VivanDivan

VivanDivan

lördag 11 februari 2012

Folk får väl tycka som de vill men anonym feghet sucks big time

Halloj sötnosar! Nu har jag och Emilia kommit hem från en helt underbart mysig dag. Vi har njutit båda två och haft det sååå bra. Vi hann med allt vi tänkt utan att stressa och jag tror min lilla prinsessa är väldigt nöjd just nu med guldglittrigt och nyklippt hår. Sötnöten…

Lite förstördes väl dagen av att man öppnar datorn och läser en kommentar jag fick här idag. Har varit väldigt förskonad från elakheter och påhopp här och det är jag tacksam för. Den här kommentaren tänker jag inte ens bemöda mig att ta bort för jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ens. Vad är det som gör att människor måste vräka ur sig elakheter på nätet? Jag förstår det inte. Visst får man tycka som man vill och om nån tycker att jag “REPRESENTERAR ALLT SOM ÄR DÅLIG SMAK” (felstavat förstås) så varför måste man skriva det bland mina kommentarer? Alla har vi ju olika smak och klart inte alla kan ha samma smak som jag men det betyder inte att jag vräker ur mig elakheter anonymt därhelst jag känner för det. Nu tar jag inte åt mig så mycket av sånt där och då har du ju misslyckats för det var väl det du ville? Såra, sänka och få mig ledsen. Har man inget bättre för sig? Och bakom varje blogg finns en människa varken sämre eller bättre än någon annan, med känslor och är det nåt jag blir av sånt här så är det arg. Och hade detta varit för 10 år sedan hade jag nog suttit här helt knäckt but not today! Tycker jag har så pass mycket självförtroende att jag faktiskt kan borsta av mig sånt skit. Och jag vet vem jag är och är trygg och bekväm i min stil och jag skiter fullständigt i om nån därute inte gillar det. Anonym feghet är så lågt och oacceptabelt att man bara kan skaka på huvudet och sätta upp ett finger i luften….Fuck You! Egentligen inte ens värt att kommentera. Läs inte här då om jag har så dålig smak att du blir upprörd…

Nu hade jag tänkt lägga ut lite bilder på vår dag men just nu har jag ingen lust. Ska mysa med min underbara familj och ladda för Melodifestivalen. Bilder kommer senare om nån är intresserad….

Isället får ni en bild på nåt som gör mig glad…

DSC_0013

En teckning från min lilla underbara dotter där hon skrivit helt själv EMILIA ÄLSKAR DÄJ MAMMA…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

14 kommentarer:

  1. Ingenting att bry sig om kära du! Jag har också alltid varit förskonad från elakheter, men nu det sista så är det någon liten själ som sitter och skriver elakheter hos mig med. Bara ett par ord och alltid anonymt. Jag tar bort det med en gång och tänker inte ge det något utrymme alls. Vissa människor mår verkligen dåligt!

    Du är alltid jättefin! Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du tar det på det viset! Idioter som slänger ur sig dynga. Måste vara något allvarligt fel på en sådan person. Hoppas du får en mysig kväll med familjen! Tackningen är underbar :) Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja teckningen skulle det vara :) Kram

      Radera
  3. Hej!

    Så trist och är det någonting som representerar dålig smak är det att anonymt komma med elakheter.
    För mig representerar du tvärtom, vacker som du är inifrån och ut.
    Underbar teckning, har själv mängder från när mina barn var små.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  4. Teckningen är så fin. Vad duktig hon är som skriver så bra. Jag förstår bara inte varför folk slänger ur sig elakheter så där helt oprovocerat? Ta ingen skit Vivvi!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stollar finns överallt! Alltid någon i sandlådan som skriker "du är duumm, du är fuuuul" bara för att väcka nån slags uppmärksamhet... Men visst är det konstigt att EN knasig kommentar kan väcka så mycket mer än typ 5 goda? Vi är nog så de flesta lite till mans att reagera på det. Borsta av dig, och jag tycker ditt kärleksbrev från din dotter säger ALLT :=) Kram (och tack för kommentar hos mig) du får så gärna följa den rosa kampen hos mig

    SvaraRadera
  6. Halleda vilken söt teckning!!!!! Jag har skrivit en kommentar, men den kom tyvärr i det förra inlägget. Glöm " sopan " som skriver barnsliga kommentarer. MYs med familjen och hämta nya krafter. Kramar till dig från Eva L.i Blekinge.

    SvaraRadera
  7. men så mysigt ni verkar haft det du och dottern och sån gullig teckning! så härligt med barn som kan få en att må bra när man är nere. Det finns såna fruktansvärt tråkiga människor därute (syftar på förra inlägget) Lätt att säga att du inte ska bry dig men jag hoppas du lyssnar mer på alla andra som verkligen uppskattar din blogg. Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Du är sååååå fin! Tusen kramar från en annan Anonym som bara älskar din blogg! Ha en härlig kväll med familjen:) Joanna

    SvaraRadera
  9. Inget att bry sig i Vivvi, du har kanonhärlig klädsmak och det luktar avundsjuka så det står härliga till.

    Vem skulle inte vilja se ut som en fotomodell i alla inlägg som du ju gör. I mina ögon är du mer idol för att du har det jobb du har och ändå hinner med att ha ett vackert hem, tid med barnen och samtidigt göra massor med blogginlägg om det mesta.

    Att det finns folk som tycker om att pika andra med anonyma kommentarer tror jag nog att vi får vänja oss vid, det är ju jantelagen som styr. Oftast beror det på just avundsjuka eller att personen i fråga mår dåligt själv.

    Mitt råd till dig är att bara strunta i kommentarer av den typen, du vet ju själv innerst inne att de har fel eller hur?

    Teckningen var jättegullig, de kan allt de små liven. =)

    Ha nu en fortsatt mysig lördagskväll!

    Kraaaaaaam från Bönan!

    SvaraRadera
  10. Söt teckning din lilla flicka har gjort till dig!!
    Ignorera idioterna, dom är inte värda uppmärksmhet överhuvudtaget!
    Njut av lördagskvällen!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Stå på dig, annars gör någon annan det! Du har helt rätt inställning. Dessa inskränkta personer är inget att lägga krut på. Fortsätt som du gör, för du gör det grymt bra. STOR Kram!

    SvaraRadera
  12. Men minst av allt var personen värd ett eget inlägg och att stjäla den tiden från dig...Det är jättesvårt men bäst är nog att bara ignorera såna här avundsjuka människor och ge dem minsta möjliga utrymme, jag tror faktiskt de njuter av att dra upp såna här små "stormar" på olika bloggar där huvudrollsinnehavarna, i detta fallet du, oftast också är framgångsrika/ snygga/ har snygga kläder/ lever ett roligt liv/ verkar lyckilga etc och det finns alltså en hel del att vara avundsjuk på! Själv försöker jag tänka på det som kan tolkas som avundsjuka mot mig själv att det betyder ju att jag gör eller har något bra i mitt liv som andra kanske oxå vill ha men av olika anledningar inte kan uppnå.. Men jag vet hur svårt det är att bara släppa saker, är verkligen inte min egen starkaste sida;)
    Supersnygg är du jämt och med grymma outfits, bästa bloggen på dessa områden har du enligt mig!

    Kram Annelie

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar