VivanDivan

VivanDivan

torsdag 2 februari 2012

Odd Molly Frill Dress….mmmm

God morgon i stugorna! Igår kväll blev det inget bloggande alls. Jag och T satt och surfade runt efter nya soffor till vardagsrummet. Har länge funderat på att göra om där och vi är båda sååå himla trötta på de asfula bruna skinnsofforna vi har där nu. Men det är inte lätt att hitta nåt som passar oss båda. Tapeter är valda i a f och står och väntar på att målarmästaren här hemma ska ta tag i det. Jag vill i a f ha ljusa soffor, helst vita men vet ju hur himla opraktiskt det är när man har småbarn som gärna sitter och äter i soffan…Just nu lutar det dock åt en ljusare variant men vi sa det att om vi köper lite billigare soffor med avtagbar och tvättbar klädsel så funkar det ju för då är det inte lika illa om man måste köpa nya om några år igen…Mmm, återkommer med lite mer ang detta…

Igår var jag och hämtade min beställda Odd Molly Frill dress som snälla Anna på Tullhuset Living tagit hem speciellt till mig. Var ju lite osäker på storleken men den här var stor i storlek så 0an satt verkligen helt perfekt. Jag är sååå himla nöjd och färgen Golden Porcelain är t o m ännu finare i r l…Och sååå himla mjuk och skön är den att jag nog skulle kunna tänka mig att ha den varenda dag hela våren. Får väl se hur kul blogg det blir om det är samma dagens-bilder varenda dag i typ tre månader :)

Till den idag fick det lov att bli Timberland Mukluks. Vet att jag har dem ofta nu men vad sjutton, det är ju nästan –15 grader ute och jag är en riktig fryslort så det får vara lite tjatigt…

P1200946P1200930P1200933P1200934P1200936P1200938P1200945P1200943P1200932P1200935P1200940P1200939P1200937P1200941

Förresten, såg ni Odd Mollys modevisning online igår kväll? De sände live på sin hemsida visningen för höst och vinter 2012. Och jag säger bara, oh my vad mycket fint. Fanns en hel del gobitar och en känsla jag får när jag tittar på deras visningar är ren och skär glädje. Älskar färgerna och mönstren och att modellerna ser glada ut och verkligen ser komfortabla och bekväma ut. Like it a lot…

Men än är det inte höst, nu ser vi väl fram emot våren och sommaren….eller hur?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Åhhhh - så FIN den er til dig! Helt perfekt!
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Såå snygg klär dig verkligen..kanon med de stölvarna till kan se den med några snygga vårskor i färg !! Du klär då i allt snyggis!!

    Ha en bra kall dag och lycka till i soffdjungeln inte lätt spännande att se när det är klart ..NÄR visar sig ;) !!

    KRAM
    /Tina

    SvaraRadera
  3. Skitsnyggt!! Googla på Möbelform, dom har byggbara soffor till bra pris. 10 års garanti på dynor m.m. En mängd snygg a tyger och skinn. Djupa och höga att sitta/ligga i. Ett hett tips!! Vi fick hem vår i måndags och jag längtar nästan att få sätta mig där på kvällarna..
    Kram V

    SvaraRadera
  4. Hälsningar från Finland! Jag älskar din blogg och snygga stil - tack vare dig har jag också klickat hem ett par varma Mukluks...och dom verkligen behövs nu när det är -25 grader! Var lite tveksam om de verkligen är varma stövlar men jisses de är enda man kan ha på sig just nu. Och klänningen är superfin på dig! Jag har den också och den är helt perfekt! Ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt! Men så sitter verkligen allt fint på dig också. Kram

    SvaraRadera
  6. Så fin den är! Sitter perfekt till dig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så snyggt, du er verkligen fin i klänningen. Jag älskar a/w 2012...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fin du är! Och ja den är bara så där alldeles alldeles perfekt :)

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Hälsar på här hos dig! Gud vad snygg den var på dig! Du kunde dela med dig några decimeter ben och midja för när jag provade den gick den förbi knäna och det var inte så snyggt...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Så snygg den är och snyggast på dig, helt klart!!! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar