VivanDivan

VivanDivan

torsdag 20 september 2012

Allt gick bra! Liten prins vid gott mod och mamma med ont i öronen…

God morgon alla söta! Ursäkta att jag inte uppdaterade igår kväll angående operationen. Kanske nån som undrade hur det gick egentligen och jag kan bara meddela att allt gick jättebra. Felix var så himla duktig och sa inte ett pip varken när de satte nålar eller han fick andas i narkosmasken eller efteråt. Hans första kommentar när han vaknade var “Hur duktig var jag mamma?” Lille plutten…min duktige lille prins…

Först fick han leka en stund på dagsjukvården innan vi fick komma in till operation. Och det fanns jättemycket spännande leksaker att utforska

P1230944

Vad kan det finnas i det här skåpet tro?

P1230945

Som förebyggande smärtlindring hade vi satt Emla-plåster i armveck och på handen på morgonen innan vi åkte

P1230946

Fashionistan Felix gillade inte stilen på sjukhus-stassen Smile Wonder why…

P1230948

Jag fick följa med till operationen och var med ända tills han var sövd. Var oerhört jobbigt när han fick den där masken över mun och näsa och blev sådär trött. Han satt i min famn då och jag såg verkligen i hans blick att han var lite rädd men fortfarande inte ett pip och han var så modig att det stack till i hjärtat på mig. Var inte långt från tårar då kan jag säga. Sedan kändes det som en evighet i väntrummet innan jag fick gå upp och vara med när han vaknade. Vi roade oss så gott vi kunde med tidningar…

P1230951

Nyvaken killa som kommit tillbaka till dagvården. Vi hade eget rum och det var lugnt och skönt.

P1230949

Felix fick ett fint diplom, tatueringar och isglass.

P1230950

Fanns TV med DVD på rummet och massa skojiga filmer som han kunde ligga och titta på…

P1230953

Efter att han fått lunch och ätit med god aptit, lekt lite till i lekrummet och doktorn kommit och pratat med oss fick vi åka hem. Då var vi lite trötta jag och T efter ca 8 timmar där…

P1230956

Men jag hade ju lovat Felilx att han skulle få välja en leksak och han ville absolut stanna vid Toys’r’us innan vi åkte hem och vem kan neka en nyopererad liten kille.

IMG_1994

Han gick runt både länge och väl och tittade på bilar, lego och star-wars-prylar men när han såg denna lös han upp mer än jag nånsin sett honom lysa förut.

IMG_1996

“Kan jag inte få den här elgitarren?” Och vem kan neka…klart han ska ha en elgitarr….

P1230957

Ångrar mig dock lite idag. Fy sjutton vilket oljud. Hur kan en leksak låta så mycket och så illa…gaaahhh

P1230958

Men Felix är nöjd och det är huvudsaken. Han mår toppen men har lite ont och får smärtstillande och blev ordinerad att ta det lugnt så jag är hemma med honom idag och imorgon så han får vila upp sig.

Och så måste jag verkligen lyfta fram personalen på Centrallasarettet i Västerås. Sååå himla proffsiga och gulliga och hela vistelsen blev inte så jobbig mycket tack vare dem. Även om de säkert är jättestressade tog de sig tid att bry sig om och serva till max. Sjukvård när den är som allra bäst.

Tack för alla hälsningar igår också. De värmer ♥

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att det gick bra!°
    kramar

    SvaraRadera
  2. Men visst är de..vi är ofta där och de är så himla gulliga och märks att de gillar sitt jobb TROTS stress!!

    Skönt att de gick bra :) !!

    Vi var där oxå igår och samma besök efter men blev en moster truck hihi..lite mindre ljud på den..fast den som kör den låter desto mera

    Nu får ni mysta lira elis och hade gott

    STOR KRAM
    / Tina

    SvaraRadera
  3. så skönt när det är över och allt gått bra. <3

    SvaraRadera
  4. Åhh, nu har jag missat det här eftersom jag varit ute och rest, men vad skönt att allt gick så bra! Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att allt gick bra och att Felix kan tänka tillbaka på det hela utan att vara rädd. Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att det gick så bra med alltihop. Det måste kännas riktig bra nu när det är över.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar