VivanDivan

VivanDivan

lördag 30 juni 2012

Nackbehandlingstatus och frökenpresenter

God morgon sötnosar! Senare idag har jag bestämt att jag ska göra ett stoooort svara-på-alla-frågor-ni-haft-som-jag-inte-hunnit-med-inlägg. Kika in då om ni haft en fråga senaste tiden. Jag är hemskt ledsen att jag inte varit så aktiv och svarat på era kommentarer och dessutom varit lite off ute i blogglandia. Låter så lamt men jag hinner inte just nu. Snart semester dock och då ska jag bli bättre :)

Idag regnar det här igen. Buhu, vi hade tänkt cykla till festen ikväll då det inte är alltför långt från oss men får se hur det blir med det. Blir nog inte finaste finklänningen i a f utan tror jag siktar in mig på långbyxor…

Måste ju berätta om min behandling av nacken mm igår. Shit vad ont det gjorde och idag har jag värsta träningsvärken men han löste nog upp en del knas i a f för det känns lite mjukare. Kinesiologi och zonterapi is da shit för såna här belastnins-och slitningsskador. Läs mer här om ni är intresserade av vad det är. Jag var dock helt fucked up i hela högersidan ända från kinder och käke ner via nacke, axel, arm och rygg så det kommer krävas mer frekventa behandlingar än vartannat år som jag gått nu…hmmm…. Han gav sig t o m på min växande knöl på handloven som jag skrev om bl a här och har riktigt ont av ibland. Men inflammation i axeln har jag så det blir voltarenkur på en vecka få se om det hjälper…

Igår fick Emilia lämna presenter till sina fröknar på förskolan som litet tack för alla åren nu då hon ska börja förskoleklass till hösten. Sååå himla svårt vad man ska köpa. Fyra helt olika personer som man ju inte känner privat. Men jag hittade jättefina glaslyktor på Indiska modell rätt stora i olika färger som jag tror kan passa vem som helst egentligen. Köpte olika färger så kan de ju byta i smyg sen om det inte passar :)

Jag köpte en bukett rosor också och så plockade vi lite fina sommarblommor härute som vi gjorde små buketter av för en liten blomma är ju gulligt tycker jag.

DSC_0443

Äääälskar den svenska blomfloran och tycker många gånger det kan vara finare med en plockad bukett än en flashig köpt

DSC_0444

Ängsklockor, prästkragar, förgätmigej och bellis

DSC_0445

Marlow vill gärna hjälpa till :-)

DSC_0446

Tog i en syrenkvist också så det blev lite grönt

DSC_0455Fyra små buketter med silversnöre runt.

DSC_0454

Och tänkt, det räckte till en bukett till köksbordet här hemma också. Gillar verkligen vas på fot men har man inte det så kan man ta ett ölglas…funkar det med :) Ser ni Marlow som nosar lite. Han älskar blommor han med tror jag

DSC_0449

Lupinen hade vi med oss från stugan och den har stått fin nästan en vecka

DSC_0451

Emilia hade scrappat korten själv som vi knöt fast. Slog in ljusstakarna i cellofan istället för presentpapper. Tyckte det blev lite annorlunda och fint…

DSC_0457

Färdigt för avlämnande. Inte så extravagant kanske men med hjärta och det är väl det som räknas hoppas jag :) Ska nog baske mig köpa en sån där lykta hem hit också. Tyckte de var riktigt fina och fanns i flera storlekar…Indiska har mycket fint…

DSC_0458

Ha en fin lördag och hoppas det inte regnar på er där ni är…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Men så fina presenter, svårt det där att hålla sig på en bra nivå.
    Jag håller fullständigt med dig om våra sommarblommor, det är underbart att plocka in buketter att njuta av.
    Kramar till dig från Eva

    SvaraRadera
  2. Fina och personliga presenter.
    Precis den lyktan har jag i grönt på uteplatsen.
    Kram från Titti i regnet!

    SvaraRadera
  3. Jättefina presenter!
    Äh, raderade precis en långt kommentar här om presenter, men det började bli så långt så jag tänkte om. Hoppas de uppskattade de fina buketterna också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina, små presenter! Tycker inte man behöver göra saker så märkvärdigt; och det här var ju perfekt! Personliga och söta.

    Hoppas solen kommer tillbaka till er snart!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Fin fina presenter tycker jag. Jag skulle bli jätteglad om jag fick en:)
    kram

    SvaraRadera
  6. Jag hade blivit en glad fröken om jag fått en. Jättesöta buketter.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Dom lyktorna är ju superfina! Jag hade blivit jätteglad för en sån:) Fina blommor med! Kram

    SvaraRadera
  8. Var väl en bra present!!

    De bästa presenterna är de som går att använda!

    Sedan nivån, ja det beror ju på vad det handlar om (och hur många de är...), slutar man på dagis helt? Ja, då vill iaf jag att det ska kännas lite extra iaf. Men inte nödvändigtvis i pengar utan i omtanken!

    Äldste sonens fröknar i skolan, han slutade trean nu, som var fantastiska ville jag ge något extra utöver den inskramlade presenten från alla. Jag köpte en låda jordgubbar, en mörk chokladkaka och en flaska bubbelrosé åt dem var. Slog in i cellofan och satte vackra snören om. Kort som sonen fixat band vi också om. Lämnade dem sedan dagen före avslutningen eftersom jag själv, av naturliga skäl, inte kunde vara med på själva avslutningen tyvärr. Det var inte så dyrt men uppskattades av fröknarna iaf ,vad jag kunde se.

    Ha det gott
    Från en annan som inte hinner blogga eller kommentera nu...det är ju semester!

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. En liten flaska bubbelrosé glömde jag skriva!

    :-)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar