VivanDivan

VivanDivan

tisdag 2 augusti 2011

Himmelriket för de små

God morgon sötnosar! Igår orkade jag verkligen inte blogga alls. Det var strålande väder och vi tog en dag på stranden tillsammans med bekanta (som också är på Öland) som kom över och umgicks. Senare på kvällen grillade vi kycklingfilé med en supergod och fräsch sommarsallad med mango, soltorkade tomater, fetaost och oliver bl a. Smaskigt…

Men i söndags var vi ju på Lådbilslandet och jag kan ju säga att mina små var i himmelriket. Sååå kul de hade. Jag tog över 300 bilder på denna lycka men jag kan ju inte visa alla så här kommer ett litet axplock…

Det fanns lådbilsrally

P1140475

…och trafikskolan med en liten värld uppbyggd med små hus, riktiga vägar, broar, vägskyltar och vuxen inblandning var ABSOLUT FÖRBJUDEN. Barnen fick köra helt på egna villkor och det var ju det som var så kul.

P1140483

I lastbilen över bron…

P1140485

Fruktpaus. Det blev inte många fikapauser. Barnen hade helt enkelt inte tid för de hade så kul. Man fick liksom truga i dem en smörgås här, lite youghurt där och en frukt ibland. Var inte ens något tjat om glass och då kan ni tänka hur upptagna de var…

P1140500

Studsmattehoppning är kul att variera med

P1140508

Det fanns även ett litet tivoli och barnen kunde åka precis hur mycket de ville utan extra kostnad. Gissa om det utnyttjades…?

P1140528

En jättestor hoppborg/rutchkana där de kunde klättra och åka…

P1140553

Mer hopp…

P1140558

Lekställningar fanns det gott om

P1140564P1140565

I väntan på att få åka nästa race med biljetterna i högsta hugg. Vi hade supertur och det var inte alls så mycket folk så det blev inte så mycket köande. Och vädret var vekligen perfekt. Lite molnigt men lagom varmt och skönt…

P1140566

Lycka

P1140574

Det här är ju fett kul mamma…yeah!

P1140576

Vilken traktor ska jag välja nu när jag är först i kön????

P1140587

Det blev den röda…

P1140593

Tekopparna är ju bara sååå kul, synd att vuxna inte fick åka Ler

P1140603

En sån där riktigt gammal hästkarusell är ju obligatorisk på tivoli

P1140604

Men Felix föredrog motorcyklarna som han åkte om och om igen.

P1140618

Lite läskigt

P1140641

Koncentrerad till max

P1140656

Syster yster far fram

P1140669

Lite syskonkärlek i tåget. Puss på dig brorsan

P1140688

Näää fy, jag får ju tjejbasiller….

P1140689

Ja, ni förstår att de hade kul. Och glada barn gör en glad mamma. För dagen stassad helt i G-star. Skor Vagabond och solisar Ray Ban. Emilia har klänning från Nova star och Felix tisha Villervalla och shorts Nova Star

P1140452P1140543P1140546

Nu är det dags att packa badväskan igen för nu bär det av ner till beachen. Vi har förlängt så vi stannar två dagar till för det ska visst bli fint resten av veckan. Härligt med semester….

Puss & Kram

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Å vad skönt att ni fått bra väder - jag har tänkt lite på dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder från Lådbilslandet! Jag minns när vi var där med våra pojkar och det var precis samma sak... De älskade det och även vi, eftersom de var så nöjda :-)
    Skönt att ni äntligen får njuta av solen nu (jag med!) och gott att ni kunde förlänga tiden på Öland!
    Njut dagen :-)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. riktigt fina semester bilder med mycktet kärlek i:)!

    härligt
    kram CC

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att sommaren är tillbaka i öst också! Och mysiga bilder :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. PS - angående moss dress, den finns kvar i 1 hos Shirtstory till 146 EUR. Rosa och lila. Just in case :-) Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag igen... länken till shirtstory: http://www.shirtstory.eu/product_info.php/info/p3013_Odd-Molly-Moss-Dress--Vintage-Pink--629.html

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar