VivanDivan

VivanDivan

onsdag 10 augusti 2011

Litet strandtips….sjal blir sarong

God morgon sötnosar! Idag är min sista semesterdag och jag vet inte hur jag ska ta mig uppa imorgon bitti. Nu har man sovit till 8 eller 9 varenda morgon i mååååånga veckor känns det som och imorgon kommer klockan sätta igång med sin obehagliga melodi redan klockan 4.30…Det värsta blir nog sen att få upp småttingarna också som helt vänt på tiden och sover ännu längre än jag. De har dock “sommarlov” hela veckan ut så imorgon ska de vara hos farmor och farfar och på fredag mormor och morfar. Då kan de ju vila lite på dagen där om de blir trötta tänkte vi så får de lite mjukstart innan måndag då de ska till förskolan. Vill ju att de ska få så långt sommarlov som bara möjligt och med lite pyssel har de faktiskt fått nästan sju veckor totalt och det får man väl vara nöjd med. Hur är det med er bloggisar? Har ni fortfarande semester eller är det back-to-work?

Nåja, det ska jag inte tänka på nu. Idag är det mulet ute så det blir nog att softa hemma och kanske åka ner på stan en sväng. Får se vad vi hittar på den allra sista semesterdagen…

Tänkte bjuda på ett litet strandtips. Köpte ju en ny sjal i måndags från Diddi och den är jättestor som många sjalar är idag. Det är ju perfekt att ha på stranden när man ska gå och köpa glass t ex och inte vill gå i bara bikinin. Eller varför inte på after beach. Under sarongen har jag zebra-bikini från Nelly förra året…

P1150101P1150102P1150110P1150105P1150104P1150106P1150103P1150100

Vira bara om dig och ta de båda ändarna…

P1150112

…och knyt runt nacken…et voila…

P1150111

Ha en fin dag bloggisar?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Bra tips och härlig sjal! Minns tillbaka till härliga Thailand där jag köpte en jättefin sarong. Den får jag inte glömma att ta med nu när vi ska iväg lite på semester igen. Hoppas jag får nytta av den, bara :)
    Kram och lycka till med uppstigningen imorgon bitti, men njut ordentligt av den här dagen först!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad använder du för kräm för att behålla solbrännan? Eller är det brun utan sol? Eller vad är det?? Behöver tips!

    Kram V

    SvaraRadera
  3. Jösses vad brun och fin du är!
    Sjalen var kalassnygg! Mycket användbar till mycket tror jag!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. Viveca: Ja, det är ju toppen att kunna wrappa om sig lite :-) Hoppas ni får det underbart på semestern

    V: Jag är jättedålig på att få min bränna att sitta kvar någon längre period. Det man kan göra är ju att sola solarium någon gång ibland, se till att skrubba bort död hud och se till att inte bränna sig när man solar så blir brännan mer varaktig. Du kan ju också smörja med en sån här BUS-kräm som gradvis bygger upp brännan. Brukar jag köra på hösten när den riktiga börjar blekna. Ska nog börja med det snart. Du kan ju också prova beta-karoten tabletter. Jag har kört sådana och tycker faktiskt man behåller brännan längre av dem. Dock vill jag inte äta dem på våren för jag har fått för mig att jag inte blir lika brun då för de ger ju ett inbyggt skydd...Hoppas du fick lite hjälp i a f...

    Adela: Tack söta. Den sjalen kommer bli mycket använd till hösten :-)

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar