VivanDivan

VivanDivan

tisdag 9 augusti 2011

Lite shopping och bio med syrran

God morgon! Igår kom jag hem jättesent efter bio, middag och lite shopping med syster yster som är hemma i Sverige igen. I September flyttar hon till London efter att ha bott i Prag i flera år. En riktig globetrotter min syster…

Hon skulle på bröllop så vi jagade en klänning åt henne och det blev lite span på nya höstkläder. Nu blir man ju lite sugen på höst faktiskt. Så blir jag alltid när höstkollektionerna kommer i butik. Verkar bli mycket rost, gult, rött och även cerise. Inte mina färger men jag håller mig ju oftast till de trista svarta, gråa och bruna färgerna (tråkmåns)…

Sen åt vi thaimat (vilket inte var någon höjdare för min mage kan jag säga) och avslutade med sista Harry Potter filmen. Det var nästan lite vemodigt nu när det är slut. Älskar verkligen hela serien och har dem även på DVD så jag kan se dem om och om igen :-)

Dagens igår bestod av linne Odd Molly Suiteheart minidress dark powder strlk 1, jeansshorts G-star, jeansjacka G-star och skor Scorett. Halsband och örhänge från KappAhl

P1150037P1150034P1150039P1150033P1150041P1150038P1150036P1150032P1150035P1150040

Jag shoppade en tröja från Object i oversize stil. Jätteskön. Dessutom en grön sikig sjal från Diddi. Helt omöjligt dock att fånga färgen för den var egentligen mer militärgrön i en ganska klar lite glansig färg…

P1150052P1150051

Nu ska vi gå och äta lite frukost. Felix är feberfri igen så det var ju som tur var fort övergående. Skumt det där med barn och feber. Igår morse hade han 39 grader vilket ju är ganska mycket på morgonen. Fick alvedon två gånger igår och igår kväll var febern borta…Min mage är väl sådär och thaimat och popcorn igår var väl ingen höjdare. Vet inte vad jag råkat ut för men det ska väl gå över hoppas jag. Strålande väder här idag så det kan blir att vara ute lite.

Ha en fin dag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Å himmel vad snygg och fräsch du är!=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Snygging!!!

    Vilken härlig dag du hade med din schwester igår :)....

    Ang FB - tror oxå att vissa stör sig på mina statusar men jag utmålar inte mig som ett fyllo eller fru duktig...Jag är lagom tråkig...HAHAHA

    Kram vännen

    SvaraRadera
  3. Du är så fin! Det syns inte ett spår av att du inte är OK...
    Vad härligt att få lite egentid med syster! Jag förstår att det inte blir så ofta, när hon bor så långt iväg.
    Ha en härlig dag och njut av solen! Här regnar det igen...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Hej! Undrar om du använder nån brun utan sol eller vad använder du?? behöver tips!!
    Mvh Vicki

    SvaraRadera
  5. Snygg som bara den är du! Krya på di! Kramar

    SvaraRadera
  6. Stiligt, suitehearten är verkligen superfin och den klär dig verkligen! Guld till solbränna är en lyckad kombo! Ha det så bra i dag!
    Kramis
    Loo

    SvaraRadera
  7. Toppen i "guld" är ju bara sååå snygg!!!! Nu fick jag ännu ett ha-begär :)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Snygging!! Du har alltid så mycket tuffa combos att visa upp :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Adela: Tack vad söt du är :-)

    Mia: Tack snälla. Vi hade det jättemysigt. Håller helt med dig ang FB :-)

    Helena: Nej, det är ju bara magen som är lite knas med. Tack söta du! Ja, det var jättefint att få umgås med syster. Inte så ofta...

    Vicki: Just nu är det naturlig "sol-bränna" men på vår och höst framförallt använder jag en del produkter. Jag skrev ett inlägg om det här: http://vivandivangoesfashion.blogspot.com/2011/06/felix-klarar-sig-utan-operation-och.html

    Odd me: Tack söta

    Lindiloo: Ja ibland gräver man fram godingar som inte använts så ofta... Ha det gott du å...

    Viveca: Den är jättefin men jätteliten i strlk om du funderar på den. Har man lite större byst behöver man garanterat gå upp minst en storlek... :-)

    Oslotigern: Tack söta du. Och tack det samma :-)

    Kram sötisar
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar