VivanDivan

VivanDivan

torsdag 30 juni 2011

Idag inviger jag min lilla frotté-handduk à la Terrie

God morgon bloggisar!

Idag sitter jag hemma och jobbar. De ringde igår från kirurgen och Felix ska få komma in och de ska kika på hans bråck och se vad de ska göra åt det. Lite nervöst är det men det går nog säkert bra. Blev i a f enklast att sitta hemma och jobba på förmiddagen så jag slipper åka fram och tillbaka för att hämta honom då vi inte har någon kirurgmottagning i pyttehålan där jag bor men väl i stan där jag jobbar.

Det är inte lika soligt idag som det varit så lagom till min semester börjar på lördag blir det väl regn kan jag tänka. Men det gör inte så mycket. Jag hade tänkt börja min semester med projekt storstädning i hela huset och det är ju lättare om det är lite dåligt väder.

Ikväll blir det lite planering av festmåltid tills imorgon för då ska vi fira att min semester börjar. T kommer jobba minst en vecka till stackarn då det kört ihop sig på firman med en killa som sade upp sig mitt i värsta sommarkaoset. Som egen företagare måste man ju då hoppa in och det får vi stå ut med. Lite trist på somrarna dock att han alltid har så lite semester. Brukar inte bli mer än två sammanhängande veckor och det är då vi brukar fara iväg någonstans så han får liksom ingen semester bara hemma i lugn och ro…Själv ska jag ha nästan sex veckor…LYX!!! Men samtidigt känner jag verkligen i år att jag behöver det…

Idag när jag går hemma inviger jag min fina strandklänning i frotté från Odd Molly. Terrie dress i chalk strlk 1. Härlig skön och man behöver ju inte ens ha med handduken till stranden. Bara att dra på klänningen ha ha… (ni får bortse från bh-n som jag inte tänkte på att jag hade på)

P1120738P1120740

P1120736P1120742P1120745P1120744P1120743P1120741P1120739P1120737

Ikväll tänkte jag sätta ihop ett inlägg om vilka solprodukter jag använder. Jag älskar solen och att vara brun men har ju inte haft så mycket möjlighet att vara ute så mycket än i sommar och då jag inte gillar solarium får man ta lite annat till hjälp Smile Vi hörs då och håll tummarna för att allt går bra för min lille prins idag är ni snälla.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Jättefint! Den ser verkligen skön ut. Hoppas allt ordnar sig med bråcket, det är lätt ordnat med en operation. Det är rutinoperationer, har stått med på massor av sådana operationer. De går fort och är enkla som de flesta kirurger fixar fort:-) Var inte orolig för det!

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Skönt när man kan jobba hemifrån ibland. Hoppas det fixar sig med bråcket snabbt, så ni slipper att tänka på det mer! Jättesöt klänning. Såg att Dr Molly hade en "wrap" (eller vad det heter) till salu men den var visst stor i storleken. Konstigt för de tillhör väl samma kollektion?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad fin och fräsh denna klänning är på dig! Tycker färgen ser dassig ut på produktbilderna men det är den ju inte alls. Supersnyggt!

    Spännande att höra om vilka BUS krämer du använder :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad fin den var på dig!
    Och visst är det väl du som är med i dagens tidning, tillfrågad om "road rage" eller något sådant?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är jättefin i klänningen! Håller med Linaplina, färgen är supersnygg! Hoppas det blir en bra lösning för lille Felix! Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas det går bra för lillkillen! Jobbigt när man inte lyckas synka semestern.. Man behöver lite lugn och ro tillsammans också men det är lättare sagt en gjort! Jättesnygg är du i Terrie dress :) Kram

    SvaraRadera
  7. Marika: Tack! Ja, den är superskön och mysig. Det gick ju bra med Felix och ingen operation som tur var...Tack för dina tröstande ord, kändes mycket skönare att ha läst dem när vi åkte...

    Viveca: Ja, det är en superbra förmån jag har att kunna ha den möjligheten. Jag tycker inte den här är så jättestor i storleken. Men det är ju en wrap så man kan ju justera den rätt rejält.

    Linaplina: Tack snälla. Tyckte också den såg lite trist ut på bild men när jag provade den fastnade jag :)

    Fröken Abbe: Tack snälla! hmmm, jo det var visst jag det :-) De hade läst ett inlägg här på bloggen från typ februari då jag skrev om att jag blev irriterad på omkörningar och ringde förra veckan :-)

    Helena: Tack snälla. Den är faktiskt mycket finare i r l och skön som sjutton :-) Gick bra med lillkillen och ingen op

    Odd me: Gick jättebra och ingen op behövdes. Tack snälla för komplimangen

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar