VivanDivan

VivanDivan

onsdag 31 augusti 2011

Bloggkramar som värmer…

God morgon vänner! Har ni tänkt på det där fenomenet att omtanke och värme flödar i blogg/twitter/fecebook mm vid små och stora katastrofer just nu. Tycker att det bara ökar och ökar och det är ju helt fantastiskt egentligen. Tänker t ex på det som hände på Utoya och i Oslo i somras. Hur många ändrade inte sina Facebookbilder till att innehålla en norsk flagga? Hur många visade inte sitt stöd och omtanke för de drabbade och deras anhöriga? Detta gäller ju inte bara stora katastrofer. Jag har under mitt år som bloggare mått dåligt av olika anledningar ett par gånger. Allt från större tragedier till att ha varit lite förkyld och man får ALLTID de där peppande kramarna i kommentarsfältet. Och jag gör ju likadant. Både i bloggar om någon skriver att de mår dåligt eller på Facebook t ex om något hänt. Eller att kunna skriva ett mail till någon bara för att tala om att de betyder något. Det är ju helt fantastiskt att man via nätet kan få tröst och stöd i sina svåra stunder av sorg och bedrövelse eller bara en peppande kram när man känner sig lite hängig. Sen är det ju klart att personlig kontakt och en riktig kram är väl förstås ett snäpp bättre men det har man ju inte möjlighet till i många fall…

Så idag vill jag hylla alla dessa medier och alla underbara människor som använder dem för att just visa omtanke och bjuder på lite kramisbilder. Tror det betyder mer än vi tror…

P1050580P1140688P1030886P1050441

P1060853

P1150921

Och så tillbaka till ytligheten. :-) Min dagens består av underklänning Rosemunde, klänning Ester Elenora, kofta By Ti Mo och stövlar Minnetonka

P1160376P1160378P1160375P1160374P1160379P1160380P1160381

1000 bloggkramar till alla som läser och kommenterar min blogg. Ni är alla värdefulla och guld värda

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

14 kommentarer:

  1. Visst är det ett härligt fenomen. Man har träffat personer som man aldrig annars hade gjort. Nätet är fantastiskt på många olika sätt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Super findagens!
    Underbara kram bilder. <3
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilka ljuvliga krambilder :).
    Ja visst är det underbart med kramar, både i cybern och verkligheten. Sånt kan man leva länge på.

    Häftiga stövlar, ser ut att vara mjuka och sköna!

    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Kramar och bloggkärlek är jätteviktigt. Det kan man vara generös med och ösa ur med en stor hink full med kärlek.

    Stor kram till dig idag snygging!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint inlägg. Jag kan bara hålla med om allt du skriver. Jättemysiga bilder.
    kram

    SvaraRadera
  6. Det är lite konstigt egentligen hur generös man är med kärlek och kramar på nätet. Kanske för att det är på en viss distans trots allt? Men inte desto mindre värt - det känns så himla roligt att få fina kommentarer på nätet. Och du är en av dem som alltid skriver så fint hos mig - tack för det! Och en stor kram!

    SvaraRadera
  7. Du har så väldans rätt!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Helst sant, visst är det härligt med all bloggkärlek!?=) Å dina stövlar är så fantastiskt snygga...och hela du med ju!=) Såg nu ja att du med skrev om koftan innan mig, det hade jag missat;) Den är sååå snygg, du kommer att bli kalassnygg!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  9. Vilka mysiga bilder! Jag har träffa en del nya män silor via bloggen och fått kontakt med nya mäniskor. Fantastiskt mysigt och roligt. En mass positiv bloggkarlek. Stor Kramer till dig ps vad snygg du var I jenasklanningen. Super duper;-)

    SvaraRadera
  10. Fint du skriver! Det är helt fantastisk med blogg kärleken.. Så mycket värme... Kramar!

    SvaraRadera
  11. Ja du skriver alltid så fint och snällt hos mig. Tur att du finns.
    Fin Ester klänning den har ju jag också och jag gillar den mycket har varit så användbar i sommar och till jobbet. Kanonhärlig att ha på sig.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  12. Visst är det ett härligt fenomen! Jag tror det betyder oerhört mycket att visa värme på det viset!!!
    En del har nog också lättare att visa sin omtanke på nätet än i verkliga livet... Och en del har kanske inte någon att visa omtanke för i sin vardag...
    Bilderna på dina och barnens kramar är ljuvliga och värmer gott i hjärtat :-)
    Superfin outfit och du är vacker som en dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Fina kram-bilder:) Fin dagens också! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar