VivanDivan

VivanDivan

lördag 16 juni 2012

Skolavslutning med finaste…

God morgon bloggisar! Idag är det fina vädret som bortblåst bokstavligen här hemma. Blåser och ser ut som regnet ska börja smattra vilken sekund som helst. T o m katterna var lite tveksamma att gå ut som om de kände att det låg regn i luften. Och för mig får de gärna vara inne när det är regn för oh my, tänk er en vit katt som traskat omkring i en leråker och sen in i högt regntungt gräs. Han är inte så vit längre sen :).

Igår var det skolavslutning för min bästa guddotter tillika systerdotter Leea. Hon var sååå söt i vit klänning och lockar i det oerhört tjocka håret hon har. Min underbara lilla tjej

Leea

Och vilken nostalgi det är i kyrkan på skolavslutningen. Sjungande barn, rektor som talar högtravande, blommor och musik. Den blomstertid nu kommer som får en att minnas sina egna skolavslutningar och den förväntan och spänningen man kände inför kommande sommarlov.

DSC_0093

Men eftersom undertecknad har lite svårt att bara sitta och lyssna alldeles stilla i en timme roade jag mig med att ta lite kort i kyrkan :-)

DSC_0103DSC_0104DSC_0105

DSC_0099DSC_0102

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan en stund och kurera min huvudvärk som inte är att leka med idag. Måste bli pigg för städning står på schemat. Ett absolut måste för imorgon kommer någon mycket spännande liten typ och hälsar på här. Och nu ska jag vara sådär kryptisk igen att jag inget avslöjar riktigt än he he…

♥ Puss & Kram ♥

/VIvvi

3 kommentarer:

  1. Fint med skolavslutning....
    Är det något nytt litet ulligt gulligt på gång kanske?

    SvaraRadera
  2. Vad fint med skolavslutning och systerdotter. Jag är själv högst förtjust i just systerdöttrar! Och guddöttrar. Jag är gudmor till min systerdotter Tuva jag med. Ha en fin helg nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vackra
    Skolavslutningar är något alldeles speciellt! I år grät jag ovanligt mycket för det är så många fina som nu lämnar för gymnasiet. Glad över att jag fått träffa dem

    Så spännande med en liten, är han brun eller blåmaskad?
    Det är en oerhört social ras och vad jag kan om dem trivs de i grupp. Med tanke på hans unga ålder är han perfekt att introducera i flocken.
    Jag skulle inte ha en ragdoll om jag "bara" skulle ha en katt, då hade jag valt något annat:)

    Lycka till och jag ser fram mot "rapport" om hur det går

    massor med kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar