VivanDivan

VivanDivan

onsdag 8 februari 2012

Det som ligger överst och skoltankar….

God morgon bloggisar! Jag har verkligen hamnat i ett sånt där tråkigt jag-orkar-inte-planera-outfits-mode. På morgonen känns det som jag bara skulle kunna ta det som ligger överst. Typ wrap-koftan jag har på mig idag. Känns som det var igår men den hängde så fint på kroken i sovrummet så den fick det bli. Och för att inte tala om jeansen. Har ju typ samma tre par som jag varierar mellan fast jag har hela garderoben full. Sååå enkelt att bara plocka från den rena tvätthögen så blir det lite mindre att vika sen hi hi….

I måndags fick vi brev från Skolförvaltningen att Emilia fått plats på en skola till förskoleklass-start i höst. Meeeen, nej, vi vill inte ha den skolan. Den ligger ute på landet åt helt fel håll och det funkar inte med logistiken alls. Ska jag först åka nån mil åt ett håll för att lämna henne, sen in till stan för att lämna Felix och sen vidare till storstan fyra mil bort för att jobba. Då skulle jag behöva åka typ 6 på morgonen om inte ännu tidigare och det håller ju inte…Dessutom är vi ju sååå himla beroende av hämthjälp från föräldrar och så då T ligger borta i veckorna ofta och jag kan ju inte gärna tvinga dem att åka två mil utanför stan för att hämta Emilia. Nu har jag ringt och ska få hem en blankett för att försöka byta men det är B A R A i mån av plats man får göra det. Och jag kan verkligen INTE tänka mig vilken skola som helst heller. Finns vissa som bör undvikas i stan och jag tycker sånt där är jätteviktigt. Daaa, ytterligare orosmoment som fick mig att ligga sömnlös inatt…

Men, som den positiva människan jag försöker vara så ordnar det sig säkert till det bästa…eller hur?

Dagens idag alltså Odd Molly Timeout Knit Wrap i dark grey, Odd Molly Augar Top i powder (båda strlk 1), jeans G-star och stövlar La Redoute.

P1200990P1200991P1200992P1200993P1200995P1200996P1200997

Hoppas ni får en superfin dag. Nu ska jag fara iväg till jobbet…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Vilken fin dagens och jösses så sugen jag är på den koftan :D Hoppas verkligen att du lyckas få in Emilia på vettig skola som dessutom funkar rent logistiskt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den koftan är en klar favvo. Vi håller alla tummarna nu...¨
      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Superfin kombo med Augar top till Timeouten, själv har jag den till Jumble Knit i vintage brown, inte dumt det heller :-) När det gäller skolproblem så känner jag verkligen igen mig, Det är så viktigt att det blir rätt från början, det är inte kul att byta mitt i skolgången. Vilken skola och vilken klass man hamnar i har större betydelse än vad många rektorer och lärare tror. Det kan ge men för livet om skolan inte funkar. Min äldsta dotters klass delades efter "6-års" och hon hamnade naturligtvis i en klass utan sina "bästisar". Först på mellanstadiet fick de gå i samma klass igen efter många samtal med rektor. Det var tre jobbiga år på lågstadiet när hon vantrivdes. Skolledningen hävdar hela tiden att barn är så bra på att få nya kompisar men det är inte fel att ha några gamla kompisar heller för att behålla tryggheten.
    Oj det blev ett långt inlägg, lycka till med skolvalet !
    /Catherine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset med jumble kniten. Den har ju jag oxå :)

      Det är ju ofantligt viktist. Hoppas ni har fått ordning på strulet nu så att dottern trivs

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Vad har du för snyggt kort halsband?
    Mvh L

    SvaraRadera
  4. Kjempe fin er du:)

    SvaraRadera
  5. Stå på dig med skolan, ring, tjata och var på dem med blåslampa. Vi gjord misstaget att ge vika för vad rektorn tyckte var bäst för vår ena dotter när hon skulle börja skolan. Ångrar det så men efter många turer och skolbyte så har det blivit riktigt bra, äntligen. Trist bara att spoliera några av deras skolår. Så "give them hell" om de inte ger sig!
    Och snygg är du som vanligt! Blir så sugen på shopping men dagarna är mest färgade av jobb och jobb...ev blir det lite tokshopping på nätet ikväll...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det ordnade sig. Det är ju verkligen sååå himla viktigt. Jag ska vara en igel på dem tills vi får som vi vill :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar