VivanDivan

VivanDivan

lördag 22 september 2012

Det tar sig…fönstertvätt, barnrum och vita golv

Tjenixen alla lördagsmysare! Idag har vi verkligen varit effektiva ute på gården. T har målat, svågern fixat i köket och undertecknad har städat, tvättat fönster och donat med lite allt möjligt.

Emilias lampa är numer monterad och uppsatt

IMG_1904

Det blev faktiskt jättebra tycker jag och kommer passa min lilla tjej perfekt…

IMG_2030

Hennes rum är urstädat och jag har monterat ett bord jag köpte i veckan till hennes dockskåp. Egentligen ett soffbord men tyckte det skulle passa perfekt till dockskåpet då hon har den där trädgården framför också så det tar lite plats…

IMG_2019

Lite händig är man minsann fast det fattades faktiskt fyra skruvar…men det känns stabilt ändå så det orkar jag inte reklmera…

IMG_2025

Alkoven är fint rosa med lite glitter i tapeten. De gamla urfula handtagen till dörrarna sitter kvar men de ska bytas i veckan…

IMG_2031

Felix rum är också klart att inredas och jag började med lampor och blommor. Inser nu att jag glömde fota den fina pirat-lampan vi hittade som han har i taket. Får fota den imorgon. Har varit jättesvårt att hitta nån tuff lampa till hans rum men så hittade vi en i den lokala Svenska Hem-butiken som det dessutom var rea på. Felix såg den direkt och blev kär och biffen var klar…

IMG_2033

Svårt att se mönstret på den fina pirat-tapeten med dålig ajfån-kamera men men. Ska ta lite bättre bilder när allt är klart…

IMG_2035

Fototapeten på plats och kommer sitta över sängen som ska in här snart…Jack Sparrow in person…

IMG_2036

Vårat sovrum är nästan klart. Fattas några golvsocklar men sen så ska jag inreda :) Kom dock på ett litet dilemma idag och det är att jag inte tror att det kommer bli bra att ha sängborden bredvid sängen här. De kommer liksom gå ut över elementen och det blir ju inte snyggt. Återstår att se men vad tror ni? Väggen mellan fönstren är 2.20 så det blir nog inte bra…

IMG_2017

Även köket börjar komma på plats. Bänkskivan hann komma men vi insåg att det var fel ho mot vad vi tänkt. Denna är mindre men det är bara att gilla läget. Går liksom inte att gå och gräma sig över det…

IMG_2020

En annan sak vi blev sura över var dock att skåpen över kyl och frys inte kommer i samma höjd som skåpet i högskåpet med ugn och micro….

IMG_2021

Dåligt tycker jag och jag ska nog ta och visa den här bilden för nån på IKEA och fråga hur de tänkt sig det här

IMG_2012

Ruskigt irriterande faktiskt…

IMG_2013

Trappen har nu också blivit vit och imorgon ska T grunda väggarna i trappen så vi får bort den anskrämliga tapeten som är där. Vitt och ljust ska det bli…

IMG_2022

Även golvet i hallen har börjat få vit nyans. Det är slipat och grundmålat men behöver nog en två-tre strykningar till innan det är klart…

IMG_2023

Nya element och pärlspont på väggarna i både hall och kök. Tycker det passar väldigt bra med pärlspont såna här utrymmen. Blir liksom mer liv i väggarna än att bara måla och passar bra i ett “bondhus” tycker jag…

IMG_2011

Lunchen idag fick bestå av micro-mat. Jag tog nån thai-rätt och T biff och mos tor jag det var. Spartanskt så det förslår men det funkar ju. Barnen var hos farmor och farfar och fick lunch där…

Nu taco-koma, spikmatta och Avatar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Vad fint ni har det! Lampan var urcoool! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Vad ni är flitiga! Och vad FINT det blir! Spännande att få följa med i ert renoveringsprojekt. Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Ohh kommer bli så fint när ni är klara! Och vilket stort rum hon får! Hon lär bli glad hihi :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj va fint det blir :-) det är sååå kul när du visar bilder inne i huset, och det är så kul å se va fint ni får... Lite avis blir man ju :-(
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ojoj vad fint ni kommer att få det! Jag gillar allt:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser skumt ut tycker jag! Visa det för ngn. Om jag kommer ihåg det ska jag kolla med min kollega på måndag.
    I övrigt blir det kanonfint!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad kul att få gå husesyn. Ni har verkligen varit flitiga. Kram!

    SvaraRadera
  8. Det kanske behövs lite extra utrymme för att kunna dra fram kyl o frys? De kan ju behöva "vickas" lite för att få över kanten på droppskyddet.
    Det blir väldigt fint i ert nya hus!

    Kram från Monica

    SvaraRadera
  9. Hej ,snyggt kök,det kan inte vara så att golvet lutar mät skåpen o kolla.Mvh Lena

    SvaraRadera
  10. Vad långt ni har kommit, och så fint det blir!! Ska bli jätteroligt att se alla rummen när det är helt klart :-) Så sugen på Lidingöluckorna i köket - får tänka lite till på det.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Så fint ni får!!! Ångrar så att jag inte stod på mig att få samma luckor, men denna gången fick maken bestämma o det blev ek i stället till allt svart. Det är inte så att det går att höja kyl o frys? Kan ju vara små fötter under som går att skruva på för att justera höjden.
    Ser fram emot att få se hur allt blir framöver med inredning o allt.
    Kram C

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar