VivanDivan

VivanDivan

tisdag 23 augusti 2011

Livet går vidare i sakta mak…

God morgon alla söta därute! Tack så jättemycket för alla fina kommentarer jag fått i helgen och igår. Betyder jättemycket. Ibland går livet ner och det är ju egentligen inte meningen att det ska återspeglas här i bloggen men ibland blir det liksom så påtagligt och då är det ju lika bra att skriva om det som är jobbigt istället för att låtsas som ingenting. Många försöker ju hålla sina bloggar så icke-privata som möjligt och det är starkt tycker jag. Det skulle jag dock aldrig klara. Jag är för mycket av en känslomänniska som verkligen behöver få ur mig när jag mår dåligt. Och att skriva har alltid gett mig tröst och utlopp för mina känslor. Sen kanske det inte är så taktiskt smart att bombardera ut sina känslor på nätet men sån är jag helt enkelt…

Men livet går ju också vidare efter en tragedi och så också här. Den här veckan är tuff. T är i Sthlm tills på onsdag kväll och då möts vi typ i dörren för på onsdag natt åker jag till Iseo i Italien på konferens i fyra dagar (kommer hem söndag kväll). Känns liksom inte som helt rätt vecka då jag tror vi båda har ett jättebehov av att kramas just nu. Jag har ju i a f barnen men T är ju själv och det gnager i mig…

Nåja, jag får försöka ladda batterierna och packa lite ikväll. Det ska tydligen vara värmebölja med upp emot 40 grader och sol i norra Italien så det blir att plocka fram sommarkläderna igen…

Dagens idag går i lite höstigare tecken (även om jag envisas med de bara benen). Odd Molly Wigwam i vintage chalk strlk 0 och skor Roots.

P1150943P1150937P1150935P1150934P1150939P1150940P1150938P1150936P1150941P1150942P1150944

Ha en fin tisdag alla söta därute. Och kom ihåg att just DU är värdefull!

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Otroligt fint skrivet i förra inlägget, fick en tår i ögat!

    Idag ser man din lilla string ;) kram kram

    SvaraRadera
  2. Så fin du är idag med bara ben och här nere är det riktig underbar sommardag idag. Högtryck, vindstilla och så där jättehärligt....
    Hoppas du får en fin dag och kanske det kommer att vara skönt när du väl har landat i Italien och får en liten paus från det tråkiga som hänt. Visst, jag menar inte att man ska fly undan och så, men en liten vilopaus bara.
    Peppar lite här då du kanske helst hade varit hemma.
    Kramar och ha en go dag! Gillar dig och din blogg jättemycket.
    <3

    SvaraRadera
  3. Finaste Vivvi,
    Jag gillar dig som person (den bilden du ger oss som läser din blogg dagligen) och vill så klart kunna skänka dig några tröstande ord när du behöver det. Livet är alltför bräckligt, jag om någon vet detta och därför får man passa på att leva i nuet. Du är så vacker i din Wigwam (fast jag hade haft underklänning under denna ljusa som är något genomskinnlig ;-) Gör vistelsen till något positivt, det är bara några få dagar och sedan är du hemma hos maken och familjen igen. Det är tur man har sina barn som man kan krama om, gosa med och pussa när känslorna blir för tunga, de liksom ger en perspektiv och livslust. CARPE DIEM.
    KRAM fina du!!

    SvaraRadera
  4. Det blev ju riktig sommar igen - jag har också bara ben :-) Wigwamen är verkligen jättefin, och du klär både modell och färg! Hoppas du klarar att njuta lite av Italien, tänk på att du snart är hemma igen. Skickar en cyberkram till dig!
    PS - vad kul att vi kommer ses i Göteborg i oktober, det ser jag verkligen fram emot!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad fin du är i Wigwam och vilka fina bilder. Jag är en som verkligen försöker att hålla bloggen så ytlig som möjligt, men det är inte lätt. Nu har jag börjat tänka om lite, och postar nog mer personliga inlägg än tidigare. På något vis känns det gott att skriva att man är ledsen om det är så. En blogg med bara kläder utan kännslor tror jag inte jag vill ha. Hoppas du får det bra i Italien och kan njuta lite med.

    Ska bli kul att ses i Götet:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Veckan kommer säkert att gå bra, även om det känns tungt nu... Jag är så glad att jag lyckades få dag på den där Wigwamen i samma färg och storlek! Snart dags för mig att plocka fram den igen! Kram

    SvaraRadera
  7. Håller med alla andra! Jättefin är du i den Wigwamen, jag spanar efter en 4:a i den färgen men det verkar omöjligt..
    Tack för de snälla orden! Jag känner verkligen att jag har gjort rätt nu och det är SÅ skönt!
    Vet hur tråkigt det är att bara mötas i dörren, så har jag och mannen det också rätt ofta och det är så trist och tungt!=(

    SvaraRadera
  8. Den är verkligen supersnygg den Wigwamen!! Tycker nästan Odd Mollys äldre kollektioner är finare...
    Vad tycker ni andra??
    Mvh V

    SvaraRadera
  9. Linda; Tack söta :) Mmmm, inte string men oj vad det lyser igenom....oooops :-)

    Lingonberrie: Tack snälla! Härligt med sommarvärme. Här har det varit sol men inte så varmt. Hoppas du får en jättefin dag fina

    Odd Molly-holic: Tack rara du! Hmmm, tänkte liksom inte på att den var genomskinlig. Ser det nu...ooops :-) Ja, det är verkligen tur man har sina små. Det ger kraft...

    Oslogigern: Tack rara. Härligt med lite högsommar. Det ska bli riktigt jättekul att ses i Göteborg. Lääängtar

    Hilde: Tack snälla :-) Det är verkligen inte lätt att vara ytlig. Jag var också det i början men ju mer jag skriver desto mer blandas det privata in. Det är skönt att skriva om det man känner för

    Viveca: Ja, det ska det nog. Man har en märlig förmåga att hämta sig... Wigwamen är verkligen en favvo som aldrig får lämna :)

    Marita: Tack söta! Ska hojta om jag ser någn 4a :-) Vassego och tack själv. Vad skönt att du hittat rätt

    Kram ni underbara
    /Vivvi

    SvaraRadera
  10. V: Tack snälla! Odd Molly har ju en förmåga att växa ju mer man ser kläderna har jag insett. Kanske därför man gillar äldre modeller också :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Alltid lika fin, vilken Odd Molly du än väljer! Jag undrar vad du har för linne under?

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar