VivanDivan

VivanDivan

måndag 15 augusti 2011

Bilar 2, kalasfin snutta och en gårdagens…

Tjenixen bloggisar! Nyss hemkommen från jobbet med en liten mellanlandning i mataffären och upphämtning av småttingar hos mamsen. Tänk att allt ska ta sån faslig tid. Klockan är nu sju, vi har precis ätit (färdig köttfärssås och makaroner som bara var att värma. Sååå praktiskt när man är sen, maken är borta och man har trött och hungriga små) och det är snart dags för duschning och nattning…

Har lite bilder från igår som jag tänkte jag skulle lägga ut. Jag och Felix var ju på Bilar 2 igår på bio och den var hyfsat bra. Lite svår story för en fyraåring men det gjorde inte så mycket för Felix var i “car-heaven” ändå…

Laddade i dubbelsoffan med popcorn förstås…

P1150573

…och bilargodis och festis förstås när man är på bio

P1150570

Liten tuffing. Han har fått för sig att han bara vill ha korta shorts så han viker upp alla så långt det bara går. Idag stassad i tisha och shorts från Mexx, skor Converse och keps med Spindelmannen som han fått av mormor och morfar….daaaa säger mamman som hatar sånt…

P1150566P1150567

Tuffa 3D brillor som ju är alldeles för stora för en fyraåring.

P1150578P1150576

Måste ju också berätta: Mitt under bion under ett ganska lugnt ögonblick då det var rätt tyst i salongen säger Felix: “Mamma, hur bajsar bilar egentligen?” Ööööö, ja du min son….

cars-2-2

Medans vi var på bion var Emilia på kalas och hon valde kalasklänning själv. Min lilla modemodell SmileDenna är från KidsUp. Skor från H&M och så den obligatoriska handväskan.

P1150564P1150565

En dagens på mamman också blev det. För dagen iklädd bioutstyrsel i form av lång skjorta från G-star (egentligen med tillhörande skärp i svart som sitter på höften men idag satte jag dit ett flätat skärp i midjan istället), gamla avklipta Nudie jeans och boots från Calou.

P1150559P1150558

Det här är sååå typiskt mig. Den lilla lappen bak sticker alltid upp!!!!

P1150560P1150562P1150557P1150561P1150563

Ha nu en fin kväll bloggisar! Jag ska nog försöka somna tidigare igår i a f men är så himla uppe i varv just nu. Är faktiskt riktigt roligt att komma tillbaka till jobbet efter semestern och jag tycker t o m att det är mysigt att hösten är på gång. Men mer om det en annan dag

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Supersnygg outfit! Och barnen dina... de är ju underbara, så söta! Vilka posörer ;-)
    Ha en härlig kväll! Jag tycker också det är kul att vara igång med jobb, även om det blev en rivstart...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jösses vad stora popcornburkarna blivit!! (känns som jag är från stenåldern..)
    Vilka söta barn du har! Fnittrar jag ser hur dom står inför kameran..vem kan de tagit efter måntro..?! Så söta verkligen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Som ni poserar allihopa? :-D
    Fin toffelboots där...ja det är svårt att komma i säng i tid. I kväll ska det väl gå?

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack snälla snälla för att du kollade! Min dagens är ett exempel på varför jag alltid vill ha både underklänningen och kjolen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vill också veta hur bilar bajsar;)
    Snygg skjorta! Kram

    SvaraRadera
  6. Otroligt söta är ni allihopa!!! Gud vilken tuff kille!! KRAM

    SvaraRadera
  7. Snygga pose på hela högen! Vad jag gillar din outfit, verkligen snyggt.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fina ni är alla tre :-) Var också på bio igår, tror du måste gå och se den; bridesmaids :-)

    Kram söta!

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha...hur bajsar bilar...underbart=)
    Ni måste vara sötaste familjen på mils avstånd!;)

    Kramis!

    SvaraRadera
  10. Helena: Tack snälla. Undrar vart de fått sitt poserande ifrån :-) Trevlig kväll till dig också

    Annelie: Ja, men det är ju sååå gott med popcorn :-). Ja du, måste vara far sin de ärvt det av :-)

    Lingonberrie: Ja, det är väl ett knasigt släktdrag :-) Hoppas du kommer i säng ordentligt ikväll...

    Frösötös: Vassego! Grymt snyggt att göra så :)

    Linda: Mmm, jag med...:-) Tack

    Dr Molly: Tack snälla. :-)

    Hilde: Tack rara :-)

    Oslotigern: Tack goa! Jag har hört att den ska vara bra så det måste jag nog :-)

    Adela: Ibland undrar man vart de får allt ifrån....:-) Tack snälla du

    Kram fina fina ni
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar