VivanDivan

VivanDivan

lördag 11 juni 2011

Jag går och sniffar på mig själv och det är visst pingst…

God eftermiddag! Nu har äntligen åskan kommit till pyttestan. Känns underbart. När jag var hos trädgårdshandlaren sprack himlen plötsligt upp och det kom sån där stora underbara sommarregndroppar. Spelade ingen roll att man blev blöt. Det var sååå skönt efter senaste veckans hetta. Vågade i a f slå på datorn en stund nu för det känns som ovädret drog över fort. Har inte hört åskan på en stund nu.

Familjen har fortfarande inte kommit hem. Jag har precis avnjutit min lunch som också bestod av jordgubbar som jag köpte utanför affären. Gott sa kissen…eller missen…eller frun…

Idag invigde jag också min klänning som jag pratade om i förra inlägget här från Cheap Monday. Till den har jag sandaler från Vagabond och ett asfult skärp men mitt svarta flätade skärp som jag ville ha gick sönder imorse så då rev jag fram det här gamla sattyget…Frippan är inte fixad alls, kör uppsatt idag för att chocka er alldeles… :)

P1120130P1120131P1120132P1120133P1120129P1120128P1120127P1120126

Var också ner på stan en sväng och köpte min parfym så nu går jag och sniffar på mina handleder hela tiden. Den luktar sååå himla gott… Marc Jacobs Daisy eau de fresh…och visst är flaska ljuvligt fin med blomkorken?

P1120135

Fyndade också inne på H&M. Den här blusen kostade 149 kr och så hade jag en bonuscheck på 50 kr och dessutom ett SMS med 20% på valfritt plagg så den kostade bar 69,90 tror jag det blev. Tyckte den var somrigt fin till ett par jeansshorts t ex…

P1120134

Nu ska jag gå och plantera lite blommor för nu har åskan dragit förbi. Ha en bra eftermiddag kära vänner

Uppdatering: Glömde visst vad jag skrivit i rubriken. Jag hade faktiskt ingen aning att det var pingstafton idag. Hade ni?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Mera uppsatt - du är SNYGG :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. För i helskotta människa! Du och Ninna borde förbjudas att visa er offentligt, ni ger oss vanliga dödliga grava komplex;) Klänningen är dö-läcker på dig! Och jag håller med hon ovan, du är jättefin med uppsatt hår! Kram

    SvaraRadera
  3. Instämmer också angående uppsatt hår, supersnyggt! Bra fynd med toppen också ;)
    Ha en härlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du lilla snyggo:) kalas snygg outfit:) å visst är parfymen bara sådär helt enkelt underbart gooood:)
    kram kram :)

    SvaraRadera
  5. SNYGGO! Klänningen är bra mycket coolare på dig än på hon "kändisbloggbruden" som du länkade till häromdan!
    På tal om det du skrev inne hos mig så har jag lokaliserat den till dig, finns både 0 och 1, dock Inte på rea tyvärr: http://www.elinmaria.se.
    Mucho Kram!

    SvaraRadera
  6. Frösötös: Tack snälla snälla du, kände mig väldigt slafsig i håret idag :-)

    Linda: Oj, då, hur gör vi nu då hi hi....lovar att komma med en riktigt sunkig utstyrsel inom väldigt kort...Tack i af du fina goa...

    Lindoloo: Tack supersnälla...Ha en bra kväll du med

    Too di Loo: Tack snälla..vad gullig du är...ja parfymen är underbar...

    Josanne: Tack snälla du för tipset. Jag har visst lyckats okynnesklicka lite :-) Och tack snälla du för dina fina ord...

    Kram ni fina
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Vilken söt flaska! Blir sugen på att sniffa på den, jag med! Eftersom jag har en doftfri arbetsplats går det ju inte åt precis, och så har jag blivit väldigt känslig för dofter.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fröken Abbe: Ja min dotter har redan tingat korken när den är slut :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar