VivanDivan

VivanDivan

söndag 14 augusti 2011

Vad kom med från provningen? Lite shopping och jag och min krabba…

Tjenixen bloggisar! Nu har vi precis ätit söndagsmiddag jag och barnen. Återkommer senare med lite filosofi kring det där med mat men det här inlägget blir fullt med annat kan jag lova…

Först ut tänkte jag avslöja vad som kom med från miniprovningen på Leopold & Blom i fredags. Många har dissat den men i just den här färgen tycker jag den var oemotståndlig…

Inget mindre än Odd Molly Checkout dress i vintage chalk.

P1150583P1150584

Invigning blir imorrn men för den som missade det såg den ut såhär i provhytten

DSC_1507

Igår var vi ju ner på stan jag och de små och det blev lite småshopping. Bl a denna fina poncho från KappAhl. 299 kr och med 25 % rabatt-kupong blev det ju superpris tycker jag. Blir skön i vinter

P1150587

Fjäderbroschen hör inte till utan den köpte jag på Vila i fredags. Visst är den söt och går även att använda som hårspänne…Tyckte den passade finfint på ponchon

P1150588

Emilia ville också ha en poncho som mamma och då hittade vi denna söta med lurv på luvan. Även den på KappAhl

P1150585

Felix ville BAAAARA ha en StarWars tröja och det hittade vi inte tyvärr (eller inte tyvärr enligt mamman som inte gillar sånt men man får ju ge med sig ibland)

Köpte också ny foundation och puder som är slut här hemma. Använder inte det så mycket på sommaren då man har färg ändå men nu börjar ju solbrännan blekna så då är det dags. True match från L’oreal tycker jag är toppen och bra pris. Tror de kostar runt 150 kr styck.

P1150555

Igår kväll åt vi krabba och det är ju sååå himla gott tycker jag. Det gäller att passa på när T är borta för han tycker t o m att det luktar illa. Det brukar bli typ en gång om året som det intas och då njuter jag av varenda liten bit.

P1150484

Barnen var lite skeptiska och åt räkor, ägg och baguetter istället. Som ni förstår tar det en stund att få i sig en hel krabba och då har ju två små yrväder tröttnat för länge sen så det var lite ensamt…

P1150487

vad ska jag ta nu då…?

P1150490

En liten zip på mitt goda vin…

P1150492

Hur mycket kött är det på en krabb-jäkel egentligen…?

P1150499

Slurp

P1150495

Varenda litet ben ska tömmas…

P1150497

Det bästa till sist…

P1150506

Skål då bloggisar önskar jag och min krabba…

P1150504

Nu hade jag tänkt lägga in dagens outfit bilder och lite bilder från bion + kalasfina lilla tjejen men kände att det får räcka nu så det kommer lite senare eller imorgon bitti Smile Jag är så ruskigt flitig med kameran just nu så mycket bilder blir det. Så en fråga till er….Vad tycker ni är bäst. Korta och många inlägg eller inlägg som vräker på mycket bilder om allt möjligt?

Ha det gott nu så hörs vi senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Det ser supermumsigt ut! Tur att du har kameran (och oss läsare) så du inte blev helt själv... ;-)
    När det gäller inlägg, gör det som känns bäst! Jag gillar dina härliga bilder så du får gärna vräka på!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Haha vad du kämpar med krabban. ._D Underbart.
    Jag gillar lite blandat. Långa inlägg ibland och korta ibland, men gärna en liten röd tråd igenom det hela och det är du superbra på!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Du var ju supersnygg i den vintage chalk tunikan! (redan glömt namnet..åldern du vet, haha)
    Vad mumsigt med krabba o räkor! Klart du skall passa på i det läget.. Här är vi båda skaldjurs njutare, stoppar i oss lite då o då. Härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mums vad gott med krabba. Här i skogen måste man beställa från fiskbilen för att få sådana godsaker:) Jag tycker du ska fortsätta med bloggen som du vill, det blir bäst.
    Du är jättefin i din nyinköpta Checkout dress.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den där tunikan har jag missat! Men jag är inte så himla insatt i år märker jag. Den rosa fina blusen du har på dig när du slafsar krabba (ryser är jag tänker på hur det måste smaka. jag är ingen skaldjursälskare alls. Om nu krabba räknas in där)köpte jag ju på Cinderella i helgen och jag tokgillar den verkligen! Du passar super i rosa måste jag säga!

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. OCh tunikan är skitfin skulle jag också säga......

    SvaraRadera
  7. Jag använder också true match! Vilken färg/nyans tog du på pudret? Brukar stå en bokstav och en siffra..
    Mvh v

    SvaraRadera
  8. Lite sen att svara här men here we go...

    Helena: Ja, det är tur jag har er :-) Jag fortsätter väl vräka på då

    Lingonberrie: Gott med krabba. I'll keep up the read thread :-)

    Annelie: Hi hi, ja sådär är jag också. Tvungen att ha en tjuvlista där jag har alla namnen på modellerna :-) Gott med krabba och det är ju så sällan. Måste nog träna maken lite..

    Hilde: Ja, det är sååå himla gott...Tack söta

    Evalena: Det hade jag också tills jag såg den irl. Den ser ju jättetrist ut på produktbilderna....Älskar också den rosa "höstacken". Superanvändbar och färgglad. Tack söta du

    V: Jag har w7 på båda och det är väl den mörkaste. Har för mig att jag brukar ha en nyans ljusare på vintern men minns inte riktigt vad den heter. Kan det vara C7 kanske....

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar