbis efter jobbet idag och se om de hade något kvar. Mycket var urplockat men på en hylla står dessa och skriker mitt namn….

P1120017

Träskoboots från Calou. Ett par 36or också och med 70% rabatt kan man ju verkligen säga att de var ett riktigt fynd…liksom dessa jeans från Dr Denim. Har redan dessa och de är sååå himla mjuka och sköna och as-justa slitningar så de åkte med också till 70% rabatt…

P1120018

Mycket nöjd över mina fynd. Fick även paket idag från fina Country Dreams rea nu i veckan. Supersnabb leverans. Ser ni vad det är för sötnos?

P1120021

Som vanligt när man öppnar ett paket med en Odd Molly kommer en helt underbar doft ur påsen. Speciellt från velour-och frottéplaggen. Jag är sååå såld på den doften. Vill aldrig tvätta grejerna. Kan någon uppfinna ett tvättmedel med den doften så köper jag det direkt, jag lovar. Nåt att satsa på Odd Molly Smile

Nu ska vi kika på filmen Trassel som låg i brevlådan när vi kom hem. Barnen blev såååå lyckliga att jag beställt den. Vi var och såg den på bio och de har längtat tills dess den skulle komma på DVD. Vi åt färdiggrillad kyckling och potatissallad ikväll med färsk ananas till efterrätt. Gott….

Förresten har jag tänkt köra på blåa outfits hela veckan. Ville hoppa på fina Oslotigerns utmaning med samma färg varje dag i en vecka och nu har jag haft blått igår och idag. Blått har jag såååå mycket i garderoben så det ska inte bli några problem. Outfit redan klar för imorrn Smile

Ha nu en fin kväll sötnötter

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Tråkigt när favoritbutiken stängs :( Men reafynden var härliga, jeansen ser underbara ut!
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Oh my God vilka fina fynd! Trist att de konkat men vi får hoppas att det dyker upp någon annan bra butik istället.
    Klänningen ser ljuvligt fin ut på dig - å andra sidan klär du i allt!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jätte tråkigt när butiker som har det där lilla extra inte går runt. Jag försöker handla då och då i min lokala butik så att den kan få vara kvar. De stora butikerna går ju alltid runt i alla fall. Fin som bara den är du i strandklänningen och fin fina fynd du gjort:-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina fynd och så tråkigt att butiken stänger. Jag håller tummarna att det kanske dyker upp någon annan? Man vet ju aldrig..
    Här spöregnar det just nu men det tunga lättar inte mycket.

    Må så gott vännen!
    kram

    SvaraRadera
  5. Trevliga fynd :) och visst ser jag vad det är - en sån ska hem till mig så småningom.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snygga fynd, men jättetråkigt att butiken stänger. Klänningen ser ut som något som finns i min garderob;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så det blev en Terrie dress:) Trist när dom små butikerna slås ut så där.....
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åhh du å jag delade den dumma huvudvärken..Hoppas att det snart regnar riktigt mycket och lättar upp himlen å huvudet på oss:)
    Den där lilla frotté mollyn är ursöt i just den färgen:)
    stor kram:)

    SvaraRadera
  9. Oj vilka fina fynd! Jag förstår precis vad du menar med litet utbud, är själv från en småstad och bor nu i staden som har för många affärer på samma ställe så därför handlar jag mest på webben.

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Vilka fynd!!! Så klart tråkigt att de måste stänga. Nu blir det ju dessutom lite jobb för maken din när han ska köpa presenter till dig ;) Jeansen är väl de där snygga, du har till en massa outfits?! Är så sugen på dem!!! Men skymtade siffrorna "24" på storlekslappen, så ang. din kommentar på min blogg, så är jag nog INTE nättare än du, i alla fall inte på nedre delen av kroppen ;) Tack för hjälpen iaf! Det hjälpte mig nog att spara lite pengar, eftersom str. 0 nog inte är så lätt att få tag på...
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Lindiloo: Ja, det är trist. Det är så kul när man gör såna fynd tycker jag. Jeansen kan jag rekommendera, de skönaste jag ägt...

    Nadia: Ja, kul att fynda sådär...Tack snälla du

    Marika: Ja, visst är det trist. Försöker också stödja lokala handeln så gott det går. Synd det inte finns någon G-star eller Molly-butik bara :-) Tack snälla du

    Lingon: Jag hoppas också det kommer något nytt. Behövs i pyttehålan. Skönt att ni får lite regn

    Frösötös; Ja visst har jag lyckats den här gången hi hi. Såg att du också fått din. Snygg va?

    Hilde: Du var min inspiration till denna :-)

    Linda: Japp, finfin är den till sommaren

    Too di loo: Stackare, hoppas din gått över. Min hänger i...suck! Ja visst är den söt...

    Linaplina: Ja, visst har jag lyckats hitta fynd :-) Jag har tyvärr också gått över på webshoppingen mer för det finns ju inte så mycket här.

    Viveca: Ja, det är trist. Tänkte inte på det, undrar vad han ska hitta på nästa gång då :-) Ja, det är samma jeans som jag har sen förut men de är vääääldigt slitna nu så de här var riktigt välkomna och under 200 kr är ju inte dumt... De är rätt stora i storleken också och vassego för hjälpen. Var in och provade de linnena igår men det är svårt med storleken där. Finns en 0a på Leopold & Blom i Västerås om du är sugen...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar