VivanDivan

VivanDivan

söndag 19 februari 2012

Sjuklingar igen och Mello-tankar

God morgon! Igår blev det lite dåligt med bloggande. Vi var i Västerås hela dagen på innebandy och McDonalds och när vi kom hem var det Whitney Houston begravning och Melodifestival som gällde. Emilia var sååå trött när Mellon började att hon knappt kunde hålla ögonen öppna och ville bara ligga i min famn. Hon var upp-och-ner hela dagen igår så jag misstänkte att något inte stod rätt till och mycket riktigt. Hög feber igår kväll och 38.7 nu på morgonen så nu är det sjukstuga här hemma IGEN!

P1060216

Så idag är det bara jag och Felix som är uppe tidigt för att åka iväg på gympan. Innebandyn är inställd idag vilket jag tycker är lite skönt faktiskt. Känns liksom aldrig som att man kan ha en ledig dag ens på helgen…

Tittade ni b t w på Mellon igår? Molly Sandén tycker jag var superbra och helt rätt att hon gick till finalen. Röstade t o m på henne…Meeeen….

Vad hände egentligen sen? Ok, att refrängen på Björn Ranelids låt var ok men näää, hur tänkte alla som röstade på den? Kanske kan det ha varit uppståndelsen med lite “blogg-reklam” och RIX Morgonzoos kampanj. Ska cyberspace/bloggevent/medier ha sån stor påverkan på vad som röstas fram? Verkar vara tydligt att så kan vara fallet och lite lustigt och kul är det väl om man ser det på det sättet…:)

B46F48BE8A62CF4A29A3FF2D679616

(bild lånad från http://se.msn.com/?pc=MDDR&ocid=bb7hp)

Vi hörs senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Åhh, jag håller med dig. Jag såg inte Melodifestivalen, men usch vad jag inte tål Ranelid! Han har ju hypats otroligt det sista och jag har så svårt för honom. Mediakåt och hemsk... Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha jag tror inte att ett par bloggeventsdeltagare har så mycket makt tyvärr, även om det vore hysteriskt kul :D Hoppas din lilla tuss snart mår bättre <3

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Här kommer en till som håller med dig, Molly kan jag förstå men Ranelid, nej tack.
    Kramar från Eva och hoppas att sjukstugan snabbt går över.

    SvaraRadera
  4. Hahaha Katinka - du satte tummen på! Ranelid jösses!
    Vivvi - jag hoppas verkligen att lillskruttan blir frisk fort - vilken jädrans otur ni har :(
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Ja vilken otur som Rosen skriver. Hoppas hon snart kryar på sig. Ranelid var bedrövlig, helt sanslöst att han gick vidare.
    KRam

    SvaraRadera
  6. Oj, stackars er - krya på!
    Frågan är ju hur 17 Ranelids låt kom med från början? Bara för att det var han?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hi hi hi känner precis tvärtom. Molly var inte min kopp te för fem öre. Inte en känsla väcktes av den låten hos mig. Ranelid däremot väckte en massa känslor hos oss här hemma! Smaken är som baken! Och melodifestivalen är trots allt bara en tramstävling i musik. Inget som jag orkar bli provocerad eller upprörd över i en värld som denna.

    Krya på er!!! Här är det också sjukstuga!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Ha,ha tänkte nu är du allt bra snäll som tror att de som röstade tänkte:)
    Jag säger som min nära släkting sa när hon gifte sig med en kändis, fy f.. vad folk är kändisk..a.
    Men inget att bry sig om, det är ju skoj för Ranelid så jag glädjs för hans skull.
    Trist med sjukdomar igen, hoppas hon kryar på sig snabbt.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tyckte det var pinsamt att han kom vidare.
    Stå och babbla en massa...jo men visst....det kommer ju säkert gå jättebra om han skulle lyckas gå vidare till den stora finalen. Trodde det var en sångtävling?
    Ähhh ja ja, skit samma, Loreen är fortfarande min stora favorit och jag hoppas hon vinner hela altet.
    Ha en bra dag!
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar