VivanDivan

VivanDivan

söndag 19 februari 2012

Vad har du den här lilla saken till?

God kväll sötisar! Här kommer lite rapport från sjukstugan. Emilia är riktigt hängig och har närmare 39 graders feber fortfarande så imorgon blir det VAB igen. Jag blir galen på att vi ska vara så mycket sjuka men det verkar vara många som har otur med förkylningar som går i ett i vinter…

Felix var så rolig idag och det är så kul att höra när de funderar högt över saker och ting. Jag har såna där externa hårddiskar och backup-sparar saker på och idag satt jag med en ikopplad i datorn och han frågade förstås vad det var för något. Hur förklarar man det för en fyraåring?

“Där i finns alla kort och sånt som jag lägger in på datorn du vet”

“Men hur kommer de in där då?”

“Från det lilla kortet som jag stoppar in i datorn och så åker de liksom genom sladden in i den lilla boxen”

P1210166

“Men blir de inte väldigt små då?”

“Jo, men sen blir de ju större när man tittar på dem på datorn”

P1210167

“Men hur kommer de tillbaka till datorn?”

“Genom sladden”

P1210168

“Men vad finns i den här sen då?”

“Korten ligger kvar där”

P1210169

“Men du sa ju att de åkte till datorn. Varför är de kvar då'?”

“Jo, meeeen….”

Alltså, barn och deras frågor….ibland har man ju verkligen inga bra svar. När de sätter igång så ger de sig ju inte heller förrän man gett dem de svar de vill ha och till slut har man lust att bara säga typ “DÄRFÖR”…Men det är ju så de lär sig och frågar man inte kan man ju aldrig få reda på saker. Jag är själv väldigt frågvis och gillar inte när jag inte förstår något. Inga frågor är för dumma liksom…

Nu har vi precis ätit klart en supergod middag med Vivvi’s specialpannbiffar. Recept kommer senare för det blev jättelyckat och kameran var med :) Men nu lämnar jag er for now för snart natti-natti…

Ha en fin söndagskväll

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Sötnosen där! Visst har de underbara frågor!
    Minns än när min minsta för måååånga år sen plötsligt tittade på mig och sa: Mamma flyter smörgåsar?;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  2. Ja barn har härliga frågor:) Det är inte alltid lika lätt att svara:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Barn och kommentarer å frågor är så underbara samt svåra ibland , att få till ett bra svar ibland går det verkligen inte få till nåt bra svar !!! Älskade barn ♥
    Krya på lilltjejenhalv sjukstuga hos oss med !!!
    Kram /Tina

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar