VivanDivan

VivanDivan

tisdag 16 augusti 2011

Chewbacca the cat…

God kväll bloggisar! Nu är det dags att efter lite mer än en vecka visa lite bilder på nyaste tillskottet i familjen. Lille Chewbacca eller Chewie som vi kallar honom. Goare katt får man nog leta efter. Mig har han helt adopterat som sin nya mamma och vill vara där jag är hela tiden. Han ligger i knät när jag sitter och ska ligga helst på mig när jag sover.

Hobbe, deen äldsta katten vi har är väl fortfarande lite skeptisk och har väl statuerat exempel med honom ett par gånger. Han är lite tjurskallig just nu och håller sig mest för sig själv. Marlow som är lika gammal som Chewie har accepterat honom till fullo och de verkar t o m trivas tillsammans. Jag försöker gosa extra mycket med de andra två så att de inte känner sig utstötta och vi får hoppas allt går vägen…

Här kommer lite bildkavalkad…

P1140957P1140959P1140965P1140985P1140986P1140988P1140989

Vatten är kul…

P1150510P1150511

…t o m så kul att han älskar att bada. Fyllde badkaret och han plumsade glatt i. Skum katt….

P1150627P1150647P1150645

Dricker bara vatten ur kranen

P1150217P1150215

Ja, du får dricka i kranen Chewie

P1150209

Älskar att leka och bollar av alla slag

P1150205

Matdags tillsammans för första gången. Provade ställa fram en skål mitt på golvet för att de skulle kunna äta samtidigt. Vilka drällisar…

P1150204

Jaaaa, de kommer överens…

P1150198P1150196

Sover helst i sängen hos Mamma. Lagt beslag på fjärrkontrollen till TVn också den lille luringen…

P1150233P1150232

Funkar superbra med barnen. Sååå snäll och de älskar honom…

P1150097P1150096P1150098

Skön sovstil…

P1150027

….med benen rakt ut bakåt

P1150028

Titta på mig vad söt jag är….

P1150021

Mammas goa kille…

P1150283

Jag hoppas och tror att Chewie trivs hos oss och vi trivs verkligen med honom. Hoppas bara att Hobbe snart tar sitt förnuft till fånga och slutar vara så sur…Allt hänger ju nu faktist på det eftersom han är äldst och hans välmående går faktist först så funkar det inte så blir det ju tyvärr lille Chewie-älsklingen som får flytta men det får bara inte hända. Goa lille killen…Är det någon som har något tips hur man får tjurskalliga katter att sluta rivalisera med nya bekantskaper? Har ju gått bra förut då vi fick Marlow för ett år sen men i o f var ju han kattunge…

Nu kommer lille plutten upp i mitt knä här….

♥ Puss & kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Men å vilken goding!!! Sovstilen på golvet är ju bara för skön!! Har ganska precis blivit med en Birmatjej, är faktiskt lite småsugen på en till (*shhhh*) Har inga mer tips än att se tiden an, det brukar för det mesta gå bra!

    SvaraRadera
  2. Det var det snyggaste och goaste jag sett på länge!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ååååh vad fin! och vilka härliga bilder! Alla era katter är ju underbara! Jag hoppas verkligen att de kan komma överens, så ni kan behålla nytillskottet...
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åååå såå söt, röda katter är vackra. Katten med vit kropp och svart huvud och svart svans ser alldeles ljuvlig ut vilken underbar liten gosenos:) Den skulle lätt få flytta hit om det inte vore för att jag redan har fem och jag tror det räcker:)alla är alldeles underbara. Går nog över får vi hoppas, om den äldste bara hoppar på honom så är det ingen fara . Då talar han ju bara om att det minsann är han som är herre på täppan om han däremot mår dåligt alltså börjar kissa inne då är det värre. Jag hoppas allt går bra och att alla kissarna snart trivs med varandra.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fin han var och ser verkligen ut att trivas.
    Jag har hört att äldre katter kan tjura rätt länge och sen kan det svänga över en natt till att bli bra. Så ge inte upp om det dröjer lite.

    Kramar och tack för underbara bilder

    SvaraRadera
  6. Vilka fina hårbollar! Är dösvag för röda katter:) Kram

    SvaraRadera
  7. Å en sån fin liten katt kille! Han påminner jättemycket om min Eldur både i färgen och den yviga svansen :) Han bor i katthimlen nu. Mina katter vill också bara dricka ur kranen :) Kul att det går så bra med dem tillsammans! Gammelkatt lugnar sig säkert! Kram

    SvaraRadera
  8. Innerjoin: Ja, han har en rätt skön stil :-) Birmor är ju bara underbarast. De har ju mycket glädje av varandra när de är två så det tycker jag du ska. Lättare att skaffa en till när den första fortfarande är relativt liten :-)

    Frösötös: Ja han är go vår sötis

    Helena: Mmm, en riktig goding:-) Ja de är underbara de andra också och tre sååå olika personligheter. Lovely och vi hoppas och tror att allt ska gå bra...

    Mitt liv som förskollärare: Ja, han är söt vår kille. Det är Hobbe du menar som är mörk. Han har egentligen utställningskvalitet och alla hans bröder är Europa champions vad jag förstått. Dock är han så skygg så att ställa ut honom skulle jag aldrig ens tänka på. Inget kisserier eller annat utan han kaxar sig bara så då kanske allt går bra då...

    Lingonberrie: Ja, vi hoppas verkigen han trivs. Får väl ge tiden an lite...

    Linda: Hårbollar är de allt. Fy tusan vilka ulltussar det ligger överallt typ jämt när man kommer hem. Tycker inte jag gör annat än städar bort katthår :-) Aldrig haft en readhead men han är bara för söt

    Odd me: Förstår faktiskt att de tycker det är godare i kranen. Kan inte vara gott att dricka ur en skål som stått i kanske flera timmar :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar