VivanDivan

VivanDivan

onsdag 27 juni 2012

Man kan faktiskt lyxa till en vardagsrätt också

Tjolahopp alla glada! Idag var jag tvungen att åka hem tidigare från jobbet för min j-a axel, nacke och arm är helt fucked up kan jag säga. På fredag ska jag gå till en kinesiolog och se om han kan lista ut vad det är och fick tipset idag att ta dubbel dos Voltarentabletter då det är det man får utskrivet om man går till doktorn så imorgon ska jag börja med det få se om det hjälper ifall det är en inflammation vilket jag starkt misstänker att det är. Hade ofta inflammation i handlederna förr när jag spelade innebandy och de var liksom samma känsla att man blir helt orkeslös i musklerna och det gör fasligt ont hela tiden.

Eländigt bara att man har ett sånt jobb att man faktiskt behöver använda högerarmen när man skriver och skrollar med musen. Är helt handikappad med vänstern så det är inget alternativ…

Men “jobbet” som ensamstående mamma nu när T är borta i veckan kommer jag ju inte ifrån och mat ska lagas, tvätt ska hängas och det ska plockas och plockas och plockas…Men nog med gnäll. Idag tänker jag visa lite bilder på hur man kan göra vardagen lite skojsigare med enkla medel. Vi lekte restaurang och dukade upp i vardagsrummet. Jag fick förstås vara kypare och kock :-)

Meny måste man ju ha och jag hade tänkt mig korv med makaroner så jag skrev lite andra rätter som ingen av oss gillar så att de verkligen skulle välja korven

P1230507

Blev dock två problem: 1 – Felix ville ha blodpudding…daaaa! 2 – När jag övertalat honom om att korven var mycket delikatare insåg jag att korven var slut i kylen och ingen i frysen heller….dubbeldaaaa…men vi fixade det ändå…

DSC_0132

Medans mamman funderar och lagar serveras förrätt med liten smörgåsbit, ostrulle och tomat…

DSC_0138

…och en fördrink bestående av juice och en äppelskiva

DSC_0136

Dukar och blommor måste man ju ha.

DSC_0133

Skinnpuffarna får agera bord och barnens småstolar hämtas ner från deras rum.

DSC_0134

Förväntansfulla med tillgjorda leenden inför kameran…

DSC_0135

Lilly the doll måste förstås också vara med som alltid. Hon får bara en napplfaska med luft….

DSC_0144

Et voila…le main course…”Hamburgare speciale”

DSC_0140

Så tjusigt tyckte de att det var hi hi

DSC_0142

Och gott förstås

DSC_0143

Hi hi, så enkelt gör man vardagsmiddagen till en fest.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Vad påhittig du är:) Skulle nog Mr Marodör uppskatta! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med hemmarestaurang!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken strålande idé. Jag är nog inte påhittig nog, så tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser supermysigt ut! Gillade menyn skarpt;)
    Här hemma är det picnic som gäller, sonen älskar det!
    Hoppas att ni fick en fortsatt trevlig kväll på resturang "Vivvis"!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vad underbart det ser ut och vad du fixar och donar.
    Hoppas du får ordning på värken snarast.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. Mysigt :), hoppas värken ger med sig kram Diana

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar