VivanDivan

VivanDivan

fredag 21 september 2012

Jannicke eller Vinnie?

Tjenixen bloggisar! Här har dagen gått i vääääldigt långsamt mak. Jag har haft jordens huvudvärk hela dagen. Kan ju bero på att jag gjort allt föra att multitaska med jobb, ta hand om barn, packning och annat joxelijox. Men nu sitter jag här med ett glas rött och kör lite fredagsmys med min lilla familj. Jag och barnen var faktiskt nere på stan också en sväng för de blev såååå himla rastlösa och Felix behövde verkligen nya höstskor så vi tog en liten fika…

IMG_2009

Felix är rätt rolig när han ska välja fika. Han vill hellre ha yoghurt än nåt fikabröd. Rätt roligt faktiskt tycker jag, speciellt då jag fick kommentaren i morse om att det kanske inte var så bra med klubbor och glass som mutor. Han är inte direkt någon sockerråtta min son så jag tycker faktiskt inte att det gör något att han får nån klubba eller glass när han varit duktig och tagit sin medicin…(bullen på bilden tog han två tuggor av och sen lämnade han den)

IMG_2005

Den här lilla damen däremot är en riktig sockerråtta så henne får man passa lite på. Men jag tror inte heller hon lider någon nöd vare sig när det gäller tänder eller kropp och knopp då vi inte är några “godis-ätare” generellt. Inget försvar men ändå…

Men bort med de tankarna. Nu till min fundering. Jag är ju som ni vet en ChillNorway-fantast och deras höst-ponchos är ju galet snygga allihop. Har bestämt att jag ska investera i en av dem och det lutar nog åt en men tänkte höra med er sötisar vilken ni tycker är snyggast?

jannicke

Jannicke poncho?

vinnie

eller Vinnie Poncho?

(båda bilderna är lånade från Tintinstyle)

Jag är helt galet kär i båda men min ekonomi tillåter bara en…så vilken är snyggast?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

12 kommentarer:

  1. Tycker Jannicke ser fantastisk skönt ut å snygg användbar helt enkel passar ALLT!!!

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Är mer förtjust i merino ull än angora även om det är bara 10%. Sen gillar jag att strass broderiet är på ryggen och inte nertil som det är i den efärgade varianten /Kristina

    SvaraRadera
  3. Angora skulle jag välja, båda är fina! Skönt att lillen mår bra nu. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Jag mutar också mina ungar i bland och den som påstår att dom aldrig gjort det pratar skit i kubik! Båda tröjorna är skitsnygga! Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att se Felix så pigg redan.
    Jag gillar Jannicke bäst. Tror också den är lättast att hitta olika snygga outfits till. Har själv just upptäckt storheten med en poncho, men för mig blev det OM:s höstvariant i almost black. Jag använder den både inne och ute just nu. Ska bli spännande att se vilken du väljer.Kram!

    SvaraRadera
  6. Jannicke, suuper fin :)
    Det är väl för väl att man kan muta de små med något när medicin ska tas. Jag vart själv ett "öron-barn" och penicillinet smakade verkligen skit, men med ett kinderägg väntandes så gick de ner med lite grimaser :D
    Jag tror nog att lille Felix förstår att han får mutorna i och med medicinen, och inget han kommer kräva varje dag i fortsättningen.
    Jag är helt med på dina noter :D
    Trevlig fredagskväll KRAMIS

    SvaraRadera
  7. Absolut den översta som jag själv provade ikväll i Mungsmässan. Tyvärr så tycker jag att jag ser ännu större ut än i verkligheten i vissa plagg så var fallet med denna snygging. På dig skulle säkert båda passa super.
    Ha en härlig helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Hi,hi Kungsmässan skulle det vara, fast Mungsmässan låter ju lite roligare:)

    SvaraRadera
  9. Den helbruna, helt klart! : )

    SvaraRadera
  10. Jag håller fortfarande på Vinnie poncho i merinoull. Det händer mer i den modellen tack vare den randiga mönstret. Själv har jag beställt den i grey mellange. /Kristina

    SvaraRadera
  11. Jag tycker nog att Jannicke ser mest användbar ut. Kul att Felix repar sig så snabbt. Vet du vad jag tänkte i går när jag läste inlägget om godis som muta? Jupp att någon moraltant skulle berätta för dig att det inte är bra. Hur orkar man bara?
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jannicke helt klart!!
    Mvh A

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar