VivanDivan

VivanDivan

fredag 12 augusti 2011

Odd Molly Fall miniprovning Checkout serien

Lite snabb lunchbloggning här….Vet ni vad flickor och pojkar (vet att ni är några stycken här)? Jag var in på Leopold & Blom i Västerås på lunchen och de hade fått första släppet från Odd Molly Fall collection. Fastnade direkt för tre favoriter som var tvungna att provas och eftersom jag själv älskar när ni andra visar provningsbilder och är såååå tacksam att ni gör det, tänkte jag att jag skulle bjuda på ett par urkassa bilder från den lilla provhytten…

Jag provade alla tre modellerna i strlk 1. De hade inte tagit in strlk 0 på ett enda plagg (lite trist).

Först ut är Checkout Dress i Vintage chalk

DSC_1507DSC_1508DSC_1509

Jättesöt med fina broderier på ärmen och ett brett band i midjan vilket gjorde den väldigt figursmickrande. Jag hade nog kunnat tränga på mig en 0a men den var riktigt tight under bysten. Däremot rätt mycket tyg över bysten. Själv har jag en normal C-kupa och det var en del tyg över. Också rätt rejält urringad så något under är ett måste. Därav tror jag 1an är perfekt på mig ändå. Men generellt skulle jag säga att den är normal i storlek. Bra pris 1499 och jag verkligen äääälskade den milda färgen med vita kontraster.

Näst ut är Checkout 3/4 blouse i dark blue.

DSC_1510DSC_1511DSC_1512DSC_1513

Jättesöt blus med fina korsstygnsbroderier och även här älskade jag färgen. Dock var den riktigt generös i storlek så här hade jag nog lätt kunnat ha en 0a. Priset var också fint med tanke på de fina broderierna. 1199 kr.

Sist ut var checkout tunic i lite blue.

DSC_1515DSC_1516DSC_1517

Även den helt adorable. Den har ett sammetsband i bak så man kan reglera den varför jag kunde ha 1an utan problem. Har man liten byst kan man nog gott gå ner en storlek tror jag. Färgen superfin och jag bara äääälskar broderierna på bröstet. 1599 kr kostade den

Mycket annat fint hade kommit in också. Det jag kommer ihåg sådär rakt av är:

* Jasmine 3/4 blouse

* Remix blouse

* Light cotton embroided

* Gorgi cardigan

* Woll mix long cardigan

* Velourette hooded tunic

* little wonders silk blouse

Kanske kan få till en till provning av koftorna sen men idag vart jag sååå svettig så det var inte att tänka på så ni får hålla tillgodo med detta.

Jag skulle kunnat köpt med mig alla tre men endast EN av dessa kom med mig hem i fina påsen….

Guess which? Smile

 

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Vad kul att det börjar landa lite i butik nu! Du var superfin i alla blusarna! Jag har ju "spanat lite" på checkout dress i den färgställningen och den ser ju verkligen så fin ut som jag hoppades...
    Vilken du valde??? Jag tror du valde checkout tunic... men du är så fin i vilken som!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kul med lite provningar :-)
    Tror du valt checkout dressen :-)

    kramis

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för dina provningsbilder!! Alltid lika kul när visas av er olika bloggare!
    Absolut gissar jag på den första/översta du visade..fast du är ju så strålande vacker o snygg i vad du än sätter på dig, tror jag bestämt!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag gissar på den översta. Den sitter jättefint på dig:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ttack snälla för provingsbilder! Jag vill nog ha nr 1 och tror att det var den som fick följa med hihi
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh jag älskar att titta på provningsbilder! Tack!
    Alla har ju olika storlek och modell men kläderna kommer fram på olika sätt eller hur? Och hujeda mig vad smal och fin du är? (ja, jag får väl säga så)?
    Jag gissar på den första, så underbart!
    kramar

    SvaraRadera
  7. Jag tror att du köpte den första:) Kram!

    SvaraRadera
  8. Helena: Ja, jag blev lite chockad att de redan fått för jag har inte sett att webshopparna fått något och L&B brukar alltid få sitt jättesent. Tack snälla. Checkout dress var verkligen superfin. Tyckte också den var finare i r l än på bilderna...

    Hoffsan: Jag älskar också provningar så jag tänkte försöka ge tillbaka lite men kameran var ju helt kass tyvärr...

    Annelie: Vassego och tack söta

    Hilde: Mmmm, får väl se...:-)

    Frösötös: Vassego. 1an var superfin...får väl se vad som fanns i påsen :-)

    Lingonberrie: Vassego! Jag älskar också provningsbilder och trots dålig kamera får man väl försöka ge tillbaka lite :-) Tack söta du :)

    Linda: Den som läser får se...

    Tänker inte avslöja än vad som fick följa med i påsen för den lånades snabbt ut till mamsen som hade lite klädnoja igår när jag hämtade kidsen. De skulle visst på kräftskiva...

    Kram alla
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar