VivanDivan

VivanDivan

tisdag 30 augusti 2011

Pocahontas Odd Molly Suiteheart dress…

God kväll bloggisar! Nu har jag precis hämtat barnen och vi håller på att göra oss iordning för att åka iväg till mina föräldrar på avskedsmiddag för syster yster som flyttar till London imorgon. Snyft säger jag igen men ypperligt tillfälle att ha en anledning att åka över till London ibland :-)

Idag inviger jag min nya Odd Molly Suiteheart dress i finaste och mjukaste jeanstyg med broderier och andra små söta detaljer från Deepfling. Jag har den i storlek 1 och den sitter perfekt. Skulle vilja säga att den är normal i storlek men ganska kort så den passar ju också till jeans eller leggins i vinter. Till den har jag mina Minnetonkas som också kom igår. Dessa kommer ni garanterat få se mycket av i höst för de var sååå himla sköna…Men jag känner mig lite som Pocahontas så vad passade inte bättre än att matcha med flätade läderband i håret från H&M och fjäderörhängen och halsband från KappAhl…

P1160348P1160351P1160355P1160354P1160350P1160346P1160347P1160361P1160358P1160359P1160357P1160356P1160353

Fina fjärilskoftan är ett annat Traderafynd till vrakpris. Återigen ny med lappar kvar. Vilket Traderastim jag hamnat i just nu :) Minns inte riktigt vad modellen heter. Kan det vara så enkelt som Odd Molly Butterfly cardigan eller nåt sånt? Upplys mig gärna om jag har fel….Denna är också storlek 1

P1160365P1160364P1160363P1160362

Ha en fin tisdagskväll sötnosar så hörs vi senare…

Ja, just det, Creamkoftan jag skrev om i förra inlägget som ni hittar här har jag hittat. Fanns i en dansk webshop så det blev ett litet klick faktiskt. Kommer bli superskön i höst. Hoppas bara den är lika fin som på bilden. Mycket billigare än t ex Odd Mollys koftor också så det blir nog bra.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

18 kommentarer:

  1. Vad fin du är! Nu längtar jag ännu mer tills min kommer Och vad snyggt med Butterfly cardigan, den har jag ju också! KRAM

    SvaraRadera
  2. Rikrigt snygg på dig och stövlarna var coola!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Cream koftan är väldigt fin, finns i en affär här hos oss, jag gillar ju inte rosetter men annars så är den super.Snygg klänning, jättefint med de rosa rosorna på ryggen.Passar väldigt bra till stövlarna.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  4. Supersnygg kombo! Fick min idag också men stl 2 var för liten :( Lyckligtvis har jag hittat en 3:a hos CD :) För den är tom mycket snyggare irl än på produktbilderna! Syns väldigt bra på dina bilder! Kram

    SvaraRadera
  5. You are a very beautiful Pocahontas! The dress is absolutely wonderful and the boots are perfect. I hope that I gave good advice on the size for the boots.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  6. Jag som inte är något fan av jeansklänningar tycker att du är jättefin i den :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag är heller inte någon jeansklänning tjej, men när jag ser dina fina bilder tror jag att jag kan bli det:)
    kram

    SvaraRadera
  8. WOW WOW WOW............. Hur snygg får man lov att vara??? Stövlarna har jag redan:):) men den klänningen till var inte tråkig!!! Är det höstens klänning? Den vill jag bara ha! Urrrrrrrrrrrr snygg! Och det bandet på huvudet vill jag ockås ha hihihi gud vad pinsamt skulle min stora dotter "Sockret" säja om hon hörde mig nu. Men var har du köpt det? Vill bara ha allt du har idag, rakt av hihihi...


    Du är ur snygg idag:)!

    kram CC

    SvaraRadera
  9. Otroligt fin är du som pocahontas i coola stövlarna...klänningen är ju lite kort men superfin på dig.
    Du är bara så skitsnygg!

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. De stövlarna till klänningen.... och så matchat med hårband och halsband i samma stil... Superfint!!!
    Koftan är så söt, gillar speciellt den färgställningen :-)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Dr Molly: Tack söta! Ja, den var över förväntan och koftan tyckte jag passade perfekt till :-)

    Jeanette; Tack rara!

    Berit: Kul att få höra av nån som sett den live. Jag gillar rosetter ibland om det inte är tooo much liksom...Tack för komplimangen också

    Odd Me: Tack! Vilken osis. Vilken tur att du hittade en i rätt storlek. Håller helt med dig om att de är mycket finare irl. Ser ju rätt trist ut på produktbilden..

    Karen: Thanks a lot, you're too kind :-) It was even more beautiful in real life then on the product pictures. The boots were perfect in the size you recommended. Thanks a lot! Size 6 it was. Sooo smooth and nice to walk around in. I will live in these.

    Frösötös: Tack rara!

    Hilde: Mmm, ibland blir man överraskad :-)

    CC: Tack söta du! Klänningen kommer i Odd Mollys höstkollektione och jag tror att den precis landat i svenska butikerna. Finns bl a på Country Dreams tror jag. Hårbandet köpte jag på H&M för typ 19.90 eller liknande :-) Visst är det kul att kunna få lite inspiration av varann, jag hittade ju stövlarna hos dig...:-)

    Lingonberrie: Tack söta rara! Ja, klänningen är lite kort, skulle nog kunna ha en underklänning eller jeansleggins kanske under. Men det är ju det bästa med jeans. Man kan comba i oändlighet. Typ allt passar ju till :-)

    Helena: Tack snälla! Jag har letat efter den koftan länge faktiskt och just i den färgen ville jag ha den. Blått e flott :-)

    Kram alla fina och tack underbara ni för era snälla ord
    /Vivvi

    SvaraRadera
  12. Sötare Pocahontas får man leta efter! Såååå snyggt och passar dig perfekt! Höstkläder är ju verkligen inte tråkiga :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej, oj vad fin du är! skulle verkligen vilja ja klänningen i stl 3 tror du den finns någonstans?stövlarna är urfina var har du köpt dem?tänk vad mycke du kan ha koftan till!hoppas ni får en fin kväll.mvh Theresa

    SvaraRadera
  14. Hej igen, såg precis klänningen på countrydreams, har inte tänkt så mycke på den innan, men nu när du hade den på så var den såå fin . Theresa

    SvaraRadera
  15. Klänningen är verkligen superfin på dig! Kanon-köp! Kram

    SvaraRadera
  16. Vad fin du är i den!!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Wow wow wow!!!! Hur snygg är du inte !!! Vill oxå ha!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Du var superfin i den, men jag fasar nu när jag ser hur kort den är....hmm, väntar in en i storlek 2 och hoppas den ska passa.
    Kram fina Vivvi!!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar