VivanDivan

VivanDivan

tisdag 7 februari 2012

Varför är vitt inte vitt så länge?

God morgon bloggisar! Idag är det full fart mot jobbet igen. Längtade faktiskt dit igår när jag var hemma med småttingarna. Var en sån där dag ni vet då varken de eller jag var på bra humör. Men nu så…Emilia är feberfri också så det är på bättringsvägen. Håller alla tummar för att inte Felix och jag blir förkylda nu också…

Nyss när jag stod och hängde tvätt funderade jag på varför den vita tvätten inte kan hålla sig vit. Ni vet strumpor, underkläder, linnen och sånt. Varför blir de “dassiga” så fort? Blir galen på det för det ser ju så fräscht ut med ett vitt linne eller vita strumpor men nej då, grådassigt ska det bli. Har testat nån gång att klorinbleka men har också misslyckats lika många gånger och det har blivit guldassigt istället. Hur sjutton gör man? Jag använder tvättmedel för vittvätt och har även nåt pulver från Vanish för att hålla tvätten vit men icke! Är också jättenoga med att vit tvätt bara tvättas med vit o s v…

Är det nån som har nåt bra knep?

Dagens idag är inte vit (förutom linnet från Rosemunde som jag har under). Kofta Odd Molly Lovely Knit (vet inte vad färgen heter, grey kanske) strlk 1, jeans G-star och varmstövlarna Timberland Mukluks.

P1200980P1200984P1200982P1200986P1200983P1200985P1200979P1200987

Det var verkligen sååå himla länge sen jag använde den här koftan men why???? frågar jag mig själv för skönare kofta får man ju leta efter. Bomullsvarianten som är sååå mjuk och go…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Jag har fått lära mig att till vita kläder ska man använda colortvättmedel just för att den vita färgen inte ska tvättas ur. Lakan tvättar jag med vittvättmedel men fråga mig inte varför. Det borde ju bli samma sak? :-)

    Hälsningar Cattis

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte ha vitt. Det blir dassigt och får fläckar som inte går bort med en gång. Hoppas ni får vara friska nu. Det är så jobbigt när det bara går runt i familjen. Snygg dagens :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Har det inte med vattnet att göra jag tvättar mina vita kläder med som ovan color medel å de är vita å fresha ;) än iaf!!
    Gudars va snygg outfit gillar koftan fattar inte varför jag inte köper en sån vill då ha bomull vill du sälja den hojta till är STOR SPEKULANT :D
    Skönt med krya barn igen dessa 2 månader är hopplösa förra året tror jag inte jag hade en hel mån lön på 6 mån vab som bara avlöste mellan 3 barn nu bättre peppar peppar må det hålla sig så!!!
    Kram fina du
    / Tina

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Har som Cattis ovan lärt mig att man ska använda kulörtvättmedel till vita kläder! Så jag kör det rakt över. Trist att vita kläder blir alldeles grå i färgen..
    Tack för en skoj och härlig blogg, har just hittat hit!
    Annsofie

    SvaraRadera
  5. Jag instämmer med flera ovan. Vitt är en färg, till skollnad från oblekt och man ska tydligen använda color-tvättmedel då. Jag använder flytande Ariel color sedan flera år och min vita tvätt håller sig absolut vit. Lycka till. Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej! Till underkläder som inte är bomull så har jag fått tips att skippa Sköljmedel.

    Hej hej
    //V

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar