VivanDivan

VivanDivan

onsdag 17 augusti 2011

Hiss och Diss–det är ju baske mig sommar fortfarande och jag HATAR finnar…

God morgon bloggisar! Jag har precis varit ute och hängt upp en tvätt och det är ju fortfarande sommarvärme ute. Lite daggigt i gräset och kanske något kyligare men under dagen kommer det nog bli jätteskönt för dem som fortfarande har semester. I a f i den här delen av landet. Kände igår kväll när jag kom hem att stövlar var liiiiite för tidigt kanske. Var sååå svettig om fossingarna när jag tog av mig dem…

Nu hoppas jag att ingen tror jag det är finnar = finska medborgare jag hatar för så är det INTE utan det är de där små lömska sakerna som dyker upp i ansiktet ibland. Just nu har jag en bedrövlig sån där på hakan och den gör djävulusiskt ont. De är ju nästan värst. De där som aldrig går att klämma ut utan de blir bara röda, svullna och gör så ont. Blä och fy för såna så det får bli dagens diss liksom vädret då får bli hissen :-)

Dagens idag består av en klänning från By TiMo som jag klickade hem från Factory Malmö på 70% rea. Superbillig och jättesöt tycker jag. Kommer nog bli använd mycket nästa sommar men jag är glad att det fortfarande är lite varmt så jag kan ha den idag. Fast i o f kan man ju faktiskt ha jeans under och en kofta över och då kan man ju ha den långt in i höst utan problem… Lite genomskinlig dock så jag har Odd Molly appeteaser dress i chalk under. Till har jag ballerinas från Roots och i väskan ligger By TiMo koftan jag köpte på Tullhuset ifall jag börjar frysa.

P1150678P1150677P1150676P1150673P1150672P1150681P1150680P1150679P1150675P1150674

Och så två “familjebilder” Felix i Barcelona ställ och Emilia i klänning från NameIt, leggins H&M och poncho KappAhl.

P1150671

Den här bilden bjuder jag på. Ni ser ju minen. Emilia körde in sin hand under klänningen och drog upp den och jag försöker dra ner den igen precis när det knäppte :-)

P1150670

Ha nu en fin dag i solen eller på jobbet eller vart ni nu när kära vänner…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Gudars vad sött!

    Burr här är kallt och jag kör OnePiece för stunden.. vågar jag erkänna det i Mollykretsarna?

    Ha en härlig dag!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Sötaste klänningen! Har du kollat in formen på knapparna?
    <3<3<3
    kramar

    SvaraRadera
  3. En sådan finns på min haka med just nu, skitont! Klänningen är jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ursnyggt (som vanligt)! Kul sista bild :-)
    En fin dag till dig med

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Supersöt klänning! Och du är så vacker i den!!!
    Det gäller verkligen att passa på att använda sommarkläderna nu innan hösten kommer...
    Ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Bina: Tack söta! OnePiece är ju grymma. Har själv en Zipperall och kommer nog bo i den i höst. Kanske kan ha en Mollysjal eller nåt till..:-)

    Lingonberrie: Ja, den är sååå söt :-) Hade faktiskt inte kollat knapparna. Det är ju små hjärtan ju. Såååå sött
    <3<3<3

    Hilde: Det är vidrigt drygt med finnar. Tack goa

    Oslotigern: Tack snälla och en fin kväll till dig

    Helena: Tack vad go du är. Ja det står inte på förrän det är höst och kallt...

    Kram fina
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar