VivanDivan

VivanDivan

lördag 27 augusti 2011

Hemlängtan och utflykt…

God morgon sötnosar! Hur har ni det denna lördag? Jag ringde precis hem och usch vad jag saknar min familj. Både Emilia och Felix var lite ledsna. “Jag saknar dig så mycket mamma” sa Emilia och Felix “Jag älskar dig mest mamma”. Hur mycket längtar man inte hem då? Har aldrig varit borta från dem såhär länge så det är lite tufft men det är späckat schema här så det flyter liksom på under dagarna.

Igår kväll var det värsta åskovädret här. Är ju jättenära bergen och det blixtrade precis hela tiden under en lång stund. Jättevackert på ett sätt och ganska skönt för det var riktigt kvavt igår. Lite svalare idag tror jag. Hörde av T att det är varmt och skönt i Sverige också. Skönt med lite brittsommar…

Idag ska vi åka på en båtutflykt och jag har laddad med både seabands och Postafen. Blir så himla sjösjuk. Usch, lite nervös för det faktiskt men det går säkert bra…

Dagens består av linne Rosemunde, kjol G-star, skor Vagabond, solisar RayBan och ny väska från Lindex. Har ni förresten kikat nåt på deras California Denim collection med superfräscha Reese Witherspoon? Mycket fint faktiskt, bl a den här väskan…

P1160055P1160057P1160060P1160058P1160061

Har ni testat såna här Seabands? Jag köpte dem till Emilia nu i sommar för hon blir så åksjuk när vi åker bil och jag vill helst inte ge henne åksjuketabletter. Funkar faktiskt rätt bra…Finns på Apoteket..

P1160063

Ha nu en fin lördag i sommarsolen.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra med båtutflykten! Jag är också sjösjuk som sjutton, men har aldrig testat banden. Det ska jag absolut göra! Blir man trött av dem förresten?

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer säkert att gå bra! Min femtonåring är extremt åksjuk, så han använder dem till både tåg, flyg och bil. Jag tycker att de ger en stor skillnad, men det är ju bra att kombinera med tabletter om du har stora problem!
    Du får säkert en härlig dag på sjön! Fin som få är du!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg kombo! Jobbigt att sakna sina barn men desto mysigare när du kommer hem :) Härligt det måste vara (förutom längtan) att vara i Italien! Lycka till på havet! Kram

    SvaraRadera
  4. Oslotigern: Det måste du prova då. Vet inte om det mest är psykiskt men det blir bra mycket bättre i a f :-)

    Helena: Blev inte ett dugg sjösjuk så banden och tabletten gjorde nog verkligen susen :-)

    Odd me: Ja, det var riktigt nice att komma hem och snooza små sötisar...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar