VivanDivan

VivanDivan

måndag 6 februari 2012

VABruari och TVserier…

Halloj bloggisar! Idag har varit en sån där ruskigt jättetråkig dag då man nästan längtat tillbaka till jobbet. Emilia har varit rätt pigg men ändå lite sådär grinig och Felix som fick vara hemma för jag tänkt de kunde leka tillsammans har varit rastlös, retsam och allmänt jobbig. Emilia är i a f feberfri så nu har vi precis varit över en snabbis till deras kusin som fyller 10 år idag på lite kalas. Lite nervös dock för Emilia klagar över att det svider när hon kissar vilket ju skulle kunna tyda på urinvägsinfektion igen. Så vi stannade till och köpte tranbärsjuice nu på hemvägen som hon får dricka. Ska tydligen vara bra med det eller citronjuice om man har UVI på gång…

Satt och tänkte efter och den här vintern är det inte många veckor man jobbat hela veckan p g a trista sjukor. Såg idag i blaskan att man i a f inte är ensam. Alla “uari”-månader, d v s januari och februari är riktiga VAB-månader. Många är sjuka nu och i nu är visst även influensan på gång….suck…

Dagens kalas-stass för min del blev jeans G-star, tunika Odd Molly checkout dress i vintage chalk strlk 1, väst Plain Vanilla och skor Primeboots.

P1200967P1200968P1200969P1200976P1200975P1200970

Nu ska jag natta små tröttisar här och sen tror jag att jag ska lägga mig och kolla på tredje avsnittet av nya serien Firman på TV3 Play. Grymt bra serie som jag verkligen kan rekommendera. Så nu följer man helt plötsligt två serier på 3an

 220px-Revenge_(TV)_-_posterThe-Firm-S1-Poster-1

Mycket bra båda två och finns dessutom gratis på TV3 play i sju dagar efter att de gått så det funkar för en kvällströtter som jag också då man kan se när man har tid och lust…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Usch, så ni har det! Ja, här är ju rena sjukstugan med sambon med, men jag är bättre nu. Det är så jobbigt att bara vara hemma och hålla sig inne. Jag har klättrat på väggarna det senaste här. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon kryar på sig! Och att ni får komma iväg igen allihop. Trist när man börjar gå varandra på nerverna...
    Snygg Dagens! Tunikan och västen var superfina ihop!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja usch januari och februari är ju nästan alla sjuka även om ni fått mer än er beskärda del. Jag börjar bli riktigt less nu - hade tänkt promenera in till stan men kände att det vore dumt.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jobbigt när sjukdagarna liksom bara avlöser varandra. Vi hade så förra vintern. Varannan vecka var det nån av barnen som var sjuk.....Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen inga roliga månader med tanke på kyla och sjukdomar. Själv fasar jag mest för vinterkräksjukan då vi aldrig slipper undan.
    KRam

    SvaraRadera
  6. KANON flot outfit :))
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar