VivanDivan

VivanDivan

tisdag 12 juni 2012

De säger ju att vart 5e år ska man göra nåt livsomvälvande…

God morgon bloggisar! Igår var en spännande och jättenervös dag. Jag vet inte varför jag var så nervös men det kändes så himla stort. Vi ska flytta!!! Vi har bott där vi bor nu i fyra år och jag älskar verkligen det här huset men de säger ju att vart femte år behöver man göra något livsomvälvande för att hålla balansen i tillvaron. Som t ex skaffa barn, gifta sig, skilja sig, byta jobb, skaffa hund, bil, eller flytta mm. Och nu har vi alltså bestämt oss och vi tar över Ts familjegård. Köpet blev klart igår och vi kommer äga halva gården och Ts pappa andra halvan. Känns sååå himla läskigt och stort. Och rejält skrämmande. Hur ska vi orka rusta och dona? Men samtidigt spännande för huvudhuset där vi ska bo har riktig potential att bli sååå fint men det är oerhört mycket jobb. Kök och badrum ska rivas, golv ska läggas, tapetsering och målning ska fixas. Och helst så mycket som möjligt innan sista september då vi blir av med huset vi bor i nu.

Så nu till det värsta. Jag avskyr att flytta. Hur kul det än ska bli att fixa och dona (får väl bli lite inredningsblogg av det här hi hi) så har jag nu den där separationsångestklumpen i magen. Jag vet ju att det är oundvikligt då vi trots att vi bor i ett hus på ca 200 kvm är ett sovrum kort. De sovrum vi har är gigantiska men det finns bara tre så småttingarna delar. Än så länge är de helt nöjda med det men jag kan inte tänka mig att de som tonåringar tycker det är speciellt kul. Så det kommer bli tre lite sådär småjobbiga månader med den där klumpen i magen innan själva flyttlasset går.

Det blir heller ingen längre semesterresa i sommar då vi måste lägga semestern på att rusta men några småtripper kommer det bli till Kolmården och Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Sen kommer nog i a f jag och barnen vara en del i föräldrarnas sommarstuga medans T får hålla på och dona ifred.

Jag får återkomma med en dagens senare. Vi har inte kommit längre än såhär här hemma då Felix fortfarande är hängig. Emilia tittar på barn-TV, jag försöker jobba lite och Felix sover…

DSC_0022

På eftermiddagen idag ska jag iväg till tandläkaren också. Och det är nåt jag faktiskt inte alls tycker så illa om. Man känner sig så ren och fräsch när man kommer därifrån och det kittlar så skönt när de putsar och donar. Men då har jag aldrig haft några hål heller så jag är inte så insatt i hur det är att borra…Smile

Vi hörs senare om ni vill

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Grattis! Vad spännande. Själva flytten och packandet är jobbigt. Sen blir det bara kul :) Kram och lycka till.

    SvaraRadera
  2. spännande!! Grattis!!
    har ni fått sålt huset ni bor i eller?

    SvaraRadera
  3. Spännande med flytt!! Tandläkaren= tycker jag inte om, men det är för att de gjort många missar och jag har haft hål!
    Hua!! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad härligt! GRATTIS!!

    *kramar*

    //Bina på jobbet

    SvaraRadera
  5. Men å vad roligt, och spännande!! Stort grattis till nytt hus :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis!!! Ser fram emot inredningsinlägg :) kram!

    SvaraRadera
  7. Vad spännande! Ska bli kul att få följa med dig i flyttlasset. Kram!

    SvaraRadera
  8. Spännande! Det är ju ett himla stök och bök med flytt, men det går säkert bra. Jag tror ni kommer att bli jättenöjda när ni är på plats. Och det är klart prioriteringarna ser lite annorlunda ut när man ska flytta. Stort grattis! Kram

    SvaraRadera
  9. Så spännande med ett nytt hem! Hoppas att allt går så smidigt som det kan gå. Ser fram emot renoveringsbilder och inredning! Kram

    SvaraRadera
  10. Spännande! Ser fram emot bilder på renoveringen! Det är alltid roligt!
    /Pernilla G

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar