VivanDivan

VivanDivan

torsdag 2 juni 2011

Varför köpa “krispiga” blommor när man kan plocka egna + massa dagensbilder….?

God kväll vänner! Hur har ni haft det idag? Jag och Emilia har haft mamma-dotter-dag medans Felix och T haft pappa-son-dag. Jag och Emilia har varit hemma hos mina föräldrar och sen har vi plockat liljekonvaljer i skogen och så blev det en mjukglass också. Emilia ville absolut ha hamburgare till lunch så det blev en snabb sådan på OKQ8. Härligt att bara ta dagen sådär som den kommer…

Här är lite(eller ganska många) bilder från vår dag…

Emilia poserar lite innan vi åker i klänning från Nova star, leggins Lindex tror jag och skor Converse.

P1110828

Hamburgare i bilen

P1110834

Här är vi i skogen och plockar liljekonvaljer. Tänk, båda vi har det intresset. Vi 'älskar att plocka blommor. Det har jag alltid gjort och hon är likadan. Vi satt i skogen med våra blommor och njöt…

P1110835P1110836P1110837

Och titta så mycket vackra Bellis mormor och morfar har i trädgården. Måste vi ju plocka lite mer…

P1110840

P1110842

Ska nog norpa några plantor och plantera i vår gräsmatta också. De måste ju vara världens vackraste “ogräs”…

P1110841

Och vad gjorde då T och Felix. Jo, förstås åkte de ut till Ts familjegård och åkte fyrhjuling. Felix älskar verkligen det så han kom hem och var sååå lycklig. Han hade också valt snabbmat fast korv med bröd så deras lunch intogs också på OKQ8. Tänk, man får ju nästan skämmas i pyttestaden där vi bor. Vilken familj vi är Smile(nu är ju T inte så flitig med kameran som jag så det blev bara ett par bilder)

IMG_0338IMG_0339IMG_0341IMG_0342

Nästa gång är det mamma-son-dag och pappa-dotter-dag. Ibland är det jättemysigt att dela upp barnen och göra enkla saker tillsammans som barnen uppskattar och de får ha en förälder bara för sig själv samtidigt som man får ägna all uppmärksamhet till ett barn.

Dagens idag blev friluftsutstyrsel med kjol G-star, linne och skjorta H&M och stövlar Hunter.

P1110818P1110819P1110820P1110821P1110822P1110827P1110824

Och just det, inläggets rubrik. Det har lite att göra med att vi plockade blommor idag men jag kom på det redan igår när Emilia kom in med en bukett fina blommor till sin mamma. Jag läser massa fina bloggar där det köps “krispiga” och underbart vackra buketter till de perfekta hemmen. Min mor är också en sån som ofta har färska snittblommor i vaser hemma men igår när jag satt Emilias bukett i vatten tänkte jag att varför ska man köpa dyra blommor (om än så krispiga och vackra) när man kan få så underbart kärleksfulla buketter av barnen sina eller plocka dem själv och samtidigt få frisk luft och en rofylld stund i naturen….jo, jag röstar faktiskt på det, även om jag älskar köpta blommor också förstås…

P1110814

Ha nu en skön kväll kära vänner. Vi ska äta räkor, ostar, kex, baguetter och massa gott här hemma idag. Vad har ni på matbordet ikväll?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Vilken söt liten flicka du har!! Så gullig där hon sitter bland liljekonvaljerna! Visst är det fantastiskt vad naturen har att bjuda oss på, vilda blommor är oslagbart!
    Roligt för sonen o få vara med sin pappa en heldag! Liksom du med dottern!
    Ha en skön o mysig kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni har haft på varsitt håll och tillsammans :) Jag får nöja mig med butiksblommor om jag ine vill repa lite maskrosor på gräsplätten i grannkvarteret haha.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har haft det idag... Jag blir alldeles lycklig att se er och liljekonvaljerna...

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om topar hos gina! Hookupen är nog något lite stor - har en 1 utan minsta lilla bystproblem ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Och snygg kjol har du!!/Nina

    SvaraRadera
  6. Vilken fin dag ni haft. Jag håller med dig när det gäller blommor, självplockade är bäst:) I dag fick jag ihop 2 buketter från trädgården och då har det nyss börjat blomma. Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig dag! Ur-fin klänning din dotter har i dag! Kan sakna att få köpa fina tjej-kläder faktist:) Håller med om blommorna! Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken bra idé med förälder-barn dagar! Komiskt med OKQ8 luncherna :-) Men visst är det jättesmarrigt med en hamburgare ibland.

    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Annelie: Tack snälla! Jag är ju partisk men visst är hon söt :-) Ja, det är mysigt att göra såhär ibland så man kan ägna sig 100 % åt en. Ha en bra dag du med

    Frösötös: Ja, vi hade det mysigt. Hi hi, butiksblommor är ju också vackra men dyra och jag är oftast för snål :-) och vassego för tipset. Min 1a är också lite stor och utan något under blir det nog lite vulgo för min smak men jag knöt åt den hårdare. Ibland blir man lite ivrig och måste ha en sak direkt och orkar inte jaga rätt strlk så då får man göra det bästa av situationen :-)

    Lingonberrie: Liljekonvaljer är en av mina absoluta favoriter och de doftar ju så underbart :-) Blir jag också lycklig av och kul att mina bilder kan göra någon glad

    Nina: Tack snälla du!

    Hilde: Ja, vi har haft det superfint. Visst är det underbart med blommor, speciellt dem man plockat själv :-)

    Linda: Ja, man hittar alltid sååå mycket mer fint till E än till F när man är ute och handlar. Tjejavdelningarna är alltid mer välfyllda och det finns så mycket sött...

    Oslotigern: Ja, det var lite skumt. Undrar om det säger mest om oss eller om barnen ....:-)

    Kram ni underbara. Blir alltid sååå glad när ni kommenterar :-)
    /Vivvi

    SvaraRadera
  10. Hi, you look amazing and so lovely I like your Denim Mini and shiny Rubber Wellingtons, you look so good when you've got your Wellingtons on, I get the hots for you.
    Kisses
    Julie

    SvaraRadera
  11. I just love to see you wearing your shiny Wellingtons, you look so so dishy.
    Kisses
    Julie

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar