VivanDivan

VivanDivan

lördag 20 augusti 2011

Rocky Road Icecream, ett tips och det dåliga samvetet…

God morgon bloggisar! Sitter nu här i min ensamhet i min zipperall, osminkad och trist och ska kika färdigt på Scream 4 som jag hyrde på Headweb igår. T och barnen har åkt iväg till Västerås för att titta på E som ska vara med på fotbollens dag.

P1150811P1150810

Och då kommer det där dåliga samvetet igen. Dels för att T får ta barnen själv, dels för att jag känner att jag sviker dem för att jag inte kommer med när de så gärna vill och dels för att….ja, jag vet inte… Har skrivit om det flera gånger förut men men…Jag kände verkligen att jag behövde få vara ensam ett par timmar och bara vara liksom. Under semestern var man ju tillsammans dygnet runt i nästan sex veckor. T hade nästan ingen semester och var dessutom borta hela helgen förra veckan samt nu hela veckan så det har liksom varit lite intensivt. Då får man det där behovet av att bara få andas ut liksom…

P1150806

Igår kväll hade vi myskväll med Ice Age 2 på TV och Rocky Road icecream (chokladglass med marschmallows och jordnötter). Herre jösses vad det är gott. Med grädde och chokladsås blir det bara ääääännu godare.

P1150808

Sist måste jag också tipsa om ett par supersköna trosor. Har köpt dem förut och kvaliteten är superbra och dessutom är de billiga. Köpta på Cubus och kostar 79 kr (dessutom har de ta tre betala för två). Perfekta att ha under tajta jeans t ex då de är så kroppsnära och syns inte igenom. Gillar inte string så mycket utan har mest såna här boxervarianter…

P1150769

Ni får inte se dem på men in och kika om ni gillar boxisar för dessa är grymt sköna….

Nu ska jag bli lite rädd igen

Ha en fin lördag så hörs vi sen..

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Den glassen är to die for:) Tack för tipset om boxers, de ska helt klart testas.
    kram

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vila upp dig, så är du en piggare mamma sen när ni är tillsammans. :-D
    Äääälskar glassen..för mycket.
    kramar

    SvaraRadera
  3. Förstår din känsla men tycker du gör helt rätt...ibland måste man bara få vara om så det bara är för att städa.....

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker oxå det är skönt att få vara HELT själv i bland, man behöver det. Lugn, ro o helt tyst, såå skönt. Njut av din dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ha inte dåligt samvete, tänk positivt istället. OCH var glad att du inte är laktosintolerant, det är jag!

    Helena

    SvaraRadera
  6. Ha inte dåligt samvete! Man behöver tid själv ibland! Får jag komma iväg nån helg själv en eller två gånger om året mår jag bra och är en bättre morsa.......Kram

    SvaraRadera
  7. Hilde: Mmm, ja den är sååå himla god. Tycker jag helt klart du ska testa för de är toppensköna :-)

    Lingonberrie: Ja, det var skönt med en slödag. Idag blir det städning och barnlek igen med nya krafter

    Mia: Blev inte mycket städat men idag har jag krafter att ta tag i städningen :-)

    Camilla: Man behöver ju det och idag har jag nya krafter att ta tag i allt här hemma

    Helena: Klart jag är positiv, var jätteskönt att bara vara igår. Ville inte låta gnällig på nåt sätt. Jag är överlycklig att jag inte har några allergier eller laktosintolerans. Förstår att det inte är kul alls...

    Linda: Ja, du är så klok :-)

    Kram alla och ha en fin söndag
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Tittar in lite titt som tätt man har aldrig lämnat avryck...så nu är dt väl på tiden...

    TYPISKT för oss kvinnor...dt dåliga samvetet...MEN för att kunna vara en BRA mamma måste man ibland få vara något än "bara" mamma och ladda batterierna.

    DU är den BÄSTA mamman för dina barn och kom ihåg En LYCKLIG mamma har GLADA barn...glöm inte bort dig själv!

    KRAMAR!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar