VivanDivan

VivanDivan

onsdag 17 augusti 2011

Bilkö och underbara grannar

God kväll bloggisar. Idag blev det en låååång dag på jobbet. Kom inte därifrån förrän runt 18 och på hemvägen hade det hänt en viltolycka så det var kö jäääättelänge. Usch, sånt där är så otäckt men jag såg aldrig någon ambulans i a f så det kanske inte var några personskador. Dock vart det stopp och bärgningsbil var tvungen att inväntas. Kön var sen drygt en mil lång vilket ju gjorde att det inte gick sådär jättefort ens när vägen blev fri. Och vad gör man då? Tar kort på sig själv förstås :-)

DSC_1526

Surminen med pannan i djupa veck….

Nu är jag i a f hemma och barnen har nattats. Då kommer vår granne och knackar på och med sig har han en hink med röda vinbär som vi fick. Färdigrensade och klara att göra sylt av. Är det inte underbart? Vilka goa grannar vi har här i byn. Alla tar liksom hand om varandra. Fantastiskt :-)

DSC_1527

Så imorgon ska jag koka sylt och självklart då gå över med en burk till dem. Det är ett gammalt par där frun är lite dålig och dessutom har diabetes så jag måste hitta något recept utan socker bara men det måste väl finnas på nätet nånstans. Eller har DU nåt tips?

Nu ska jag ta en snabb bloggenad och sen ska jag försöka sova. Måste verkligen få sömn inatt för nu har det inte blivit många timmar tillsammans på hela veckan och det börjar kännas kan jag säga…

God natt på er sötnosar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Ha ha vad skön du är! Du ser riktigt sur ut på bilköerna:)! Snygga solisar.

    kram CC

    SvaraRadera
  2. God natt:) Hoppas du får sova ordentligt! Kram

    SvaraRadera
  3. Det är vardagslycka med så vänliga grannar!!!
    Sov så gott! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Goa grannar du har. Bilden i bilen är för god, inte helt glad där tror jag.
    kram

    SvaraRadera
  5. Åhh, skicka hit de där grannarna bums...med bär och allt :):) kram..

    SvaraRadera
  6. CC: Mmm, inte nöjdast var man där :-) Solisarna är RayBan pilotisar

    Linda: Natti natti ett dygn försent...eller två... :-)

    Helena: Ja, vi är lyckligt lottade

    Hilde: Ja, de är så underbara...nä inte så nöjd var jag :-)

    Too di loo: Hi hi, det står ett tomt hus granne med oss, du kan ju flytta hit :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar