VivanDivan

VivanDivan

fredag 3 februari 2012

Lite svar på frågor jag fått här…

God kväll bloggisar! Nu har jag kommit hem från vår inflyttningsfest på jobbet. Mycket trevligt att träffa alla men jag kände att efter en tuff vecka med magsjuka och T borta + ryggontet ville jag hem tidigt så jag åkte redan vid klockan sex. Skönt att få vara hemma också ikväll för imorgon ska jag iväg på barngympakurs hela helgen. Så inte ledigt den här helgen heller…pust…skulle verkligen behöva ladda batterierna en helg snart…

Lovade ju att jag skulle återkomma med lite svar på frågor jag fått senaste tiden. Jag har säkert missat någon och då får ni bråka på mig och fråga igen.

1. Första frågan lyder: Vad har du under dina Odd Molly Rock-a-fellow silk underdress?

P1190496P1190553P1190578P1200901DSC_0077

Ni ser att det sticker fram nåt vitt eller i vissa fall svart under och det är allra oftast detta linne från Lindex som du kan hitta här eller i butik.S0000006622319_F_W40_20110601103824

Har både svarta och vita och så grymt skönt. Lite sådär håll-in-effekt i nåt micromaterial och dessutom är ringningen rak så det passar perfekt under “Rafen”. Har dem under nästan allt b t w. Man behöver nästan inte ha BH under för de sitter så bra…

2. Fråga två är vad jag använder för Brun-utan-sol-spray. Har två favoriter som jag skrivit om här bl a.

P1120753

(B t w kanske ni inte ska lyssna på mina BUS-tips för jag ser tydligen “billig” ut när jag har det he he…)

3. Vad har jag för storlek på mina Dr Denim jeans och vad har jag för mått?

Jag har tre par Dr Denim jeans varav två par i exakt samma “trashade” modell som jag bara äääälskar även om jag inte kan använda dem så ofta i jobbet och så men de är verkligen sååå himla mjuka och sköna. Här kommer en liten bildkavalkad där jag haft dem här i bloggen…

DSC_0046_thumb[5]P1050214_thumb[5]P1050294_thumb[5]P1090923_thumb[5]P1170252_thumb[5]P1040225[5]

På alla mina Dr Denim har jag storlek 24/32 och de är ganska stora i storlek och rätt stretchiga men det finns ju olika modeller förstås så jag vet inte om alla är lika. Vet inte exakt mina mått och hittar inget måttband men sist jag mätte rumpestumpen så var det 91 cm. Midjan runt 65.

4. Vad har jag för storlek på mina Timberland Mukkluks?

P1200781

Jag har dem i storlek 37 och de är lagom till gränsen till stora. Jag har normalt 36-37 på skor. Tycker dessa är relativt normala så välj din vanliga storlek om du är sugen på dem. Rätt skönt att få plats med en socka.

P1190962

5. Vad tyckte jag om TV-serien Grimm?

Grimm-NBC

Den är jättebra. Har hittills sett 5 avsnitt och det är som typ en deckare med övernaturlig touch. Lite överdrivet kanske men spännande och precis i min smak…Gillar man Arkiv X blandat med Fringe, Criminal Minds och Law & Order så är detta den perfekta serien tycker jag…

Ja, tror nog det var allt för den här gången och imorgon kanske jag knåpar ihop “driva-med-mig-själv-inlägget” Så kika ini då. Och som sagt, har jag missat nån fråga så hojat igen. Jag är virrigaste människan på jorden och glömmer allt just nu för det är lite mycket med allt så det är lite eländigt men påminn mig. Jag blir bara glad då :)

Ha en superfin kväll alla underbaringar därute och hoppas ni som frågat fått lite hjälp…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Vad roligt med ett helt inlägg med svar på frågor. Jag borde kanske gör samma, då jag inte är speciellt bra på det.
    Hoppas du snart får en lugn helg
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips med shape-linnet under RAF:en. Det hade jag aldrig tänkt ut själv. Tack för underbar inspiration och härliga bilder. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tackar vänligast för svaren på mina frågor!!! Kram

    SvaraRadera
  4. tusen takk for svar:) helt supert:))

    SvaraRadera
  5. Tycker alltid du ser brun och fräsch ut! Tack för fin och inspirerand blogg. Tittar in nästan varje dag men är dålig på att kommentera.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar