VivanDivan

VivanDivan

söndag 12 juni 2011

Blomster, lite bilder från min “altan”…och ska det vara så svårt att hitta lite dill

God kväll! Nu har jag precis varit och handlat lite. Har hittat ett recept med knaperstekt rödspätta och ljummen ärtsallad som jag tänkte prova ikväll. Blir det gott lägger jag ut receptet senare. I vilket fall som helst ska det vara dill i och jag har nu botaniserat i ALLA (4 st) butiker i den här lilla stan och förstås slut överallt förrutom i den sista. Tack ICA, er kan man lita på hi hi…

Vi hade en liten invident här idag. Felix blev arg och skulle stänga in sig på sitt rum och ryckte ur handtaget på insidan. Handtaget på utsidan var också…hmmm….på hans sida någonstans. Vi har såna där gamla dörrar där handtagen sitter nästan löst och ungarna har pippi på att rycka loss dem och gömma dem på lämpliga ställen. Nu var han alltså instängd och kunde inte få upp dörren. Jag hittade inget löst handtag på min sida och han kunde inte få i det på hans sida och var jätteledsen och rädd förstås stackaren. Men till slut lotsade jag honom så han fick i det och kunde öppna. Min duktige lille kille! Men hoppas han lärt sig nu att man inte ska smälla i dörrar….

Lovade er lite bilder från gårdagens blomsterinhandling så här kommer det.

På bordet på uteplatsen blev det murgröna och lyckliga lotta tror jag den heter…

P1120181

Två söta lyktor jag fyndat

P1120180

Snygga uteplatsen med avblåst tak. Suck, antagligen behöver vi köpa helt ny för två “armar” som taket sitter i har gått av i stormen. Önskar mig sååå en riktig altan…

P1120179

De här var ju bara så fina så jag köpte två men har inte riktigt bestämt vart jag ska hänga dem.

P1120177

Bordet. Nya underlägg från Jysk för typ 8 kr styck

P1120176

Vår möbel är verkligen så gammal och ful och misskött, d v s ej oljad och vi vill verklilgen ha en ny men jag köpte i a f nya dynor igår och jag tycker att den nu får duga ett år till…

P1120175

På trappen perlargon och murgröna

P1120174

Mer pelargoner, lavendel och nån klängig sak…Pinnarna har jag faktiskt knåpat ihop själv…

P1120173

Ganska nöjd men det blir nog finare när pelargonerna får mer blommande blommor.

P1120172

Här är en bild på framsidan av huset också. T håller på att såga ner lite kvistar från trädet närmast

P1120192

Måste också ta med ett par bilder på Hobbe katt som smet ut och in i grunden på uthuset. Hur fasen får man ut en katt därifrån. Jodå, det löste han bra själv…Hann inte få kort på det roligaste när bara huvudet stack ut

P1120194

Du får nog inte bli tjockare katten för då går det inte att komma in där mer…

P1120195

Oj, har jag kommit ut därifrån?

P1120196

Nöjd misse vandrar i gräset…

Nu hade jag inga fler bilder idag. Hoppas ni får en fin kväll vänner…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Jättefina hängampelblommor. Va fint ni bor och vilken underbart ljuvlig katt, jättevacker.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  2. Det ser helt underbart ut - skulle gärna vara där och beundra blommorna och snusa på missen:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart fint du gjort med vita blommor och se..det matchar ju bloggtemat? :-) Ni verkar bo jättevackert så jag blir riktigt avis....
    Hoppas att helgen varit jättefin för dig,
    kramar i plural!

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort det:) Fräscht med alla vita blommor.
    Förstår paniken när sonen låste in sig.....
    Och kissen är ju bara bedårande:) Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt ni har det. En paviljong står högt på min önskelista. Vad fint det var med vita blommor.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart hus ni har!!! Och vilka fina pampiga blommor du köpt! Vad heter det sorten, alltså de som hänger ner med vita blommor??

    Förstår att det blev lite panik när lillkillen låste in sig. Har hänt här med, men skönt när det klarar att följa instruktioner trots att de är rädda..
    Kram!

    SvaraRadera
  7. OJ, så fina bilder. Superfint du gjort det och mysigt hus!
    Kram fina du!!!

    SvaraRadera
  8. Berit: Tack snälla :-) Ja han är go och han har en bror som är lika fast grå :-) Underbara kissar...

    Frösötös: Du är så välkommen :)

    Lingonberrie: Tack, ja det gör det ju faktiskt hi hi...Vi bor i ett toppenhus men tyvärr ett sovrum för lite. Dock stooora rum...Hoppas du fått en fin helg du med...

    Linda: Tack. Fick för mig att bara ha vitt, grönt och svart iår. Matchar nästan kissen :-)

    Hilde: Tack. Ja de är himla mysiga och perfekt att man kan stänga om sig när det blir lite kyligare på hösten och sätta på värmaren. Blir jätteskönt faktiskt. Men bor man i ett blåshål som vi är det kanske inte så praktiskt som du ser...

    Viveca: Tack :) Nu är ju jag värdelös på blommor så jag har ingen aning om vad de heter. Köpte dem för de var så fina bara och frågade aldrig vad de hette :-) Mmmm, man kan inte bli arg heller när de är så duktiga och lyssnar på instruktionerna...

    Odd Molly-holic: Tack fina du! Vi har det faktiskt lite mysigt ibland :-)

    Kram alla fina
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar