VivanDivan

VivanDivan

torsdag 21 juni 2012

Odd Molly Mercerised dress

God morgon sötisar! Har ni det bra? Idag är det bara halvdag på jobbet som gäller för mig då vi åker upp till mina föräldrars sommarstuga över midsommar. Det blir mina föräldrar, vi och min syster med dotter. Myyyys!

Men jag är som vanligt ute i sista stund med allt och orkade inte packa klart igår kväll heller så det blir att skynda sig hem efter jobbet och packa och dona lite. Hade ställt klockan på 03:45 imorse för att hinna färga utväxten på håret och packa lite men oj, jag försov mig visst. Vaknade 05:15 vilket ju är en kvart senare än min vanliga tid så något mer än de vanliga morgonsysslorna hanns inte med.

Idag inviger jag min Tradera-klänning som kom häromdagen. Jag älskar den verkligen. Sååå skön och den heter ju Mercerised dress vilket jag var tvungen att kolla på Wiki

 “Mercerization is a treatment for cotton fabric and thread that gives fabric or yarns a lustrous appearance and strengthens them.”

Till klänningen har jag idag Converse, jeansjacka Odd Molly Denim white stretch jacket strlk 1 och halsband Cloud 69. Klänningen är lite genomskinlig upptäckte jag och jag hade tyvärr ingen underklänning i samma längd så jag ser på bilderna nu att det ser lite knepigt ut men men…

P1230535P1230545P1230536P1230546P1230537P1230547P1230538P1230539P1230540P1230544P1230543P1230548

Nu iväg till jobbet. På lunchen ska vi tacka av en kollega som ska sluta. Lite sorgligt för han är en väldigt god vän till mig också men vi kommer ju träffas ändå. Speciellt som hans nya arbetsplats är på samma ställe där jag konsultar :)

Vi hörs senare. Tänkte jag skulle slänga ut en bild också på min nya midsommarklänning. Lööööv it :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. God morgon snygging! Klänningen är superfin på dig, verkligen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Herregud vilken fin klänning! Du är så fin i de där brun/grå tonerna! Dina färger verkligen!
    Kram V

    SvaraRadera
  3. Oj, oj oj vad snygg den klänningen var på dig. Kram!

    SvaraRadera
  4. Finfin klänning på en finfin tjej!
    kramar och trevlig midsommar

    SvaraRadera
  5. Oj, visste inte att den var så genomskinlig, men det löste du ju bra. Färgen är helt galet ljuvlig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sluta blogga, please!

    SvaraRadera
  7. Anonym- varför läser du en blogg du uppenbarligen stör dig på? Sluta läs please!

    SvaraRadera
  8. Wow så snygg du passar fasiken då i i allt du fina människa!! Den är i din färgskala verkligen :)!! Instämmer med ovan VARFÖR LÄSA SOM MAN INTE GILLAR ??!! Stopp do it please !!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar