VivanDivan

VivanDivan

måndag 10 september 2012

Undrar om jag får måla mer nu och jag blir gråhårig på köpet…

Tjolahopp! Lite sen bloggning idag och igår kväll hann jag inte heller. Gårdagen fick ett lite skojigt avslut  faktiskt. Jag har ju tjatat på min käre man målarmästaren att jag också vill hjälpa till att måla ute i nya huset och han har varit riktigt skeptisk. Men nu har han gett med sig så i helgen har jag målat minsann. Lilla hallen har nu fått vita väggar och tak istället för detta…

IMG_1918

Ser ni vad tjusigt och proffsigt jag började med penseln i hörn och runt foder.

IMG_1919

Slutresultat

IMG_1927

Bara snickerier och element kvar som ska målas men det får nog T fixa :)

IMG_1928

Sen skulle jag ge mig på väggarna till trappen ner till källaren och det var ett hästjobb kan jag säga. Tänk 50 år gammal puts som börjat vittra och dessutom så ingrodd skit att man knappt såg vilken färg de haft från början….

IMG_1903

Alltså, det första man måste göra är att skrapa och borsta med stålborste och utan munskydd så jag tror jag andades in ett par kilo damm igår. Och sen på med vit färg. IMG_1948

Blir ju inte så jämnt på alla ställen där putsen vittrat men jag tycker det är lite charmigt. Är väl tänkt så småningom att vi ska putsa om väggarna men för att få bort lite av källarlukten kan man göra såhär. Även golvet ska vi måla (och ja, jag har kladdat lite på fönsterkarmarna och golvet men det fixar målarmästaren sen he he)

IMG_1950

Var duktig och täckte in räcket och trappen i a f

IMG_1951

Men sen….

IMG_1940

oooops, råkade visst välta hinken…och för att rädda trappen höll jag upp pappen vilket resulterade att mina fötter blev lite hmmmm….vita….

IMG_1943

Jag: “Öööö, T***’, kan du komma lite fort tack!!!!”

T: “Hur fasen lyckades du med detta? På 20 år som målare har jag aaaaldrig lyckats med nåt liknande”

Jag: “Eeeeh, nä men jag var lite trött på mina svarta flip-flops så jag tänkte…”

IMG_1946

Undrar om jag får måla nåt mer nu hi hi….Och gråhårig har jag blivit på köpet också…

IMG_1953

Alldeles fullt med vit färg i hela håret, ja överallt faktiskt om jag ska vara ärlig….

Men kul var det :)

IMG_1955

Nu kör vi en vända ikväll igen med lite målerijobb tror jag. Ha det så gott så återkommer jag med en dagens lite senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Oj då!!! vitt är snyggt!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Haha... Ja, vi får se om han vill ha din hjälp med målning fler gånger :-)
    Lycka till med fortsättningen! Kram

    SvaraRadera
  3. Vitt är snyggt! Nu vet jag inte om ni får samma typ av källare som vi har (vi har betongkällare från 1945), men förra ägare putsade om den och målade sedan alltihopa, men jag tyckte det luktade lite källare ändå. Det som löste luktproblemet hos är en av våra bästa investeringar, en luftavfuktare. Källaren känns så fräsch och kläderna som hänger till tork är snabbt torra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha, jag tycker du är väldigt duktig i alla fall, och vita flipflopps är väl ok? ;-)

    Kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar