VivanDivan

VivanDivan

tisdag 28 juni 2011

4 dagar kvar, ledsen liten tjej, en dagens och århundradets sämsta film

God morgon! Sitter faktiskt i bilen i parkeringshuset och bloggar idag. Blev lite stressigt imorse, men det funkar ju :-). Nu är det bara fyra dagar kvar till semester och vi räknar verkligen ner hemma. Barnen går inte att få i säng på kvällarna när det är så ljust och det leder till att de är såååå trötta på morgnarna. Får knappt upp dem.

Visst är det hemskt när man lämnar barnen på förskolan och de blir ledsna när man ska åka? Emilia blev sur imorse när Felix sprang före henne och öppnade dörren. Det ledde till att hon sprang iväg och när jag sprang efter och försökte trösta blev det en sån där “Dumma mamma”-grej. Hon blev oxtokig och det var bara att bära in henne skrikande till avdelningen. Där kommer hon på sig själv och blir istället jätteledsen och ville inte släppa mig. Hon blev nästan hysterisk och då gör det ont i en moders hjärta. Lilla gumman. Vad hemskt det var att se henne sen genom fönstret alldeles förstörd och sträckte armarna mot rutan. Fy vad jobbigt det är….

Måste också bara tipsa om en film ni INTE behöver bemöda er med att se. Bitch Slap heter den och det var nog det absolut sämsta jag sett i hela mitt liv…

bitch_slap1

Nu ska jag kila in till jobbet. Dagens idag blev Odd Molly wunder halterneck dress i vintage powder strlk 1, kofta gammal från Svea och skor Swedish Hasbeens for H&M.

P1120682P1120683P1120684P1120689P1120685P1120686P1120687P1120688P1120690P1120691

Ha en fin dag alla underbaringar därute

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Hahah det var ju den filmen vi såg för ett par dagar sedan och jag måste hålola med. Sämsta skit jag sett. Vilken b film!

    Hoppas allt e bra med dig :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Lilla lilla skruttan då!! FRUKTANSVÄRT är bara förnamnet....Min lilltjej var alltid såååå ledsen varje morgon när jag lämna att vi fick benda loss henne från min hals :(...Vände för några månader sedan...Nu blir hon ledsen någon gång i månaden MEN inte är det mindre jobbigt för det....
    Oftast vänder det när man gått......

    Du är så jäkla snygg i din Wunderhalterneck!! MÅSTE använda min SNAAAART!!!

    Ha en fin dag!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. DU ÄR SUPERSNYGG I DIN KLÄNNING! Fin Kombo!! Vad har du under denna? Är den en tub-bh? Axelbandslös? Det är just pga av urringningen jag avhållit mig från att köpa den men på dig var den supersnygg med denna under!
    KRAM sötnos!!

    SvaraRadera
  4. Det där med att lämna ledsna barn på dagis har även jag fått erfara....min lilla 4-åring pendlar mellan lycka och fullständig panik när jag lämnar henne. Idag hade vi bråkat och hon ville först inte säga ens säga hej då i dörren för att sedan klamra sig fast i ca 10 minuter om halsen på mig....gör så ont i mamma-hjärtat.
    KRAM fina du!

    SvaraRadera
  5. Jag såg också lite av den filmen och tänkte flera gånger "Men vad är detta??!!" Riktigt dålig..

    SvaraRadera
  6. Har ni haft fest på jobbet idag eller är alla lika snyggt klädda som du på ditt jobb?? ;)Så jobbigt att se ens barn förtvivlade när man måste lämna dem! Här längtas det alltid till förskolan, vilket ju känns tryggt och skönt, men samtidigt förstår jag ju att jag måste vara en tråkig mamma :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Trist när dagen startar på det viset. Vet man att barnen normalt trivs på förskolan, är det ju lättare att bita ihop, men det är verkligen inte kul att fortsätta till jobbet... Snygg som bara den är du i din klänning! Krma

    SvaraRadera
  8. Hoffsan: Ja, visst var den kass! Allt bra med mig. Hoppas allt är fint med dig. Saknar dig i bloggen....

    Mia: Visst är det hjärtskärande när det blir sådär. Som tur är så är det inte alltför ofta. Tack snälla du. Klart du måste använda den. :-) Fin dag önskar jag dig också

    Odd Molly-holic: Tack fina! Jag har en bandeau-bh från Gina Tricot under. Jätteskön och riktigt bra stöd också. Finns i massa fina färger för ynka 79 kr :-) Utan hade det blivit alldeles för urringat känns det som... Visst är det hemskt när de blir ledsna. Precis det där var det som hände mig imorse. Tror de skäms lite att de blir arga och sen vill de inte släppa en...

    Anna: Visst är den riktigt ap-dålig? :) Välkommen hit förresten. Kul. :-)

    Viveca: Nej, ingen fest men man kan ju låtsas :) Väldigt blandade stilar på mitt jobb så allt passar egentligen bara man är hel och ren. För det mesta går det utmärkt att lämna och det är ju tryggt och skönt som du skriver. Klart du inte är en tråkig mamma. De hade säkert hellre varit hemma med dig :)

    Helena: Ja, inte kul att sitta en halvtimme i bilen och undra om hon blev glad fort efter att jag åkt. Tack snälla du för komplimangen

    Kram alla ni fina
    /Vivvi

    SvaraRadera
  9. Lilla pluttan ! Vet hur det känns.. min dotter hade en känslig period och det var fruktansvärt jobbigt vid lämningarna. Personalen sa att det hade gått över snabbt men man känner sig så hemsk! Din dagens är jättefin :) Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar