VivanDivan

VivanDivan

söndag 14 augusti 2011

…om att vara sig själv…

God morgon bloggisar! Hade tänkt slänga ut ett inlägg med bilder från vår dag igår men var bara tvungen att göra detta innan. Jag såg precis intervjun på TV4 med Karin Jimfelt-Ghatan som är chefsdesigner på Odd Molly och jag fick en sån där skön pirr-känsla i magen. Så otroligt jordnära hon verkar vara och så bra hon svarade på frågorna hon fick (sen kan man bli lite irriterad på fröken intervjuare som avbröt precis hela tiden men men)…

Det jag tänkte på då var hur Karin hela tiden poängterade hur Odd Molly vill skapa en känsla av att vara sig själv. Vem som helst kan ha kläderna och de har en målgrupp från 15-75 år och det är ju precis så det är och har blivit. I a f för mig. Sen jag hittade in i Odd Mollys värld har jag på något sätt hittat hem. Jag går inte bara i Odd Molly-kläder även om jag älskar dem men jag känner mig trygg i det jag har på mig just nu. Jag kan vara JAG liksom på ett sätt som jag letat efter i många många år. Jag bryr mig inte längre om att vara “hippast” och ha det senaste modet. Självklart influeras man av modet just nu men jag känner mig trygg i att sätta på mig det jag tycker är snyggt för dagen. Det kan ju bli en salig blandning av gulligt, tufft, trendigt, vintage, shabby-chic, boho, city, sportigt och allt vad det kan vara men det är ju den JAG är. Jag är en människa med många sidor precis som vi alla är. Och det har Odd Molly hjälpt mig med. Att liksom hitta MIN stil. Det går ju liksom att kombinera deras kläder med allt egentligen, bara man vågar. Kanske inte alltid blir trendigast men jag inser nu efter intervjun med Karin att det är ju inte det som är deras grej heller. De vill liksom hjälpa till att man ska känna sig bekväm i sig själv och det är ju precis det man gör i Odd Molly…

Eller har jag fel….???

karin_jimfelt-ghatan_medium

Nu ska vi göra oss iordning för kalas och bio. Hoppas ni får en trevlig dag.

Låt oss fånga dagen och vara oss själva, precis så bra som vi är…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Precis....<3
    Låt oss fånga dagen, precis som den är och vi med den.

    kramar!
    <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Hej såg också interjuvn men har lite svårt för pogramledaren.Tyckte också hon svarade bra på frågorna och visst blir man inspirerad.Snygg tröja hade hon också Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Håller precis med dig - jag har hittat hem i Odd Molly!! Bra skrivit sötis :-)

    Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Du skriver det så bra fast jag inte sett intervjun...(tankspridda moi) kram kram:)

    SvaraRadera
  5. Jamen det är ju så det är....Håller med om intervjun, det är därför jag inte kan med Alexandra, avbryter hela tiden och det verkar som om hon vill stå själv i centrum heeeela tiden. Men det är vad jag tycker....

    SvaraRadera
  6. Jättebra skrivet Vivvi! Fördelen med OMs kläder är just den att de passar alla åldrar och man är fin även om man inte är mest modern...
    Jag gillar också att jag kan plocka fram en blus eller tunika i garderoben som jag köpte för 2-3 år sedan och fortfarande tycka den är superfin!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vad bra skrivet Vivvi! Har inte sett intervjun själv men ska se om jag kan hitta den. Odd Molly är jag på så många sätt! Kram :) (hoppas att min kommentar fastnar här - strul med kommentars fälten.)

    SvaraRadera
  8. Tack för feedbacken tjejer. Ibland behöver man bara få skriva lite från hjärtat ni vet :-)

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar