VivanDivan

VivanDivan

tisdag 4 september 2012

Ciiiirkus....lycka och lite vemod...

Tjoho, yes vi är på cirkus! Såååå länge sen för mig och första gången för mina små. Mycket förväntansfulla är vi allihop :-)

Jag, min mamma, Felix, Emilia och systerdotter Leea.

Emilia spexar

Lite till

Och ännu mer :-)

Fick tipset att ha med hörselkåpor till barnen då ljudet kan vara lite högt så det slog vi till på...

Undrar vilka av kompisarna från förskolan som är här...???

Felix testar lurarna

Men vet ni, jag känner lite vemod faktiskt. När jag var liten var Cirkus nåt jättestort och det var alltid fullsatt i gigantiska tält. Jättepopulärt. Nu är det ca 10 min kvar till föreställningen börjar och det är inte ens fyllt till hälften i ett relativt litet tält. Håller cirkus på att dö ut? Är folk för stressade av att gå på cirkus eller vad har hänt? Kanske är det bara här, jag vet inte men jag tycker det är tråkigt. :-(
Mer kultur till folket....

Nej, nu börjar det snart. Lär inte bli så mycket bilder för det var visst förbjudet att fota...
Ha en trevlig tisdagskväll vad ni nu ska ägna den åt :-)

Puss & Kram
/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Jag har sett samma här när det varit cirkus i byn, det är inte alls så fullt som när jag var barn. Tråkigt, för det är himla roligt när man är där.
    Finfint morgonklick du gjorde:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var evigheter en jag var på cirkus. Jag är ju tyvärr liye blödig och tycker synd om djuren dom har med sig. Kanske inte alls är synd om dom men sån är jag! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej

    Vi cyklade förbi men avstod, det är alldeles för sent för min 4 åring som ska upp på morgonen. Men hon njöt att få titta på kamelerna genom staketet.

    SvaraRadera
  4. Skulle gärna gå på Cirkus men dels så tycker jag att det är för sent för mina barn som går upp tidigt på morgonen och sen är det ju hiskeligt dyrt!! Lägger inte 1000:- på cirkusbiljetter!!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar