VivanDivan

VivanDivan

onsdag 26 september 2012

Nu har telefondraken förlorat en kund!!!!

God morgon! Igår skrev jag att jag var lite sur på ett visst telefonbolag och nu ska jag berätta historien. Vi har haft en viss telefonidrake som leverantör i alla år och verkligen varit trogna. Och mycket har det varit av lathet eftersom jag inte orkat leta efter något bättre men nu har jag tröttnat rejält. Blir för det första galen på alla deras fasta avgifter på både det ena och det andra som man inte förstår och vi betalar vad jag tror mycket mer i månaden än vad vi skulle göra om vi bytte. Vi har också bredband 24 Mbt med ADSL via dem och det har i o f funkat bra där vi bor men de försökte också lura på oss DigitalTV som INTE funkade. De vägrade lösa problemet med annat än att de försökte sälja på oss dyra extra modem mm men köper jag en tjänst som SKA funka då ska jag väl inte behöva köpa extra grejer. Dessutom vägrade de att häva det och vi fick betala avgiften i två år. P1240020

Så igår skulle jag ringa och flyttanmäla (ja jag vet att jag är sent ute :)) och fick då prata med en oerhört spydig och överlägsen person som informerade mig om att dit vi ska flytta kan de bara leverera en hastighet på 8 Mbt. Å nej, det går inte sa jag, då måste jag fundera på att byta leverantör. Men inte nog med det. Hon informerar mig att jag måste betala en flyttavgift på närmare 1000 kr för att flytta både telefon och bredband. Oj, det lät dyrt sa jag. Jo, men ni har ingen bindningstid på era abonnemang och då blir det så dyrt. Men om ni signar upp er på vårt bla-bla-paket på ett år så bjuder jag på flytten. Nä, nu får det vara nog, vi har varit trogna kunder i 20 år och det är alltså bara om man är ny kund med bindningstid som man får gratis flytt?

P1240016

Och det spelar liksom ingen roll att jag säger flera gånger att det är alldeles för långsamt bredband och jag tänker INTE signa mig på ett år hos en leverantör som inte kan leverera den hastighet jag vill ha. Men hon fortsätter att tjata om att det kommer bli billigare om jag tecknar mig för ett nytt bindande abonnemang. Jaha, så du kan alltså sänka min månadskostand om jag binder upp mig. Nej, det här är INTE ok! Det är alltså tacken för att man varit kund i 20 år.P1240017

Otrevliga säljare som försöker lura en. Hon lät mig också förstår att jag vore riktigt korkad om jag trodde att jag skulle få bättre hastighet hos någon annan. Det vill jag nog gärna kolla själv först….Och dessutom tycker jag hon kunde föreslagit mig att titta på deras mobila 4G-lösning också men nej då. Det verkar vara olika enheter som säkert inte är integrerade med varandra så nu kommer denna telefonidrake att förlora en trogen kund…

P1240019

Jodå, pratade igår med två andra leverantörer som kan erbjuda både en billigare och bättre lösning…woop….woop…uppsägning väntar idag…men de har säkert dyra avgifter för det också kan jag tänka mig…

Låter jag som en riktigt surkärring nu? Ja, det må så vara men rätt skönt att skriva av sig lite så nu känns det bättre ;-)

Gårdagskvällen bjöd på jättemysig middag och nätverkande med kursgruppen. Ska ju umgås med de här människorna nu fram till jul under 6 tillfällen och det var mycket intressanta samtal igår kväll. Och dessutom var maten helt gudomlig som alltid här på Stora Brännbo i Sigtuna. Helt galet gott…

IMG_2050IMG_2051IMG_2052IMG_2053

Nu ska jag gå och checka ut och sen kurs hela dagen. Återkommer med en dagens men jag kan ge en liten hint att det är nåt nytt och gosigt :-)

P1230998

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Bin there done that. De tror verkligen att man är askorkad och nappar på allt som innehåller order billigare. Sen smyger de in avgifter. Fy, det värsta är att branschen är snarlik varandra. Det är ingen som är riktigt bra.
    Jag har också lämnat Draken. I alla abonnemang.
    Lycka till på kursen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du lär nog få nöja dig med 8 mb för kan de inte leverera mer så kan inget annat bolag heller såvida du inte har fiber fram till dörren.

    Vi har 8 mb och skulle behöva mer men det finns inte plats för mer i telestationen utanför.

    Vet inte vilket bolag du har men vi har Telia och de har alltid fixat det bästa möjliga och billiga åt oss. Nu senast lyckades jag få med spotify ett helt år trots att det inte skulle ingå i just mitt abbonemang.

    Har däremot hört en massa om andra telebolag, som hela tiden bollar tillbaka till Telia som leverantör av själva telenätet.

    Hoppas det löser sig, här i Gammelbo väntar vi på fiber in i huset med stadsnät. 100 mb ska det visst ge, inte för att jag bryr mig för 8 räcker fint för mig.

    8 mb har räckt för Fredrik också alla år han jobbat hemmat remote.

    Hoppas det löser sig!

    Och du, ha nu en mysig dag i regnvädret! ;-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jadu detta med telefoni... Min dotter jobbar ju hos Tele2 och är ganska duktig på deras tjänster. Vi testade härhemma Tele2´s HVM tjänst, dvs telefoni och bredband via mobilnätet (du kanske sett reklamen på tv). Det ska funka med 4G, MEN eftersom vi ligger utanför 4G här i Kvicksund så fick vi köra 3G, och det funkade tyvärr inte bra. Vi kom upp i ok hastighet men den var alldeles för instabil. För en vanlig användare kan det vara ok, men vi har en son som kör krävande spel och att vi kör tv via bredband, så vi fick ta tillbaka vårt tele2 ADSL. Det är ju ofta stationerna med gamla ledningar som avgör vad du kan få för tjänst, sen vilken leverantör som levererar spelar inte så stor roll. Dvs om tekniken i sig i skåpet där nånstans har en begränsning så är det kört...
    Lycka till med fortsättningen med detta! kram Milla

    SvaraRadera
  4. Åååå känner igen detta... SKA INTE TROGNA KUNDER VINNA PÅ ATT VARA JUST TROGNA????

    Massor av kramar till dig

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med dig, det är för svårt med allting när det ska flyttas. Hoppas ni reder ut det.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar