VivanDivan

VivanDivan

lördag 8 september 2012

Ny favvo-frukost och Avengers…

God morgon bloggisar! Hoppas ni har en mysig lördagsmorgon. Här vaknade jag tidigt och ligger nu i soffan på spikmattan och tittar på en film innan T vaknar så vi kan åka ut till gården. Jag har övertalat honom om att jag ska få hjälpa till att måla lite så vi kommer framåt. Jippiiiee, älskar att måla men jag är väl inte hmm så bra på det så T som ju är målare har inte velat låta mig ge mig på penslarna hi hi…

Men idag ska jag måla i garderober och källartrappen. Där får jag tydligen hålla på :)

Han kom dock hem sent igår då han var i Stockholm på nån Beckers färger fotbollscup och efterföljande bankett så han är nog lite trött. Och medans vi väntar roar jag mig alltså med film. Hyrde Avengers på Headweb och den är riktigt bra.

MV5BMTk2NTI1MTU4N15BMl5BanBnXkFtZTcwODg0OTY0Nw@@__V1__SY317_CR0,0,214,317_ 

Inte färdig än men tog en liten paus och gjorde frukost. Vi kör ofta “soff-frukost” på helgerna för det tycker både jag och barnen är lite mysigt. Tända ljus och nån film och alla har varsin bricka. Själv kör jag numer alltid på samma frukost på helgen. Har ju som jag skrev tidigare lite svårt för frukost men det här är milt för magen och går lätt ner för det är så gott.

DSC_0275

Turkisk youghurt, banan och kanel. Maaaassa kanel….smaskens :)

Nu tillbaka till filmen. Jag ska försöka ta lite bilder ute på gården idag så ni får se lite hur det framskrider.

Ha en riktigt skön lördag kära vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Åh, tack för frukosttipset. Det lät ju megamums!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Ååå vad gott frukosttips låter kanongott.Härligt med skönt mys på morronen på helgerna.Ha en härlig dag.KrAmar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Det lät inte dumt! :-) Ha en skön lördag fina!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vi kikade på Avengers igår. Skön lagom underhållning!

    Ha en fin lördagskväll!

    kram

    SvaraRadera
  5. Lät gott! Avengers funderade dottern och jag på om vi skulle hyra här i kväll......Kram

    SvaraRadera
  6. Lät väldigt gott det där! Tack för filmtips! Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar