VivanDivan

VivanDivan

måndag 29 augusti 2011

Minnetonkas, paket från over there, Lego och bästa paketet ever?

God kväll sötisar! Här är det fullt kaos i legobygge just nu. Jag och barnen bygger med Duplo och det är ju sååå himla kul. Lite kreativt sådär att hitta på olika världar…

Vi har byggt ett hus

P1160312

med uteplats och grill

P1160318

plats för djuren bakom huset

P1160316

parkering för bilar och husvagnar + spaavdelning med hopptorn, vattenrutchkana, bubbelpool och båt

P1160315P1160314

affären

P1160317

Hela trädgården

P1160313

Det är väl bara sååå himla kul. Man blir som barn på nytt

P1160311

Hela bygget som det ser ut nu. Blir nog lite mer påbyggt nu medans jag tar en liten paus och bloggar lite..

P1160310

Idag fick jag tre paket. Två paket från USA. Det ena ett par efterlängtade Minnetonkas från Amazon.com. Blev halva priset mot vad de kostar här. Supernice och sååå himla sköna. Som moccasiner på fossingarna..

P1160319P1160321P1160320P1160323

Det andra paketet tänker jag suga lite på. Hela tre superfiningar från….mmm vissa av er kan nog gissa…

P1160308

Silkespappret låg ihopvikt bredvid tillsammans med fina klistermärkena. Lite lustigt, orkade de inte slå in eller trodde de att man ville ha dem fina sådär. Emilia har i a f redan beslagtagit det att använda som pyssel…

Tredje paketet är nog det finaste jag någonsin fått. Jag fick faktiskt tårar i ögonen…(och ja, Emilia har börjat kalla mig för Vivvi istället för mamma ibland…)

P1160306

I paketet låg en bok som hon gjort själv av teckningar hon samlat på sig under en längre tid tydligen och sedan hade hon hittat på en saga som fröken skrivit ner

P1160325

Sagan hette “Den sorgliga boken” och på baksidan stod det följande kommentar som fröken skrivit: “Emilia har själv samlat sina teckningar och ville göra en saga. Min mamma gillar sorgliga böcker och jag brukar trösta henne när hon är ledsen då med hemliga överraskningar. T ex att hon får välja mat…”

Alltså, hur rörd blir man inte, samtidigt som man ju får lov att dra på smilbanden. Världens goaste lilla unge har jag ♥ (Ja, tvår förstås, Felix är ju precis lika go…) Fast vad hon fått ifrån att jag gillar sorgliga böcker vet jag inte. Snarare lyckliga men jag gråter ofta när jag läser eller tittar på film om det är lyckligt och det är väl det hon uppfattat…

Jag har inte hunnit lägga in och sorterat alla bilder från Italien så det inlägget kommer en annan dag i veckan..

Ha det gott

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Finaste paketen!!! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Barn ÄR ju så underbara!

    De förstår så mycket mer än man tror!

    Minnetonkorna var fina- fast på mig skulle jag nog se ut som en Pocahontas-wannabe...

    Låter skönt att ha ägnat sig åt lite lek och bygge-det mår man bra av!

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Men, vad gullig din dotter är. Måste bara vara det bästa paketet som finns..
    Ska bli spänande att se plaggen på!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visste inte att det fanns så många roliga grejer till Duplo! Och vilka fina stövlar.. och vilken fin present från dottern!!!

    Vad är egentligen Amazon.com och hur funkar det att handla där?? Kortbetalning - frakt??

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Helena: Ja, speciellt det sista :-)

    Forbid me not: Ja, ibland blir man rörd :-) De är väldigt kloka och man underskattar dem ofta för att de är små... Hi, hi, precis vad jag tänkte när jag provade mina. Med en av klänningarna i det andra paketet så fattades bara fjädern på huvudet och långa flätor ha ha....

    Hilde: Ja, ibland är de bara för underbara de små :-) Provning kommer i veckan

    Viveca: Jo, det är himla kul faktiskt. Köper alltid nån ny grej till dem i julklapp men iår blir det nog smålego för de har börjat intressera sig för det och Duplo har vi så mycket redan

    Amazon är en av världens äldsta webshoppar med internationell shipping. Finns både i Europa och USA vad jag vet. De började tydligen sälja böcker men nu finns typ allt...Tryggt att beställa därifrån. Betalar gör man med säker kortbetalning och det är FedEx som levererar. Lite olika vad frakten är. På stövlarna blev det ca 250 kr tror jag och det är ju inte så farligt från USA.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Hej fina du!

    Wow, snygg stövlar:)! Me like! Dom tassar jag runt i var dag nu för tiden. Får passa på innan vintern slår in:)!

    Tusen tusen tack för din fina kommentar hos mig! Det värmde jag behöver se att det finns fina bloggerskor också här på skärmen:)!

    Och tack för ditt tips om min inloggning som krånglar. Skall göra så som du skrev och kolla om det går bättre:)!

    Önskar dig den bästa måndagen någonsin:)!
    Nu väntar svenska hemmafruar på oss på tv:n kl 20,00. Kul!

    kram CC

    SvaraRadera
  7. Riktigt snygga stövlar! XO

    SvaraRadera
  8. Så sött paket du fick av dottern. <3<3<3
    Blir ju helt rörd ju..

    kramar!

    SvaraRadera
  9. WOW!!! De stövlarna är verkligen TO DIE FOR!!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. CC: Tack söta! De är ju bara såååå himla sköna. Tack för tipset där :-) Vassego och det var du värd. Inte kul med elaka påhopp och dumheter. Sånt ställer jag gärna upp och stöttar mot. Hoppas du får till din inloggning...

    Nicky: 1000 tack :-)

    Lingonberrie: Ja, jag fick en liten tår i ögat faktiskt :-)

    Mia: Ja, kan varmt rekommendera dem. Såååå himla sköna

    Kram fina ni
    /Vivvi

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Snygga skor!
    Är inne på Amazon och ska klicka hem egna nu, men det står att det inte går att beställa hem dem till Sverige?
    Hur gjorde du?
    Vill ju så gärna ha ett par!
    Du får gärna svara på mitt Hotmail konto: claudia.decker4@hotmail.com
    Med vänliga hälsningar/Claudia

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar