VivanDivan

VivanDivan

tisdag 21 juni 2011

Jag hatar att stryka

God morgon! Igår kväll blev det ingen bloggning alls. Det är lite körigt på jobbet just nu så när jag kom hem igår kväll var det bara att sätta sig direkt och jobba lite mer. Tog bara paus för att äta med familjen och sen satt jag till halv elva. Då har man inte mycket mer att ge känns det som. Hjärnan orkar inte hur länge som helst och trots att jag inte kände mig färdig var det lika bra att lägga ner för jag kunde inte tänka längre…

Jag måste ha världens sämsta strykjärn. Skulle stryka både kavaj, skjorta och kjol och det kändes som ett evighetsprojekt. Skjortan jag har på mig idag är en sån där riktig skrynkelsak som aldrig används p g a det. Vet ju att efter en halvtimme i bilen kommer den se ut som den aldrig blivit strykt. Vad är det med visst material egentligen? Vissa saker går helt enkelt inte att hålla släta….

Blev i a f skrynkelskjorta från Filippa K, kjol och kavaj G-star och skor Chilli.

P1120383P1120384P1120381P1120382P1120385P1120386

Idag kommer det bli en riktigt tuff dag. Möten och workshops hela dagen. Är t o m dubbelbokad på möten så jag får springa tidigare och komma senare till vissa. Sen har jag massa saker jag måste göra som ju inte hinns med då man sitter i möten hela tiden så det blir nog att jobba ikväll också. Usch, på fredag är det midsommar och vi åker till stugan på torsdag så det måste ju börja förberedas packning och översyn av vad som ska med som behöver tvättas o s v. Ska också hitta något bra recept på en somrig tårta som jag ska göra. Känns som tiden inte riktigt räcker till just nu….

Ha en fin dag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Inte många minuter över där idag inte!!!

    Snygg är du iaf när du ska stressa runt!

    Ha en bra dag vännen ♥

    SvaraRadera
  2. ha en fin dag på jobbet Vivvi!
    Jag ska kolla lite på recept till sommartårta, har en som är mumma.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Det är urjobbigt med såna dagar! Hoppas du hinner andas ut mellan varven. Ha en fin eftermiddag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du är jättesnygg, skrynklig eller ej! :-) Och vilka bruna spiror... Fast jag tror att mitt strykjärn t.o.m. är sämre än ditt. Minns att jag köpte det när jag flyttade hemifrån för...hmm... 19 år sedan! :-D

    SvaraRadera
  5. Du är absolut inte ensam om att hata strykning. Här är det maken som stryker;) Stressa inte ihjäl dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mia: Nej, lite hektiskt nu. Tack snälla du och ha en fin dag du också

    Lingonberrie: Tack detsamma. Vad gullig du är, få se om jag hittar något nu ikväll...

    Oslotigern: Ja, det är lite hektiskt med allt nu innan semester. Men om några veckor så...:-)

    Roxychick: Tack snälla och välkommen hit. Tror benen ser brunare ut än vad de är egentligen :-) Mitt strykjärn är också typ 15 år gammalt. Suck, kanske dax att uppdatera sig...

    Hilde: Skönt att höra. Vilken tur du har. Min har nog aldrig hållt i ett strykjärn. Han går hellre skrynklig för han vet att jag hatar det mer än strykningen så då stryker jag åt honom...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar