VivanDivan

VivanDivan

måndag 3 september 2012

Utförsäljningskaos….ska det vara nödvändigt?

Tjolahopp alla måndagsdiggare! Imorse var det riktigt kaos hemma. Kom på att Emilia hade skolfotografering idag och hon ville förstås ha finklänning och lockigt hår så det var bara att plocka fram diverse “järn” och “tänger” och skrida till verket. Men söt var hon som socker så hon var så nöjd så. Tills hon kom på att hon ju “mååååste” ha inneskor på sig också och de guldiga hon letade fram var för små. Attans då :) Därför var hon som ett åskmoln när vi skulle åka så jag fick absolut inte ta några kort på henne. Kanske kan snika till mig ett kort när vi kommer hem :-)

Så tills vidare får ni nöja er med min dagens. Klänning Odd Molly Opulent short dress strlk  0, jeans Circle of Trust och skor Swedish Hasbeens.

P1230867P1230868P1230863P1230862P1230864P1230866

Idag på lunchen var jag ner på stan här för att spana på lite mer byxor och tajts till barnen då de vuxit ur typ allt från förra året. Såg då att de ha de 30% rabatt på allt i en KappAhl-butik här då de ska stänga den. Och vad tror ni möter en när man går in? Jo, kaos!!! Folk blir som galna när det är utförsälning. Helt galet med folk som river och sliter och står med högar av kläder i famnen i en låååång kö till kassan. Jag blir helt allergisk mot sånt där och hade det inte varit så att jag tidigare sett ett par jeans och ett par jeanstights till de små som jag gillade hade jag vänt direkt. Nu kunde jag bara gå till de hyllorna och ta det jag skulle och sen köa lite. Men tror ni inte personalen är überstressade dessutom och tre gånger medans jag står i kön tjuter larmet när någon går ut för de glömt tagit bort larmen. Tänker förstås att det kommer hända mig med och vad tror ni händer när jag går ut….? Jodå, piiiiiiiiiip…larmet tjuter och det är bara att gå in igen och få plagget avlarmat. Helt galet :)

Nu är lunchen slut och back to work. Ha en fin måndag därute…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Brr, också allergisk mot hetsreor och folk som sliter i sakerna! Typiskt att personalen också blir jättestressad.

    Så fin du är!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag pallar inte med hysteriska reor, då sitter jag heller hemma och shoppar på nätet:)
    Du är jättesnygg i dagens stass!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar