VivanDivan

VivanDivan

lördag 11 juni 2011

Vad tyst det är….all by myself…

God morgon! Nu stängde jag precis ytterdörren om hela La Familia som ska åka iväg på fotbollscup. Ts dotter spelar. Jag slås då av hur tyst det är i huset. Kan ibland glömma hur det är när man var singel och bodde själv. Ingen annan att bry sig om än sig själv. Då var det alltid tyst och man längtade efter ljud och mänskligt sällskap. Nu kan jag tycka den där tystnaden är otroligt skön ibland.

Jag håller nu precis på att planera min dag. Solen skiner så en stund i solstolen med en god bok kommer det bli. Sen ska jag nog ta en löprunda också fast det blir kanske fram emot kvällningen för nu är det redan långt över 20 grader ute. Tänkte också åka ner på stan en sväng och strosa. Kanske köpa en glass och kika lite på folk i lugn och ro. En promenad i parken kanske. Jag ska också in på Kicks och se om de har Marc Jacobs Daisy eau so fresh parfymen. Jag var in igår och luktade lite och den är såååå fräsch. Love it!

marc-jacobs-daisy-eau-so-fresh_134427497

Sen ska jag åka ut till lanthandeln och köpa lite nya blommor till amplarna och trappen. Ser lite visset ut just nu. Eländigt för vi har stekande sol nästan hela dagen på trappen och dessutom blåser det rätt rejält så inga blommor trivs. Har försökt med de flesta men får alltid köpa nya flera gånger per sommar. Någon som har ett tips så mottages det tacksamt.

Pelargoner

(bild lånad här)

Jag återkommer under dagen med dagensbilder. Fick hem årets skönaste sommarklänning igår som jag beställt hos Nelly från Cheap Monday. Helt fantastiskt skön både till vardag och fest och går att varieras i massor med skärp, skor och accessoarer. Såg den för ett tag sen på en bild på Elin Kling  (klicka på namnet och kolla hur hon matchat) och tyckte den var så snygg. Har storleksbevakat den på Nelly och i onsdags kom ett mail att de fått in den i Small. Snabbt som sjutton klickade jag. Kendra dress heter den och jag tror den finns i gult och grått. Tror den är slut på Nelly men finns hos ASOS och Ssense vet jag…

7023753-origpic-674abf_jpg_0_0_100_100_300_449_100image1xxl

Men nu mina vänner ska jag slå min ner och läsa nya Amelia och äta min frukost i lugn och ro som består av färska svenska jordgubbar som blev över från igår kväll

P1120110P1120113

Ha en fin lördag alla sötnötter därute. Love’ya

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig frukost!
    Jag har samma problem m blommor på trappen och tycker lavendel och stenpartiväxter( sådana där som växer som kuddar i formen) klara sig bäst.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Å en så mysig dag du kommer ha!!! Jag vet precis vad du menar, ibland undrar jag varför jag inte njöt mer under singelåren...av tystnad, sovmorgnar och tid att sola... Men alla tider har sin charm och det räcker med en blick på barnen och jag inser att jag har Allt jag kan önska mig :)
    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Nadia: tack för tipset, lavendel blev det :-)

    Lindiloo: Ja, det är mysigt men jag skulle aldrig byta tillbaka till singellivet. Räcker så bra med en dag då och då. Resten av tiden njuter jag av min man och mina små och inser att de är det bästa som finns :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar