VivanDivan

VivanDivan

fredag 22 juni 2012

Midsommar i paradiset

Halloj alla midsommarfirare! Igår fick jag en kommentar med någon anonym som tyckte att jag skulle sluta blogga….”Nähej, du, det tänker jag INTE göra så det kan du fetglömma!” Sluta läs då om du stör dig!

Så, nu var det tråkiga avhandlat. Nu lite roligheter. Som midsommar t ex. Det är väl en helt fantastisk midsommar vi har fått. I a f där jag är. Strålande sommarväder med sol och fågelkvitter. Forsens härliga brus hör jag just nu i bakgrunden och barnens skratt när de försöker bygga ett tält där de säger att de ska sova inatt. Vi har ätit godaste midsommarmaten ute på lövad brygga här i sommarstugan som för övrigt är mitt paradis på jorden. Här kan jag verkligen koppla av och bara njuta av att vara. Ingen täckning knappt så mobiler och dator är nästan att bara glömma. Hoppas det går att publicera det här inlägget bara…

Igår kväll hann jag verkligen inte blogga alls. Slutade jobba efter lunch, lite ärenden med presenthandling till några födelsedagsbarn vi firat här uppe och lite shopping av sommarpresenter till La Familia. T fick shorts och tisha och barnen såna här underbara one-piece-overaller (Warp från Stadium).

Men nu tänkte jag bjuda på ett par bilder från vår dag här i paradiset…

Självklart dopp i iskalla sjön för de små.

DSC_0216

Felix är modig och doppar sig

DSC_0218

Syster yster har med sig saxen och klipper håret på småttingarna

DSC_0231

Snuttan blir så fin

DSC_0237

Och sen snutten

DSC_0245

Det är sååå oerhör mycket fina blommor här och jag övar och övar med kameran :)

DSC_0246

Redo för fiske

DSC_0249

Lupiner växer som ogräs här och jag hörde nyligen att det faktiskt klassas som det också. Tycker de är jättevackra jag…

DSC_0253

Midsommarstången ska kläs

DSC_0267

En iskall öl till pappan

DSC_0269

Och så midsommarmamman i klänning från Odd Molly. Minns inte vad den heter och det går alldeles för segt att surfa reda på det men jag köpte den på rean på Tullhuset Living igår. Hade tänkt ha en annan klänning men den här kändes både skön och helt rätt…

DSC_0279DSC_0280DSC_0282DSC_0281DSC_0285DSC_0286

Iskall Cava är inte dumt…inte dumt alls….

DSC_0287

Min lilla midsommartjej mumsar på buffématen

DSC_0300

Såååå gott hade mamma gjort med sillar och lax, ägghalvor, jansons frestelse och annat smaskens,

DSC_0303

Snaps fanns men usch, det gillar jag inte och håller mig till Cavan

DSC_0306

Det här är livet det

DSC_0312

Jag pratar INTE i telefon utan grejer nog med håret tror jag :) Solisarna är Odd Molly

DSC_0313

Och så till sist måste jag lägga ut den här bilden på den gigantiska spindeln som kröp på bryggan. Tur man inte är rädd för spindlar för kroppen var verkligen stor som en enkrona, jag skojar inte…

DSC_0319

Nu ska jag göra midsommartårtan och senar ikväll ska vi äta hummer och dricka champagne. Det här är verkligen såååå lovely…

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Åh vilka fina bilder! Ni ser ut att ha det toppen:) Trevlig midsommar på er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är speciellt på den översta bilden! :) ser härligt ut där ni är. Påminner mej om Fagersta trakterna :) trist med otrevlig kommentar om bloggandet, det finns alltid någon. Too much time on their hands helt enkelt. Hoppas ni har haft det kanon mysigt :) kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Vi hade också en fantastisk dag och storebror vågade på sig ett dopp.

    Man undrar vad det är som gör att folk känner att de måste kommentera med såna tråkiga kommentarer. Varför läser man en blogg man stör sig på? Obegripligt!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Tack för att du bloggar och visar oss fina kläder varje dag ;) Vi är många som följer dig med glädje. Ha en fortsatt fin midsommarhelg.

    SvaraRadera
  5. Underbart att du delar med dig av härliga sommarbilder. Vad får folk att ens orka fälla dylika kommentarer, det är väl bara att låta bli att läsa det man inte vill... Kram!

    SvaraRadera
  6. Visst ser det där ut som paradiset! Och du som en älva eller ängel - lika söt som alltid :-)

    Stora kramen

    SvaraRadera
  7. Midsommar i paradiset ni ser ut ha det great !! Fin som alltid klänningen klär dig fantastiskt & snyggt halsband !!!
    Ja tänk att det finns folk till allt men tror de vill skapa turbolens i blogglandia ha uppmärksamhet löjligt men tror på den teorin ;)!!
    Kram & fortsätt blogga gillar'n massor :)!!

    SvaraRadera
  8. Thank you for sharing your wonderful day in paradise. It looks like it was the perfect day.
    I am curious about the wreaths...do you make them yourself?
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  9. Ser ut som en riktigt härlig midsommar! Ni är så fina allihop!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Du är lika fin som alltid, å jag blir såå nyfiken på klänningen- nån som vet namnet?
    Kramar!

    SvaraRadera
  11. ÅH, så ljuvligt vackra bilder du bjuder på, både på dig och dina sötnosar! Du passar perfekt i den vackra klänningen. Den är som gjord för dig!
    KRAM!!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar