VivanDivan

VivanDivan

torsdag 9 juni 2011

Hispig och nervös inatt…på gränsen till sammanbrott+ jag fortsätter blå veckan

God morgon! Hoppas er natt varit bättre än min. Jag upptäckte igår att Felix ena testikel var jättesvullen och ni vet ju hur hispig man kan bli som mamma. Googlade omkring en timme och läste massa skräckexempel på vad det kunde vara så jag ringde tillslut sjukvårdsupplysningen. Där sa de att det kunde vara något bråck och det var i regel helt ofarligt och skulle gå över av sig självt. Däremot skulle jag hålla koll så han inte fick ont för då kunde det vara testikelvridning eller något sådant och då var det jätteakut med operation för annars kan han bli steril. “Men det är jätteovanligt sa de” Ja, men shit, det här är min son och även om det är ovanligt kan det ju hända. Blev liksom inte lugnare så jag har vakat över honom i stort sett hela natten. Unnade mig att sova en timme mellan två och tre. Sen gick jag upp och städade lite här hemma i min hispighet. Är nästan gråtfärdig nu av trötthet och oro…

Dock har han inte visat några tecken på smärta och nu när jag väckte honom sa han inget om att han hade ont heller. Skulle dock ringa familjeläkaren idag så de får kika på det. Så idag jobbar jag hemma.

Tog i a f tid till att duscha och göra mig iordning nu ifall vi får en tid snabbt. Är han sen ok är jag redo att fara iväg till kontoret. Dagens går också idag i blått. Inser att jag lätt skulle kunna ha två blå veckor utan problem. Blått är nog en av mina absoluta favoritfärger. Speciellt den här ljusblå som jag har på min klänning från G-star (förra årets). Skorna är från Tiamo Scorett. Och vet ni, smink och ett påklistrat leende kan lura vem som helst att man är pigg…känner mig faktiskt som en rätt sliten människa just nu på gränsen till sammanbrott. Är bara föööör mycket som händer hela tiden…

P1120043

P1120035P1120036P1120038P1120042P1120041P1120046

Usch, vad gnällig jag är men när det kommer till mina barn och oron för dem när de inte är friska orkar jag inte vara glad och trevlig jämt. Inte ens i bloggen. Bloggen speglar ju mitt liv även om den från början var tänkt som en ytlig modeblogg…

Ha nu en fin dag alla underbara därute

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Barnen är ju det bästa man har. Om de inte mår bra spelar ju inget annat någon roll.
    Hoppas han kryar på sig idag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fy...hade varit lika orolig jag!!!! Hoppas det går bra hos läkaren...

    Snygg som vanligt är du!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är orolig! Det hade jag varit, även om det säkert inte är något att oroa sig för. Hoppas ni får en tid idag, så att du kan släppa stressen och oron lite. Du ser otroligt vacker ut som vanligt, även om det inte hjälper den dag som denna :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men lilla vän - måste du vekligen jobba! Jag tycker så synd om dig och skäms lite över att jag sitter här och bitchar över att jag inte kan ändra typsnitt :o) Känns lite fjuttigt i jämförelse.Hoppas verkligen de tar in er i dag så att du kan få ett vettigt besked och lite lugn och ro!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni för omtanken. Betyder mycket

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar