VivanDivan

VivanDivan

torsdag 9 februari 2012

Virrig…Who? Me?

God morgon sötnosar! Alltså nu kommer ett erkännande här. Jag måste ju vara världens virrigaste människa. Jag glömmer saker, lägger bort saker o s v….Senaste veckan har jag tappat bort min VPN-dosa till jobbet, örontempen, kattborsten och ett halsband. Allt ligger förstås nånstans hemma men vart? Antingen är det spöken som driver med mig eller också är jag verkligen helt omöjligt disträ. VPN-dosan hittade jag i o f i Felix billåda i helgen men att den hamnat där beror ju på att jag slarvat med den förstås…

En annan sak som får mig att fundera om jag är alldeles mer än lovligt snurrig är att jag igår tog fel avfart när jag åkte till jobbet och häromdagen gick jag fel när jag skulle gå tillbaka till jobbet från kundens kontor. Alltså, vägarna kan jag ju utan och innan och så när man inser att “Nej, här skulle jag inte gå/åka” tror man själv inte att det är sant. Måste ha väldigt mycket i huvudet som snurrar just nu….

Dagens idag består av underklänning Odd Molly Rock-a-fellow silk underdress i vintage powder strlk 1, kofta Cream och varmstövlarna Timberland Mukluks. (förlåt att jag är så enformig men det är verkligen de skönaste stövlarna jag någonsin haft och så varma och goa nu när det är typ 16 minus). Halsbandet kommer från Edblad

P1210006P1210001P1200998P1210004P1200999P1210005P1210002

Och kolla nu den höga matchningsfaktorn i broderiet som finns på ärmen och ryggen som är exakt samma vintage powder som klänningen :)

P1210003

P1210001

Nu ska jag virra vidare och hoppas jag åker rätt till jobbet idag….Måste stanna på OKQ8 och köpa matsäck till kidsen också för det gapade tomt på bröd i brödskåpet. Ytterligare en sak jag glömt handla. Så idag blir det färdiga mackor och små mjölktetror eller drickyoughurt och varsin banan. Riktigt classy bullmamma….NOT….

Ha det gott Ler

Puss & Kram

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Hej så fina kläder du visar meeem fryser inte du.Här är det långkallingar jeans tjock tröja o raggisar som gäller.Mvh Lena i kalla Blekinge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite kallt om benen är det allt med strumpisar men jag är ute så kort stund bara mellan bilen och jobbet så det går att stå ut :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Så där blir jag när det är för stressigt runt mig. Inte lätt att komma med rådet att varva ner heller när det är mycket runt omkring. Hoppas det lugnar ner sig lite snart. Superfin dagens och perfect matching :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan ju vara det. Var faktiskt en på jobbet som sa precis samma sak :)

      Tack snälla
      /Vivvi

      Radera
  3. Hej, jag undrar också om du inte fryser i bara strumpbyxor, här är det också långkallingar under byxorna.
    Koftan är superfin och jag måste nog försöka hitta den någonstans.

    Matsäck till kidsen ? Behöver de det till dagis ?
    Jag blir alltid lite förvånad när du nämner att de måste ha matsäck med sig.

    Hälsningar C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, som sagt, lite kallt var det nog :)

      På torsdagar har de alltid skogsutflykt och då ska de ha liten matsäck med sig. Inte hela världen om man glömmer för då får de frukt från dagis men de tycker det är sååå mysigt med torsdagsutflykten så det är ju bara kul :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Jobbigt när det vimsas så i huvudet på en...jag åkte till fel våning när jag skulle till jobbet idag. Hoppar ur hissen och känner inte igen dörren som var väldigt röd. Tänker att de måste målat den inatt (vi håller på att få ommålat på jobbet just nu) och fortsätter framåt. Ser texten på dörren och inser att jag är helt fel...Tur att jag inte knallade in och började jobba, fniss!
    Fint med färgmatchningen!


    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blir man nästan förvånad på sig själv ibland? :) Skönt att höra att man inte är ensam :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar